2020-10-19, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Har alkisen Löfven gått ut och fördömt detta uttalande från SVT journalisten och kommunisten Cristian Catomeris ännu?

Varför skulle han fördöma halshuggning som ingår i sharia... Ska skratta åt folket när han träder ur garderoben och berättar att han har smyg-konverterat till Islam... Då fattar folk vad det är frågan om och femöringen trillar ner..
Citera
2020-10-19, 18:06
Medlem
Glöm nu inte att vi pratar om Fredens religion där man massivt inom Imman kåren tar avstånd från dådet.
Citera
2020-10-19, 18:10
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Det är inte nonsens när någon blivit halshuggen, alltså separerat huvudet från kroppen och lagt ut det på sociala medier, de tär ett bestialiskt mord över en muhammed kariaktyr som dessutom han själv inte ens ritat det var ju Charlie Hebdo´s bilder han visade.

Sedan kan jag hålla med om att det är nonsens att gå efter honom så hårt i SVT, men SVT har valt sin väg. Jag känner inget förtroende för dem, minsta lilla felsägelse och jag tror stenhårt och övertygat på vad de säger, för de har uppenbarligen inte spelat sjyst tidigare.

Jag syftade självklart inte på terrordådet när jag skrev nonsens, utan på att vissa personer börjar påstå att SVT påstår något (se rubriken), när det är helt klart att de inte gjorde något sådant.

Alltså att märka ord och medvetet göra en så illvillig tolkning som möjligt av en SVT-medarbetares kommentar och forcera in den vantolkningen i ett konspiratoriskt och SVT-fientligt narrativ. Det är nonsens.
Citera
2020-10-19, 18:20
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClinicallyBlaze
Om ni orkar se hur segmentet inleds (16 sekunder): https://mobile.twitter.com/kimthecynic/status/1317933319070285825

Hela klippet (2min): https://www.svt.se/nyheter/utrikes/elva-gripna-efter-mordet-pa-franske-lararen

Förstår inte hur man kan dra sådana här slutsatser av en jävla skärmdump. Löjligt att SVTs reporter skulle mena att Paty provocerat fram sin död.

Nej? Han sa att yttrandefriheten och den franska republikens grundvärderingar provocerande/ledde till avrättningen. Det är faktiskt helt sjukt att prata så om en man som blivit halshuggen.
Citera
2020-10-19, 19:00
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Intressant det här att i Frankrike tar man upp yttrandefriheten men i Sverige låser man den..Vem är det egentligen som styr vårt land? Satt precis och läste om franska lärare som inte vågar tala om salsa bland sina elever för muslimer anser att det enbart är horor som dansar salsa...Helvete vad sjuka människor ska man inte kunna utrycka sig i dans och vara religös? Muslimer är en mycket stor fara för samhällsutvecklingen..

De är helt o fullt kvar i medeltiden. O dit vill de att resten av världen ska återgå.

Just denna ”incident” tycks dock ha satt fart på franska myndigheter. Nu ska de värsta tokstollarna kastas ut.
Citera
2020-10-19, 19:01
Medlem
SVT ska ju spegla hela Sverige, och 15% anser väl att man inte får prata illa om Islam, så den åsikten måste komma fram.
Citera
2020-10-19, 19:16
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Kanske lärare till och med kan åtalas för HMF retroaktivt?
Göra om graven till en moské för att visa solidaritet.
Citera
2020-10-19, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag syftade självklart inte på terrordådet när jag skrev nonsens, utan på att vissa personer börjar påstå att SVT påstår något (se rubriken), när det är helt klart att de inte gjorde något sådant.

Alltså att märka ord och medvetet göra en så illvillig tolkning som möjligt av en SVT-medarbetares kommentar och forcera in den vantolkningen i ett konspiratoriskt och SVT-fientligt narrativ. Det är nonsens.

Provocerade eller ledde fram till det här dådet sade han ordagrant. Lite som att det är en naturlig konsekvens. I nästa andetag nämns att demonstrationen sker på samma plats där man lämnat blomsteromfång vid tidigare terrordåd. Lite som att det är något vackert i att bli mördad i ett muslimsk terrordåd.

Hela bildspråket är motbjudande.
Citera
2020-10-19, 19:46
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Snake
Man blir dödad, visat en bild på Mohammed - Fredlig demonstration

Någon bränner Koranen - En hel stad i lågor

Ja! Precis! Där har du det. Pratar om utvisningar o skit. Rulla fram giljotinen på Place de la Concorde o klipp 200 man av de som nu ska utvisas. Problem solved!
Citera
2020-10-19, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Men när Ecce Homo visades var man tvungen att förse både utställningen och konstnären med beväpnade vakter dygnet runt. Antagligen har hon livvakt fortfarande. När life of Brian gick på bio på en ort i västra Småland kastades sten på biografmaskinistens barn.
Dom kastade sten alltså? Det är ju mycket allvarligare än att skära huvudet av någon.
Citera
2020-10-19, 19:52
Medlem
Lofns avatar
Såhär är det. Att provocera är att utföra handling man vet väcker anstöt. Så läraren provocerade.

MEN vi använder språket på så sätt att den som provocerar är den med skuld och den provocerade är offret. T.ex. skriver aldrig svt "homosexuellt par provocerade ungt killgäng genom att hålla handen...". De skriver istället "Ung killgäng blev provocerat av homosexuellt par som höll handen...".

Det är den här språkliga nyansen folk blir upprörda av. När svt säger att läraren provocerade antyder man att läraren är den med skuld. Man skulle sagt att eleven blev provocerad om man ville antyda att eleven var den med förkastlig moral. Detta är såklart medvetet av svt då man tycker det var dåligt att visa muhammedkarikatyrer och det är den vinklingen man vill ha. Att det var dåligt att halshugga är självklart för alla, men för att inte demonisera allt för mycket försöker man lägga lite vikt i andra vågskålen.
Citera
2020-10-19, 19:58
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
MEDIA. SVT får nu kritik efter att ha antytt att den franske läraren Samuel Paty "provocerade fram" sin egen halshuggning genom att visa Muhammedbilder.

https://mobile.twitter.com/JensGanman/status/1317888544107597825/photo/1

Helvete.......Jag är i chocktillstånd...Fritt att diskutera vad ni vill..
Hur kan du bli chockad av SVTs och SRs vänsterpolitik?
Alla vet eller borde veta att de är vänster, alla vet att de är pro IS och Palestina, alla vet att de är mot USA, Israel och NATO. Det är bara så vänstermedia är funtat, varken mer eller mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in