2020-11-24, 04:09
Hade 24 timmar igår duschade igår (23.00) Men nu är klådan tillbaka igen. Tvättat allt över 60 grader, Vädrat skor jacka allt som man ska göra. Finns det några andra alternativ än tenutex? Som kan döda skabb. Var inte så skönt runt skinkorna och på förhuden
Citera
2020-11-24, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addee3
2 tuber tenutex??? Jag hade en tub till två behandlingar, och då blev det grundligt hur tjocka lager ska jag ta? Kan ju fan inte vara bra för kroppen eller? och Nej var ingen hästtjej mer en luffare åt det hållet skulle jag säga.

Ja, beror ju på volymen iofs. Men glöm inte rätta kläderna.
Citera
2020-11-24, 04:14
Allt jag använt är tvättat, Men finns det några andra alternativ än tenutex? Har inte hittat när jag googlat, Måste väl finnas?
Citera
2020-11-24, 04:17
Juste fan kom på datorstolen, Kan asen sitta kvar dära?
Citera
2020-11-24, 04:34
Anyways, ska försöka hitta något annat än tenutex, Som "andra" behandling.
Citera
2020-11-24, 06:34
Detta måste vara något mer än skabb, helt olidligt rivit upp hela huden, Blir vätskefyllt som myggbett och dom kliar nå jävulst. Rivmärken över hela benen kan inte sova på nätterna. Kanske dags och gå till vårdcentralen rätt allvarligt
Citera
2020-11-24, 06:52
Medlem
Du tror inte det här är psykiskt och att det faktiskt handlar om att du fått känslor för bruden och är rädd det något ska hända henne?

Kan tänka mig att svår klåda är en biverkning.
Citera
2020-11-24, 08:30
Medlem
Har du uteslutit vägglöss!?...

Kollade på dina gamla trådar om din oro för skabb, såg dina bilder på utslagen på handen och ryggen.. För mig ser det ut som bett, betten på tummen är dessutom centrerade, vilket är vanligt för just bett från vägglöss. Du skriver dessutom att du får nya bett hela tiden, när du sover!??.

Jag tycker det vore en bra idé att ta en titt under sängmadrassen med en ficklampa för säkerhets skull.
Citera
2020-11-24, 09:21
Medlem
Vad jag hört när det gäller djur med skabb är det fullt normalt att klådan blir värre strax efter behandling, för då reagerar immunförsvaret på att det ligger en massa döda skabbdjur i huden. Borde gälla människor också.

Men är det så jävligt borde du kanske be om något klådstillande.
Citera
2020-11-24, 16:23
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addee3
2 tuber tenutex??? Jag hade en tub till två behandlingar, och då blev det grundligt hur tjocka lager ska jag ta? Kan ju fan inte vara bra för kroppen eller? och Nej var ingen hästtjej mer en luffare åt det hållet skulle jag säga.

Man ska ha sjukt mycket (minst en tub) och framför allt där det är veck, typ mellan fingrarna, tårna, armhålorna, under pungen, mellan ballarna, arm och knäveck.

Kladda in dig riktigt ordentligt och sätt på dig collegetröja, långkalsonger och raggsockor. Ha på dig allt under 24 timmar. GÅ INTE UT, utan tvätta alla kläder, sängkläder och annat. Sitt hemma och spela spel, kolla TV eller läs en bok.
Citera
2020-11-24, 17:33
Moderator
Jultrollets avatar
Liknande tråd av TS infogad, det får räcka med en om dennes ev. skabbbesvär.

/Moderator
Citera
2020-11-26, 22:55
Utslag som inte försvinner

Behandlat mig med tenutex mot skabb då jag misstänkte det var 99% Säker på att det är det. Gått 4 dagar sedan, behandlingen nya utslag som kliar nå jävulst, Jag undrar är detta skabb fortfarande eller någon slags reaktion som kommer efter? Här är bilder 1. https://imgur.com/a/tyI4zVC
2. https://imgur.com/a/t6T9XL6. Tycker dom visar sig i lite myggbetsliknande former, Är det ens skabb jag har? Eller vad är detta. Är inte vägglöss omöjligt, Loppor knappast. Tänker om någon har haft liknande utslag? fick ALLT Detta efter jag var med en tjej ca 4-5 veckor efter. Har aldrig i hela mitt liv haft utslag förut, Gjort flera inlägg jag vet. Men undrar om någon här vet vad detta är? Kan det vara någon könssjukdom som ger mig bett som kliar, eller vad i helvete är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in