Citat:
Ursprungligen postat av
Loyis
Träffade en Israelisk kvinna från Israel, mörkt hår, mörka ögon och vacker fin hud. Jag var på tinder och passade på att använda Tinder Pass där man kan byta land och matcha med andra. Nu är det så att jag vill få hit henne till Sverige eftersom att vi har pratat såpass länge. Hon kommer på en visa.
Men är det säkert att ta hit henne till Sverige? Jag menar, utseendemässigt kanske hon kan smälta in med alla människor från Mellanöstern som utgör ett hot mot henne. Hon är ju trots allt jude. Ska det vara säkert för henne att komma hit nu när alla muslimer har börjat attackera judar? Speciellt när hon specifikt är från Israel. Vad ska våra barn säga i skolan? ”Min mamma är från Israel” när den ena läraren är blatte? Hur ska muslinerna ta detta? Man blir lite skrajsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Loyis
Men tänk om vi vill bo i ett invandrarområde och ha på sig något judiskt? Om jag ska gifta mig med hemma måste jag konvertera och ha på mig en kippa.
Nu för tiden är det accepterat att vara homosexuell även i judendomen.
Men tycker att du verkar skena iväg lite väl hastigt i tankarna vilket är lätt att göra när man är ung och kär.
Om du konverterar till judendomen så kommer du för evigt att räknas som judinna oavsett vad som än händer.
Att konvertera tar ungefär 12 månader.
Kippah bär kvinnor endast vid speciella religiösa tillfällen.
Att du redan börjar fundera över vad läraren i skolan ska säga om barnen till ett lesbiskt judiskt par ska säga ger en hint om att du inte är mogen nog att fatta beslut om framtiden med någon oavsett kön eller religion.
Om hon nu mot förmodan skulle få lov att komma till Sverige så är det inte någon hotbild riktad mot enskilda personer och man behöver inte göra någon grej av hennes förflutna.
Det handlar också om mognad att förstå vilken information man kommunicerar till sin omgivning.
Visa gärna källa på att "alla muslimer attakerar judar".
Dina muslimska vänner kommer inte att tycka sämre om dig för ditt val av kärlek för i så fall hade de inte velat vara med dig på grund av din homosexualitet ändå.