Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-05-13, 20:28
  #1
Medlem
Ja, hur fan då?

Jag fick mitt gymkort i december i julklapp utav mina föräldrar, och jag har kasnke gymmat 20-30 gånger sedan dess, men på senaste veckorna har jag inte varit där alls. I början var jag motiverad och ville bygga upp mig och komma i form, främst för lumpen, och även om jag fortfarande vill göra lumpen så orkar jag helt enkelt inte. Det finns ingen viljestyrka, jag orkar inte! Jag vill inte, jag vill hellre sitta hemma och slappa.

Så, har ni några tips på hur fan man motiverar sig?
Citera
2006-05-13, 20:40
  #2
Medlem
skriksomengriss avatar
Visualisera

Ett förslag:
Tänk efter vad du hade för mål när du började på gym. Komma i form till lumpen mm Slut ögonen, andas djupa andetag och Försök att se dig själv i den situationen. Stark, snygg, framgångrik eller vad du nu vill. Visualisera hur ditt slit på gymmet gör att du når ditt mål.
Citera
2006-05-13, 20:40
  #3
Banned
drulovics avatar
kolla pumping iron så lär du bli hård
Citera
2006-05-13, 20:45
  #4
Medlem
tapirs avatar
Se filmen "blod, svett och bajs - Svenska kustjägare" eller nått sånt så kommer du bli motiverad inför lumpen och vilja träna

Men glöm inte att det viktigaste i lumpen är nog konditionen
Citera
2006-05-13, 20:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
Men glöm inte att det viktigaste i lumpen är nog konditionen

... det är bra att träna upp mage och rygg också. Man behöver inte vara stor och biffig i lumpen, men stridsväst och ryggsäck med mera väger en del och en vanlig kropp är inte van vid den belastningen. Så vill man bespara sig en del smärta i början kan man träna upp de delarna.
Citera
2006-05-13, 21:08
  #6
Medlem
Kip_wests avatar
DU VILL JU GÅ PÅ GYM SÅ GÖR DET!!! hade du inte vealt gå på gymmet hade du inte postat tråden!
Citera
2006-05-13, 21:13
  #7
Medlem
Musketörs avatar
tänk dig hur du ser ut nu och du står på beachen och det går förbi en snygg tjej, lite småfet så där. Sen ser du dig som vältränad och samma brud går förbi. Vad väljer du?
Citera
2006-05-13, 21:18
  #8
Medlem
Sätt upp realistiska mål, t ex att du ska klara x antal kilo om x antal veckor i alla övningar. Det suger att träna om man inte ser nå resultat.
Citera
2006-05-13, 21:57
  #9
Banned
Tänk över hur du vill se ut och hur du vill träna din kropp.. tvinga dig själv till gymmet ett par gånger.. efter ett tag ser du resultat och då kommer motivationen öka mer och mer och du kommer trivas mer och mer i din kropp. Lycka till
Citera
2006-05-13, 22:32
  #10
Medlem
Motivera sig... det är bara att sätta sig ner och fundera: VILL jag verkligen lägga tid på att träna, eller föredrar jag istället att sitta och glo på TV?

Ta ett beslut och följ det. DISCIPLIN.
Citera
2006-05-14, 00:50
  #11
Medlem
Newis avatar
Motivation är skit. Försök få det till ett sjukligt beroende istället, så att du får skuldkänslor och känner hur musklerna verkligen förtvinar på dig varje gång du missat ett träningspass
Citera
2006-05-14, 00:56
  #12
Banned
Euforis avatar
Vore träning något för alla så skulle ingen vara fet, ful och i dålig form. Det kanske inte är något för dig helt enkelt? Varför inte njuta av det du tycker är roligt istället? Finner du inget stort nöje i träningen kommer det ändå aldrig att bli något.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback