• 1
  • 2
2020-10-18, 08:51
Tjenare, det är så att jag var med en tjej för ca 4 veckor sedan om jag minns rätt, och hon var en jävul på att klia sig, Märkte hela tiden när vi skulle sova hur hon kliade sig över hela kroppen hon bad mig även klia på hennes rygg jag tänkte in mer på det, hade ingen tanke på att det kan vara skabb. och nu till saken Jag har fått värsta klådan 4 veckor senare, mest insida lår nedanför tummen stort utrymme ser ut som små bett där vid tummen. Har jag fått skabb? eller inbillar jag mig, hade symtomen kommit snabbare?
Citera
2020-10-18, 08:52
Har ingen övrig klåda i tex ansikte rygg eller så, lite smått men mer vanligt där känner jag. Inte överdrivet men just insida låren och vänster hand nedanför tummen håller på bli galen.
Citera
2020-10-18, 10:27
Medlem
palmlessprayers avatar
Låter som du har små insekter som kryllar runt under huden och konsumerar dig levande
Citera
2020-10-18, 10:44
Medlem
Låter som skabb. Köp tenutex
Citera
2020-10-18, 11:01
Måste man inte gå till läkare först? Är det bara o köpa salvan? Tänk om jag ej har skabb och tar den endå kan något hända?
Citera
2020-10-18, 12:38
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addee3
Måste man inte gå till läkare först? Är det bara o köpa salvan? Tänk om jag ej har skabb och tar den endå kan något hända?

Fass.se är svaret du söker..🙄
Citera
2020-10-24, 11:43
https://gyazo.com/71eb4f6ae333dca5c23d5397637c683d Här är en bild på handen där det kliar som attans, är liteosäker på om det är skabb eller något annat Någon som har haft skabb? och haft sådär
Citera
2020-11-24, 03:51
Misslyckad behandling Skabb?

Gjorde min andra skabb behandling med 1 veckas mellanrum, Jag gjorde allt som stod på bruksanvisningen, hade krämen 24timmar, Kliade absolut ingenting när jag skulle gå och lägga mig vaknar 2 timmar senare att det kliar så olidligt vetinte vad jag ska göra, Hur länge kan klådan hålla i sig? Skabben ska ju vara gott som döda nu, Gjort allt grundligt. Omöjligt att få bort dessa as från kroppen? Sen att det syns fortfarande på händerna efter 2 behandlingar dessa knottror, blåsbildningen. När försvinner detta? Måste jag till vårdcentralen ännu en gång? Mvh
Citera
2020-11-24, 03:55
Var ett engångsligg som sov över, tyvärr hade hon skabb.
Citera
2020-11-24, 04:00
Läste dock nu att klådan fortsätta 2-3 veckor efter, Men när försvinner dessa blåsbildningar/knottror på händerna som syns tydligt? Man vill ju knappast synas irl
Citera
2020-11-24, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addee3
Läste dock nu att klådan fortsätta 2-3 veckor efter, Men när försvinner dessa blåsbildningar/knottror på händerna som syns tydligt? Man vill ju knappast synas irl

Var det en hästtjej. De brukar sprida skabb av någon anledning.
Smeta in hela kroppen med 2 tuber tenutex och klä dig i långkalsonger och långärmat.
Minst 24 timmar
Citera
2020-11-24, 04:08
2 tuber tenutex??? Jag hade en tub till två behandlingar, och då blev det grundligt hur tjocka lager ska jag ta? Kan ju fan inte vara bra för kroppen eller? och Nej var ingen hästtjej mer en luffare åt det hållet skulle jag säga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in