Citat:
Troligtvis inga effekter som är negativa. Men jag vet inte vad jag har hamnat i för existentiell kris. Om jag pluggar vidare så tänker jag att jag ändå inte kommer landa ett bra jobb pga allt det negativa jag oundvikligen tänker på. Hela mitt tänkande är grundat på konspirationer och är som ett grid-nät i skallen jag inte kan förändra. Tänk dig att gå runt och tänka på konspirationer i 15 år och dagligen tänka negativt. Ur negativitet finns det ingenting som kan växa, och jag förstår det så långt men jag ör helt oförmögen till att lägga upp en plan och ha ett slutmål där jag långsamt arbetar mig mot det. Det är därför jag också behöver lära mig genom trial and error förutom vid monteringstjänster eller saker som inte är så himla abstrakta. Jag är sämst på att intressera mig för andra och när jag får frågor så svarar jag på dem men har ingen tanke på att ställa nån motfråga. Blir ofta så att andra driver mig, men det betyder inte att jag är lat, jag jobbar bra på ackord där jag får instruktioner eller får en uppgift i knät, då presterar jag riktigt bra. På ett jobb utförde jag vissa uppgifter på 30 min när det kunde ta 2 timmar för nån annan.
Hursomhelst så har jag sen förra året varit orolig om att nåt inte stämmer och jag kan inte förklara vad det är, men på nåt sätt vet man inombords att saker och ting är riktigt illa. Och så kom coronan, jag kunde inte veta att det var nåt virus men turbulent skulle det bli. Nästa år blir det värre och så kommer det fortsätta mot allt jag tror på. Man kan säga att det som är på väg är The great reset.
Jag vill kunna sluta att tro på det här och vara lyckligt ovetandes. Men hur?
Hursomhelst så har jag sen förra året varit orolig om att nåt inte stämmer och jag kan inte förklara vad det är, men på nåt sätt vet man inombords att saker och ting är riktigt illa. Och så kom coronan, jag kunde inte veta att det var nåt virus men turbulent skulle det bli. Nästa år blir det värre och så kommer det fortsätta mot allt jag tror på. Man kan säga att det som är på väg är The great reset.
Jag vill kunna sluta att tro på det här och vara lyckligt ovetandes. Men hur?
Om jag vore du skulle jag börja analysera de konspirationer du tror på, jag skulle ifrågasätta dem och plocka isär integriteten i dem. Kan du beskriva vad du anser vara en dominant konspiration som du tror på? Vad innefattar den? Vad säger den?
Citat:
Jag förstår, distansen går att återfå genom att utöva det jag föreslog ovan.
Förut kunde jag hålla distans till tankarna, jag var inte mina tankar förut utan övervakaren av tankarna. Idag är jag tankarna och övervakaren är helt borta. Förstår du vad jag menar?
Citat:
Vad tycker du om anledningen att plugga för att lära dig och att få vara social? Skulle detta potentiellt kunna vara en anledning till att göra det? Här bör du även kontemplera effekter utav att lära dig och vara social, vad för effekter sker utav att lära dig och vara social?
Effekterna av pluggandet är att lära sig, man får vara ganska social (åtminstone mer än vad jag är nu), man får förhoppningsvis en bättre framtid och bättre meriter. Jag pluggade en gång för tio år sen men blev en medelmåtta och vill inte backa bandet tio år för att sitta med 00-talister och känna mig omsprungen. Men jag vet inte. Jag har en ansökan på en yrkeshögskola som kan vara intressant.
Målet är att bara må bra, få vardagen att fungera med stabilt jobb och leva spartanskt.
Målet är att bara må bra, få vardagen att fungera med stabilt jobb och leva spartanskt.
Att klargöra dessa effekter kan stärka motivationen att plugga.