2020-11-26, 22:58
Dom är utspridda över hela kroppen benen, armhålorna magen fingrarna. Armbågarna
Citera
2020-11-26, 23:06
Medlem
f30malmos avatar
Tittade inte på bilderna, men skabb kan skapa en allergisk reaktion i huden som sitter kvar ett tag även efter att själva djuren är döda.
Citera
2020-11-26, 23:07
Ingen scamlänk, imgur är helt legit. Alright, men tycker det är märkligt att jag får nya "bett". och skabb brukar väl inte visa sig i myggbetsform som kliar? Eller har jag fel
Citera
2020-11-26, 23:09
Hade det endast varit klåda och inte "bett" Hade jag inte brytt mig. Då hade jag förstått, att det är fullt normalt.
Citera
2020-11-26, 23:12
Medlem
DigglerNicks avatar
Aldrig haft skabb "tyvärr", så det kan jag inte svara på. Men kan också vara Nässelutslag eller liknande som man också kan få vid stress osv. Brukar gå då över, men jag är långt ifrån en Doktor likt många andra här på forumet! Prata med VC du, så får du en seriös koll
Citera
2020-11-26, 23:13
Är mina likt nässelutslag? och märkt att klådan blir aggresiv i duschen, När jag spolar med varmvatten tex. Den blir mycket värre då
Citera
2020-11-26, 23:14
Och varför skulle jag få nässelutslag efter jag varit med en tjej? Har inga allergier alls, inte haft nässelutslag förut heller i mitt liv. Så detta bara skulle komma från ingenstans? Låter inte troligt men vad vet jag.
Citera
2020-11-26, 23:17
Medlem
Snartfinsks avatar
Hade skabb för några år sen. Fick liknande utslag på kroppen och de syntes som värst efter att jag hade tagit en varm dusch och då kunde man verkligen se vart de hade varit någonstans. Hade hela magen, bröstet och benen täckta av knottror och det kliade något förjävligt på nätterna så man höll på att bli vansinnig.

Fick göra behandlingen två gånger innan det började försvinna en bit i taget. Jag var inte kvitt klådan förän två veckor efter sista behandlingen.

Så i ditt fall tänker jag att du ska köra en gång till och sedan vänta en eller två veckor för att se om det gör någon skillnad.
Citera
2020-11-26, 23:17
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Vilken kroppsdel är första bilden på?
Är det stretchmarks eller hår där mellan utslagen?
Citera
2020-11-26, 23:19
Kalas på sidan av skinkan, högst upp på låret.
Citera
2020-11-26, 23:20
Snartfisk, Alright mannen får köra på tenutex igen, om ca 3 dagar. 1 räcker nog inte.

Hade du verkligen samma form i utslagen? Började först misstänka att det var något annat. Men då är det skabb, garanterat.
Citera
2020-11-26, 23:21
Dock när jag tog tenutex, första gången minskades utslagen på handen direkt nästan. kliar inte på handen mer, men låren röven armbågarna benen är fortfarande illa ryggen också nedre delen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in