Citat:
Ursprungligen postat av
topsolopsolaj
Nu blir jag dumförklarad mer än tidigare, men har kört snabbprogrammet hela tiden på maskinen och den är ju på 40 grader och klar på 30 minuter och har gjort så i flera år. Men ska testa att göra rent maskinen med ättika i morgon. Kanske köra handdukar och gymkläder med sängkläderna som jag tvättar i 90 grader.
Här svarade du på din egen fråga.
Tvätten är inte ren.
Handduk, underkläder och strumpor tvättar du i 60 grader.
Träningskläder i 40 grader.
Tycker att du ska köpa ett speciellt rengöringsmedel till tvättmaskinen nu första gången då den är full av bakterier.
Träningskläderna köper du ett speciellt tvättmedel till finns både i vanliga butiker, sportaffärer och på nätet.
Obs. Inget sköljmedel.
Första gången kan du även köra dina andra kläder i samma som du har till träningskläderna för att få bort bakterier.
Om detta mot förmodan inte hjälper så finns det något som heter "luktborttagare" som du häller i facket för sköljmedel.
Ett tips är att du nog ska tvätta igenom både kläder och lakan, även det du har i garderoben.
När man själv känner att man luktar illa så har andra känt det länge så även om du inte tycker att dina andra kläder luktar så tror jag att de gör det eftersom du har kört på snabbtvätt så länge.
Alla kan göra misstag men nu är du ju villig att få bukt med problemet.
Lycka till och om du undrar något mer om tvätt så är det bara att fråga.