2020-10-23, 18:21
Medlem
Hur mycket korruption är det bakom stängda dörrar? Betalde spelare, fuskande med pengar med mera.
Citera
2020-10-23, 18:36
Medlem
Är du bög eller smygbög?
Citera
2020-10-23, 18:48
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Vad är din åsikt ångande gräs vs plast?

Är det stor skillnad att lira på gräs jämfört med plast?

Hur mycket tjänar en allsvensk spelare (de som tjänar minst)?

Påverkar antalet speltid på planen lönen?

"Är det stor skillnad på att ha sex eller onanera?"

Plast kan man ha på balkongen...
Citera
2020-10-23, 18:49
Medlem
Vanstertrollets avatar
Är det svårt att motivera sig nu under corona utan publik? Hur stor skillnad tycker du att det gör för den individuella prestationen?
Citera
2020-10-23, 19:05
Medlem
Kan du beskriva skillnaden i att möta ett storlag(Barca, United osv) jämfört med ett allsvenska lag? Är det individuella spelare, tränarens strategi, högre tempo. Liksom vad är det som är den avgörande skillnaden man känner.
Citera
2020-10-23, 19:46
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockmenglad
Vad skriver man istället då? Har inte gått högskola precis.

Behöver inte gått på högskola.
Antingen " jag är allsvensk fotbollsspelare, ställ era frågor "
Eller;
"Är allsvensk fotbollsspelare"
Elle;
Försörjer mig som allsvensk fotbollsspelare "
Har vart i svängen många år, men aldrig hört just uttryck som " jobbar som allsvensk fotbollsspelare "
Jobbar som artist, jobbar som politiker , jobbar som skådespelare låter lika långsökt.
Jobbar gör man som brevbärare, lärare, polis.
Citera
2020-10-23, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Eller;
Elle;
Har vart i svängen många år, men aldrig hört just uttryck som " jobbar som allsvensk fotbollsspelare "
Jobbar som artist, jobbar som politiker , jobbar som skådespelare låter lika långsökt.

Jo, man kan jobba som allsvensk fotbollsspelare. Till att börja med kan man jobba som fotbollsspelare, på samma sätt som man kan jobba som fotbollstränare eller fotbollsdomare. Om man sedan känner för att beskriva på vilken nivå man spelar, tränar eller dömer så säger resten sig själv.

Fråga till TS, vad tjänar du?
Citera
2020-10-23, 20:27
Medlem
BarryHeros avatar
TS, har du några ambitioner om att bli utlandsproffs eller har det tåget gått?

...

Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Eller;
Elle;
Fyra seriösa aktörer som använder uttrycket "jobbar som fotbollsspelare":
Citat:
"Det är en tuff värld därute, man måste göra sitt bästa av de 15 år man jobbar som fotbollssspelare, fortsätter Owen."
- Fotbollskanalen
Citat:
"Vad tycker släktingarna om att du jobbar som fotbollsspelare?

– De tycker det är jättekul! Det är många i släkten som har spelat fotboll. Det är jag som har kommit längst men farsan har alltid sagt att ”du förstörde min karriär” eftersom han fick mig när han var så ung som 22. Han säger själv att han skulle kommit med och landslaget och så men jag har tagit mig högre än honom, så han är nog bara avundsjuk."
- FotbollDirekt
Citat:
"Samuel Holmén jobbar som fotbollsspelare och har inget annat vid sidan om som kan störa satsningen på sporten."
- Göteborgsposten
Citat:
Han var i nuvarande hemstaden Göteborg där han jobbar som professionell fotbollsspelare.
- Expressen
Med det sagt så hade jag nog formulerat mig i stil med "Jag är ett allsvenskt fotbollsproffs - ställ era frågor", alternativt "Jag är professionell fotbollsspelare i Allsvenskan - ställ era frågor".
Citera
2020-10-23, 20:28
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockmenglad
Hallå FB! Har egentligen läst Flashback under många år men aldrig haft ett eget konto. Fram tills nu.

Jag läste en tråd om en tjej som var sjöman och tänkte att mitt jobb är ju också ganska intressant, iallafall så får man en del frågor om det IRL.

Med tanke på att det inte finns så många lag i Allsvenskan så tänker jag begränsa så mycket info om mig personligen som möjligt. Därav mitt användarnamn tjockmenglad (Jag är inte vare sig tjock eller glad på planen) 😂

Men det jag kan säga är att jag har spelat mer än en säsong i Allsvenskan.

Så om ni undrar något så fråga på! Om inte så får jag väl läsa vidare om annat på lunchen.
Trolleri på låg nivå.
Sparka boll är inget arbete. Det är en sysselsättning.
Att några dårar får betalt är en skam för vårt samhälle.
Arbeta det gör riktiga människor som exempelvis sjukvårdspersonal.
Trolla vidare.
Citera
2020-10-23, 21:23
Medlem
A.Ericssons avatar
Någon typ av bevis borde gälla för denna och alla övriga AMA-trådar, typ det enda vettiga från reddit annars blir dessa trådar helt meningslösa.
Citera
2020-10-23, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Trolleri på låg nivå.
Sparka boll är inget arbete. Det är en sysselsättning.
Att några dårar får betalt är en skam för vårt samhälle.
Arbeta det gör riktiga människor som exempelvis sjukvårdspersonal.
Trolla vidare.

Det är väl i så fall en skam att det finns restauranger också. Vi behöver inte äta god mat på ett bekvämt sätt. Man kan köra potatis, morötter och ägg i mixern till en geggamojja och sleva i sig.

Kocken liksom fotbollspelaren arbetar enligt ditt synsätt inte utan är "sysselsatt" med att producera njutning åt människor.

Själv är jag våldsamt ointresserad av fotboll och betalar inte en spänn för biljetter, TV-kanaler och sådant. Gör Zlatan reklam för nåt så minskar min vilja att köpa produkten. Varför andra inte skulle få välja annorlunda är oklart.
Citera
2020-10-23, 21:41
Medlem
Älskar du tacos lika mycket som Anders Svensson? Är du en taco-man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in