2020-10-20, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Det har inte att göra med att föräldrarna tar betalt utan att du på eget bevåg chippar in en skälig summa för drift och underhåll per månad!
Bodde hemma hos kära mor i 10 månader för några år sedan melln boende och nog faan såg jag till att bidra med mitt även om morsan inte tyckte att det behövdes.
Just det, etnisk svensk även jag...

Men om föräldrarna inte behöver pengar, varför är det viktigt att bidra med just pengar?
De kanske har trevligt ihop och tycker det är kul att han vill bo där.
Citera
2020-10-20, 15:02
Medlem
Goose420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imola01
Vad är detta för fenomen egentligen. Jag har valt att bo hemma sen drygt en månad tillbaka (troligtvis tillfälligt pga höga andrahandshyror), föräldrarna bor stort och jag har tre rum för mig själv och föräldrarna jobbar om dagarna. Jag är mellan 30 och 35. Grannarna hälsar bara på föräldrarna och undviker mig som att jag vore nån mördare. Vad angår det dem egentligen? Varför bryr de sig om var jag bor?
Och jag pratade med en kille på jobbet som på något sätt tagit reda på att jag bor hos föräldrarna och gissa vad han säger, "så länge du sköter tvätten och städar så ser jag inga problem". Alltså, varför i helvete bryr de sig om jag städar och tvättar? Skulle man vara mer vuxen om man städar? Vissa människor är riktigt vidriga och bor i smuts trots att de flyttade hemifrån när de var 18. Är dessa mindre vuxna?

Så vaffan kommer det här sjuka beteende ifrån? Vad angår det dig om jag städar hemma? Vi alla slänger in kläder i tvätten och vrider på och sen slänger vi in det i torktumlaren. Är man vuxen då?

Vissa är ju helt befängt störda i skallen. Jag lever exakt som alla andra med fast jobb och har insett att det inte är lönt att bo själv. Kan folk fatta att det finns människor som är tillräckligt friska i huvudet som inte vill skuldsätta sig upp över öronen i osäkra tider och betala extra avgifter, lån, räntor eller dyra hyror på 6000 kr minst?

Bor jag hos föräldrarna har jag all frihet att glra som jag vill. Ingen stress eller någonting och den enda nackdelen är att man inte kan ha ett seriöst förhållande (men det går ändå inte att träffa en kvinna för ett seriöst förhållande, knulla går bra).

Ska städa och tvätta vara ett mått på att man är vuxen?

Att flytta hemifrån, hålla ett rent hem och sköta sin egen tvätt är mått på hur villig du är att ansvar över ditt egna liv. Väljer du att bo hemma hos dina föräldrar och på det varken städa eller sköta din egna tvätt så talar det till din karaktär. Jag skulle inte heller kunna se dig som vuxen baserat på det, oavsett dina övriga egenskaper.

Vad definierar dig som vuxen utöver din höga ålder när din karaktär och ditt sätt att tänka är barnsligt och pojkaktigt?
Citera
2020-10-20, 15:05
Medlem
Anktalares avatar
Förstår inte hur man kan ha jobb och välja att bo med sina föräldrar. Blir du nattad av mamma på kvällen och är det kanske det du saknar?

Majoriteten tycker du är en loser.
Citera
2020-10-20, 15:09
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Förstår inte hur man kan ha jobb och välja att bo med sina föräldrar. Blir du nattad av mamma på kvällen och är det kanske det du saknar?

Majoriteten tycker du är en loser.

Loser och loser. Ja, till den dagen ts finner kärleken. Ingen bra signal att säga: Jag bor hemma fortfarande. Tvärvändning. Jag lovar
Citera
Medlem
Citat:
Vad är detta för fenomen egentligen. Jag har valt att bo hemma sen drygt en månad tillbaka (troligtvis tillfälligt pga höga andrahandshyror), föräldrarna bor stort och jag har tre rum för mig själv och föräldrarna jobbar om dagarna. Jag är mellan 30 och 35. Grannarna hälsar bara på föräldrarna och undviker mig som att jag vore nån mördare. Vad angår det dem egentligen? Varför bryr de sig om var jag bor?
Och jag pratade med en kille på jobbet som på något sätt tagit reda på att jag bor hos föräldrarna och gissa vad han säger, "så länge du sköter tvätten och städar så ser jag inga problem". Alltså, varför i helvete bryr de sig om jag städar och tvättar? Skulle man vara mer vuxen om man städar? Vissa människor är riktigt vidriga och bor i smuts trots att de flyttade hemifrån när de var 18. Är dessa mindre vuxna?

Så vaffan kommer det här sjuka beteende ifrån? Vad angår det dig om jag städar hemma? Vi alla slänger in kläder i tvätten och vrider på och sen slänger vi in det i torktumlaren. Är man vuxen då?

Vissa är ju helt befängt störda i skallen. Jag lever exakt som alla andra med fast jobb och har insett att det inte är lönt att bo själv. Kan folk fatta att det finns människor som är tillräckligt friska i huvudet som inte vill skuldsätta sig upp över öronen i osäkra tider och betala extra avgifter, lån, räntor eller dyra hyror på 6000 kr minst?

Bor jag hos föräldrarna har jag all frihet att glra som jag vill. Ingen stress eller någonting och den enda nackdelen är att man inte kan ha ett seriöst förhållande (men det går ändå inte att träffa en kvinna för ett seriöst förhållande, knulla går bra).

Ska städa och tvätta vara ett mått på att man är vuxen?

Jag tror du inbillar dig mycket. Tvivlar på att folk dömer dig för att du bor hemma med päronen ett tag. Grannar generellt undviker ofta kontakt och det är nog det du ser...
Citera
Medlem
HarryLonsdales avatar
- Bor hemma vid 30-35 års ålder - Check
- Betalar inte ett öre i hyra till föräldrarna - Check
- Verkar inte städa eller tvätta själv, det gör mamma - Check
- "Nätdejtar" och ljuger för fruntimmer om både jobb och boende - Check
- Har bara haft två fasta anställningar i sitt liv (1 resp. 2 år långa) - Check
- Blir gnällig och passiv-aggressiv när folk ifrågasätter dig - Check

Du är uppenbarligen ett förvuxet barn. Klart som fan att folk tittar på dig konstigt när du, i egenskap av man, inte kan eller vill ta hand om dig själv. Det är autistiskt.

Jag har full förståelse för vuxna människor som blivit av jobbet, haft en stroke eller haft dylika problem, flyttar hem en kort tid. Men du verkar bara vara en pojke i en mans kropp.

Kan man anta att du sitter på pojkrummet och spelar datorspel och tittar på tv-serier också?

Eftersom du bryr dig så mycket om vad andra tycker så, ja, jag hade tyckt att det var pinsamt om jag var i din situation. Jag hade definitivt gjort allt jag kan för att bli en man och sluta vara en pojke.

Skärpning för i helvete!
Senast redigerad av HarryLonsdale 2020-10-20 kl. 15:12.
Citera
2020-10-20, 15:12
Citat:

Höll med dig till det fetstilta. Visst det är ingen annans ensak var fan du bor och om du har en förstående familj kan du väl bo hos dom. Knulla diverse kvinnor under dina föräldrars tak som en hormonstinn tonåring låter inget vidare i 30-årsåldern... Skaffa lite självrespekt och sluta vara så jävla snål.
Citera
2020-10-20, 15:19
Medlem
LordGarms avatar
Precis som du TS och andra varit inne på: juden har velat få ut barnen från föräldrarnas påverkan så de själva kan forma dem så tidigt som möjligt. En man som bor själv kommer få ensamhetskänslor som leder till lust att ha random sex. Så det blir dekadent.

Samma princip bakom varför hemskolning varit olagligt: barnen ska in i statens indoktrineringslänger.

Juden har gjort en profit på räntan och hyran mm som uteblivit om barnen bott med föräldrar, därav aggressionen som automatiskt kommit från alla NPC:s när de fått reda på det därför att judens aggression har spridit sig ner från toppen till dem. De har säkerligen programmerat in den också via indoktrineringslänger, film och musik.
Senast redigerad av LordGarm 2020-10-20 kl. 15:30.
Citera
2020-10-20, 15:21
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Det finns ett större hyckleri i det här landet. En stor del har massa låtsasjobb inom den offentliga och "jobbar" med en lön som är betald av andra vilket de facto är långt värre än om någon bor hemma hos päronen och i övrigt hjälper till hemma. Det blir bara bisarrt när en socialkärringen som bara sorterar papper ska försöka klandra någon som TS som bor hemma.

Kör på du! En dag är päronen borta ju så tar vara på tiden du har dem.

Håller helt med ovanstående!

Personer som klankar ned på människor som under en tid i sitt liv flyttar hem igen, har oftast väldigt låg självkänsla, trångsynt världsbild eller är allmänt svagbegåvade.

Det är bara totala loosers som blivit hjärntvättade att det finns någon slags stolthet i att aldrig bo hemma efter 18. Ett fenomen som speciellt är vanligt i Sverige. Det är sorgligt att se hur dessa personer mäter sin lycka och sin framgång i livet genom sitt avstånd till sin familj. Oftast med negativa konsekvenser som följd.

Nej, du gör helt rätt som bor hemma om du känner för det och din familj också trivs med det! Jag känner flera människor som bor hemma. Alla är utbildade, drivna människor men där livssituationen för tillfället gör det mest lämpligt att bo hemma. Kan vara allt från att man bytt jobb, bytt ort, separerat, studerar, planerar något annat, hjälper sin familj, vill vara nära sin familj, arbetar med sin familj eller vad som helst.

Att man bor hemma säger inget om vem man är som människa eller hur ens liv ser ut. Tror man det har man blivit rejält blåst!

Att du klarar av att reflektera och göra fördelaktiga val utifrån var du står i livet, gör dig till en vinnare i längden jämfört med idioter som till varje pris måste hyra eller köpa en egen bostad även om dom är ensamma och knappt landat sitt första jobb.
Senast redigerad av fitta 2020-10-20 kl. 15:27.
Citera
2020-10-20, 15:22
Medlem
ConservativeAlphas avatar
Har aldrig förstått varför andra ska ha åsikter och säga till vad man själv tycker är bäst.

Om du vill och får bo hemma så är det helt okej, ser inga problem alls. Och om ens föräldrar inte heller vill ta betalt så är det också okej. Om morsan vill tvätta och bädda? Ja, varför inte. Angår det era andra vad imola0 eller andra personer gör och vad de trivs med? Nej.

Sverige är extremt när det kommer till individen och att man måste vara självförsörjande till det allra minsta. Se på all muppar som agerar bror duktig här inne och har en dålig relation till sina föräldrar. Gissningvis tycker dessa herr duktig att det är dötrist att komma hem till föräldrarna när det vankas jul samt att det är kostar för mycket att skicka det där vykortet på semester hem till päronen. Usch det är fan hemskt att se hur svenskar behandlar sina föräldrar ibland.
Senast redigerad av ConservativeAlpha 2020-10-20 kl. 15:39.
Citera
2020-10-20, 15:27
Medlem
thebroffessors avatar
Jävlar vad många avundsjuka jävlar som skriver i tråden.

Till ts: Du gör helt rätt, spara pengarna. Umgås med dina föräldrar.

De bara i Sverige det är sådan hets mot folk att flytta hemifrån,så att deras föräldrar ska dö och ruttna helt själva,
de bara att ignonera dom , sen ska alla svenskar ”tycka till” om allt som inte berör dom.
Citera
2020-10-20, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-P
Vad har du för skit jobb om du måste skuldsätta dig för en hyra på 6K?
Har inga skulder. Läs om, läs rätt. Skulle jag skaffa mig en lägenhet för 2 miljoner så blir månadskostnaden totalt 11.000. Varför måste jag har en lägenhet för 2 miljoner undrade någon, jag behöver inte det men lägenhetspriserna kring sthlm är 2 miljoner och mer. Och jag tänker inte flytta, det blir ett ännu större projekt.
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
?? Vänligen jämför arbetslösheten i procent med olika länder i EU och återkom.
I Italien och Spanien är den skyhög, rör sig om 25 % i vissa åldersgrupper och mer inom vissa yrken. Sveriges är drygt 10 % men vissa branscher går riktigt bra ändå, t.ex medicinteknik och IT, fordon går åt helvete.
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Der sisnämnda att du har svårt att träffa en tjej. Du borde ta tag i livet och hosta upp insatsen och på själv. Du är vuxen och det är INTE normalt att bo hos mamma när man är 30+ hur praktiskt det än är.
Det är knepigt att träffa någon idag för ert seriöst förhållande. Att träffa någon att ligga med är enkelt men det betyder inte mycket för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Det låter ju som att du har det bra ställt (mentalt, ekonomiskt osv), men de flesta som är 30+ och bor hemma har det inte så. Därför brukar folk generalisera och försöka ta reda på vad som är "fel" på en.

Jag kan säga att jag inte känner en enda snubbe som mår bra, har ett jobb de trivs med, har flickvän och tydliga framtidsutsikter och ändå är 30+ och bor hemma. Känner några killar som gör det fortfarande och de är curlade losers. En är konstnär, en klockar en otrolig summa timmar på Steam varje vecka, en är speltorsk.

Sen får du tänka på att det är ovanligt i Sverige att vara 30+ och bo i pojkrummet (även om det börjar bli vanligare i samband med bostadsbristen och de höga hyrorna), hade vi varit i Italien så hade detta inte ens varit en diskussion, precis som du i Sverige aldrig hade startat en tråd som lyder "varför förvånas folk över att jag äter fläsk??" men hade vi varit i Irak så hade det varit en förståelig trådstart om du käkade fläsksvålar under fredagsbönen.

Jag tycker att folks ilska mot dig i tråden är jävligt konstig och du borde ignorera det, det finns absolut omständigheter som hade gjort att jag flyttat tillbaka till föräldrarna tillfälligt, det i sig är inte konstigt men som sagt så kanske inte de som reagerar på att du är 30+ och bor hos dina föräldrar känner till din historia
Du har rätt, eventuellt är jag speltorsken du tänker på men det går att reparera om jag lägger undan och sparar i fonder. Investeringsfilosofin gränsar in på låga kostnader och därför vill jag kunna kapa kostnaden på 10.000 till 11.000 det innebär att bo själv. Det är mycket pengar.

Och det är sant, ingen vet om min situation. Men de flesta har inte förståelse även om man berättar och det leder oavsett till dålig stämning och osämja.

KAN låna pengar av föräldrarna räntefritt, det har de sagt själva att jag får, då har jag bara avgiften i månaden att betala. Får se om jag gör så.
Citat:
Ursprungligen postat av uddev
Du är inte ett barn längre, Att man trycker på en startknapp på valfri hushållsmaskin visar givetvis inte på att man är vuxen, men att betala för sig är ett vuxet beteende. Det minsta du borde göra är att betala en sjukt go resa per år till dina föräldrar (när corona är förbi) som gåva för att du bor avgiftsfritt i deras hem. En gåva kan man ge även om någon har sagt att dom inte vill ha betalt på månadsbasis, det borde dessutom ligga i dom flestas sunda förnuft att betala på något sätt, annars snyltar man och det är inte vuxet..
Men tänk om föräldrarna är generösa då? Är det också att snylta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in