• 1
  • 2
2020-10-16, 23:07
Medlem
topsolopsolajs avatar
Jag har den senaste tiden märkt att kläder och handduk jag använder luktar illa.

Tidigare har jag kunnat haft en duschhandduk i någon vecka utan problem men nu börjar den lukta illa efter 1-2 duschar, jag har inte ändrat på något förutom kanske tvättmedel men borde väl inte vara det, använder samma duschtvål som alltid och samma deo. Nu när jag använder handduken och känner att den luktar illa och inte orkar byta så kan jag känna att jag luktar likadant även dagen efter.

Idag kände jag att mina träningskläder luktade fruktansvärt äckligt, som spya, jag hade haft dem en gång tidigare. Tidigare har jag kunnat ha samma träningskläder ett par gånger utan problem.

Det går ju att lösa genom att tvätta handduk och kläder efter varje användning men undrar om det kan vara så att jag börjat lukta illa hela tiden utan att själv känna det, kan det vara något temporärt eller blir det så när man blir äldre?
Citera
2020-10-16, 23:13
Medlem
lisagommans avatar
SAMMA HANDDUK I VECKOR!? Panik. Men till frågan, det låter ju som om dom typ surnat? Har dom torkat ovanligt långsamt efter tvätt? Då brukar de lukta äckligt, speciellt handdukar och träningskläder som du beskriver. Typ surt och lite mögel. Har det blivit fuktigare i ditt hem eller tvättstuga?
Citera
2020-10-16, 23:16
Bannlyst
Förstår mig inte på äckel som TS även om han trollar så finns det slem som fan inte tvättar vare sig själv eller kläderna.

Vidriga jävlar!

Duscha minst en gång om dagen och tvätta dina jävla kläder ditt jävla äckel!
Citera
2020-10-16, 23:18
Medlem
Kläderna har kanske surnat i tvättmaskinen? Om det är fallet så häller får du rengöra tvättmaskinen med att köra den tom på 90 grader och typ nån dl med ättika. Kläderna och plaggen tvättar du som utan tvättmedel en gång men även här en skvätt ättika.
Citera
2020-10-16, 23:21
Medlem
topsolopsolajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisagomman
SAMMA HANDDUK I VECKOR!? Panik. Men till frågan, det låter ju som om dom typ surnat? Har dom torkat ovanligt långsamt efter tvätt? Då brukar de lukta äckligt, speciellt handdukar och träningskläder som du beskriver. Typ surt och lite mögel. Har det blivit fuktigare i ditt hem eller tvättstuga?

Någon vecka... kanske 4-7 duschar, inte veckor. Hänger tvätt på samma sätt som jag gjort i flera år och tror inte att det blivit fuktigare. Det luktar inget om dem förrän efter att jag använt dem 1-2 ggr så jag tror att det är från mig det kommer. Jag har inte ändrat kost eller någonting.
Citera
2020-10-16, 23:24
Medlem
HermaeusMoras avatar
Du kanske börjar få "gammal gubbe lukten"?
Citera
2020-10-16, 23:26
Medlem
topsolopsolajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranbogmordare
Förstår mig inte på äckel som TS även om han trollar så finns det slem som fan inte tvättar vare sig själv eller kläderna.

Vidriga jävlar!

Duscha minst en gång om dagen och tvätta dina jävla kläder ditt jävla äckel!

Jag duschar varje dag och tvättar ett par gånger i veckan. Har bara inte tillräckligt med träningskläder, just nu var det en lite tjockare tröja då det börjat bli kallt och jag hade använt den i går också.
Citera
2020-10-16, 23:29
Medlem
topsolopsolajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnapptProblematisk
Kläderna har kanske surnat i tvättmaskinen? Om det är fallet så häller får du rengöra tvättmaskinen med att köra den tom på 90 grader och typ nån dl med ättika. Kläderna och plaggen tvättar du som utan tvättmedel en gång men även här en skvätt ättika.

Bra tips, tack. Men tycker att alla kläder borde lukta. Har bara känt på handduk och träningskläder att det luktar illa.
Citera
2020-10-16, 23:30
Medlem
topsolopsolajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Du kanske börjar få "gammal gubbe lukten"?

Det är precis det jag är rädd för.
Citera
2020-10-16, 23:33
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topsolopsolaj
Det är precis det jag är rädd för.
Ajdå är det gubbe lukten så finns det nog inget du kan göra förutom att försöka dränka dig i parfymer.
Men det luktar inte särskilt gott med för mycket sånt heller
Citera
2020-10-16, 23:36
Medlem
topsolopsolajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Ajdå är det gubbe lukten så finns det nog inget du kan göra förutom att försöka dränka dig i parfymer.
Men det luktar inte särskilt gott med för mycket sånt heller

Nä det är nog värre, gamla tanter som dränker sig i parfym och man ändå känner den där unkna lukten.
Citera
2020-10-16, 23:43
Medlem
topsolopsolajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnapptProblematisk

Kollade lite på att göra rent tvättmaskinen och hittade detta, jag använder perverst mycket sköljmedel.

Citat:
Vissa plagg mår dessutom inte alls bra av sköljmedel, träningskläder till exempel förlorar sin förmåga att andas och absorbera fukt, handdukar får sämre uppsugningsförmåga och plagg i stretchmaterial förlorar spänsten.
Text härifrån: https://skonahem.com/inredning/badru...sa-manga-satt/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in