Citat:
Ursprungligen postat av
Merrelito
Provocerade eller ledde fram till det här dådet sade han ordagrant. Lite som att det är en naturlig konsekvens. I nästa andetag nämns att demonstrationen sker på samma plats där man lämnat blomsteromfång vid tidigare terrordåd. Lite som att det är något vackert i att bli mördad i ett muslimsk terrordåd.
Hela bildspråket är motbjudande.
Han beskriver denna plats som signifikant för republikens grundvärderingar, och att dessa värderingar anses vara hotade då en lärare i en utbildning i yttrandefrihet har mördats för att ha utfört sitt jobb.
Jag tycker han beskriver det hela neutralt och sakligt. (Kanske är det det som folk stör sig på? Man skulle väl kanske vilja att han flikar in lite mer värdeladdade ord för att övertyga oss att han inte är på terroristernas sida.)
Jag kan hålla med om att Catomeris verkar vara ett skolboksexempel på när politisk korrekthet kan ta sig absurda uttryck, utifrån hans bisarra reaktion på programmet Agendas exempelnamn, men jag tycker inte att han, eller SVT för den delen, i det här fallet gör sig skyldig till något i närheten av det som trådens titel beskyller honom för att göra.