Citat:
Ursprungligen postat av
sebnie
Och de som inte kan anpassa sig och skaffa en smartphone, får skylla sig själva. Det finns smartphones som är nästan lika billiga som knapptelefoner idag.
Utlänningar utan svenskt personnummer får helt enkelt köpa ett periodkort för den tiden de tänkt stanna.
Billiga som knapptelefoner i
kassapris ja. En samsung A11 gör väl inte de flesta fattiga direkt.
Men sen kommer du till problemet att sätta upp och förstå den, vilket antingen för en äldre, lite oerfaren människa kan vara nära inpå
omöjligt. Har jobbat med att supporta äldre människor ang. modern teknik och har enligt min omgivning ytterst gott tålamod så jag vet vad jag talar om. Även om man är manad att kunna förstå det i slutändan: har man ingen i sin närhet som kan hjälpa gäller det att betala en IT-nisse åtminstone flera konsulttimmar för att slutföra uppsättningen. Detta är inte bra.
Sen har du också problemet med registrering på amerikanska molntjänster och efterföljande data mining som många förståeligen inte vill ställa upp på. Data miningen som görs från en vanlig mobiltelefon bara baserat på platsdata och samtal i mobilnätet är illa nog för väldigt många som inte vill ställa upp på detta heller.
Att tvinga tillfälliga besökare till periodkort... så dumt att jag inte vet var jag ska börja. Det skulle göra Stockholm unikt inkompetent i hela Europa. Bättre att låta alla som har ett utländskt pass åka gratis isåfall så vi inte förstör stadens rykte totalt och går miste om skatteintäkter från presumtiva framtida turister.