2020-10-17, 00:05
Medlem
topsolopsolajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnapptProblematisk
Om du kör gymkläderna i 90 grader kommer dom bli totalförstörda. Tvätta enligt anvisning och i ättika bah

Tack, noterat och jag ska kolla tvättlappar. Har förstört en del kläder tidigare så det har varit en anledning till att jag kört på 40 grader förutom att jag inte har tålamod att vänta flera timmar på att en maskin ska bli klar.
Citera
2020-10-17, 00:13
Medlem
neuron-drones avatar
Billigare tvättmedel är ofta mindre miljöanpassade och starkare och bättre.

Enda skillnaden jag märkt på min egen kroppslukt är om jag käkat mycket kryddstark mat, särskilt indisk, då luktar jag sämre, och dricker jag fil istället för min älskade mjölk luktar jag bättre. Men det är ingen stor skillnad.
Citera
2020-10-17, 00:15
Medlem
topsolopsolajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Det är ditt nya tvättmedel!!! Byt till ett dyrare med bra doft. Problem solved. Du har INTE börjat lukta.

Ja kanske, men är väl något Via eller Ariel pulver, har tidigare använt flytande.
Citera
2020-10-17, 00:25
Medlem
bomhulls avatar
Har aldrig förstått mig på folk som använder sköljmedel efter vanligt tvättmedel. Tvätten känns bara oren och luktar billig parfym.
Förresten svårt att hitta bra tvättmedel ibland men lycka till!
Citera
2020-10-17, 00:29
Medlem
topsolopsolajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Har aldrig förstått mig på folk som använder sköljmedel efter vanligt tvättmedel. Tvätten känns bara oren och luktar billig parfym.
Förresten svårt att hitta bra tvättmedel ibland men lycka till!

Tack. Vad använder du? Vad är bra tvättmedel som är svårt att hitta ibland?
Citera
2020-10-17, 00:36
Medlem
bomhulls avatar
Beror på om du bor i sverige eller utomlands.
, utbudet kan variera.Vanish rengör bra och luktar gott
Citera
2020-10-17, 00:42
Medlem
Kanske inte rengjort silen i tvättmaskinen senaste halvåret?
Citera
2020-10-17, 00:43
Medlem
topsolopsolajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Beror på om du bor i sverige eller utomlands.
, utbudet kan variera.Vanish rengör bra och luktar gott

Ok, har alltid trott att Vanish är någon tyskdubbad bluffprodukt som ska användas när man mördat någon och behöver få bort blodfläckar.
Citera
2020-10-17, 00:46
Medlem
topsolopsolajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longinus
Kanske inte rengjort silen i tvättmaskinen senaste halvåret?

Har någon hårdplastsil som jag brukar rengöra i botten på maskinen, men är inte helt säker på att det är rätt sil då det oftast inte finns speciellt mycket att göra rent där.
Citera
2020-10-17, 00:46
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topsolopsolaj
Ja kanske, men är väl något Via eller Ariel pulver, har tidigare använt flytande.

Via och Ariel plus de "naturliga" fick sämst i test på att tvätta rent. Bäst fick sådana som Spar. Obs inte reklam, återberättar bara vad testet visade.
Citera
2020-10-17, 01:05
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topsolopsolaj
Nu blir jag dumförklarad mer än tidigare, men har kört snabbprogrammet hela tiden på maskinen och den är ju på 40 grader och klar på 30 minuter och har gjort så i flera år. Men ska testa att göra rent maskinen med ättika i morgon. Kanske köra handdukar och gymkläder med sängkläderna som jag tvättar i 90 grader.

Här svarade du på din egen fråga.
Tvätten är inte ren.
Handduk, underkläder och strumpor tvättar du i 60 grader.
Träningskläder i 40 grader.

Tycker att du ska köpa ett speciellt rengöringsmedel till tvättmaskinen nu första gången då den är full av bakterier.

Träningskläderna köper du ett speciellt tvättmedel till finns både i vanliga butiker, sportaffärer och på nätet.
Obs. Inget sköljmedel.

Första gången kan du även köra dina andra kläder i samma som du har till träningskläderna för att få bort bakterier.

Om detta mot förmodan inte hjälper så finns det något som heter "luktborttagare" som du häller i facket för sköljmedel.

Ett tips är att du nog ska tvätta igenom både kläder och lakan, även det du har i garderoben.

När man själv känner att man luktar illa så har andra känt det länge så även om du inte tycker att dina andra kläder luktar så tror jag att de gör det eftersom du har kört på snabbtvätt så länge.

Alla kan göra misstag men nu är du ju villig att få bukt med problemet.
Lycka till och om du undrar något mer om tvätt så är det bara att fråga.
Citera
2020-10-17, 01:10
Medlem
topsolopsolajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Via och Ariel plus de "naturliga" fick sämst i test på att tvätta rent. Bäst fick sådana som Spar. Obs inte reklam, återberättar bara vad testet visade.

Jag köper något storpack till "vettigt" pris, inte dyrast och inte billigast som sen läggs in i en förpackning som passar in i tvättstugan, jag tror att det var någon röd förpackning inköpt på ÖoB för 146 tvättar eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in