Citat:
Ursprungligen postat av
innocentblue
Så gränsen för BDSM går vid om det gör ont, annars är det vanlig sex?
Men Fetisch måste väl vara något ovanligt? Alla killar tänder på bröst och rumpor. Många tänder säkert på kvinnounderkläder utan att de tycker att det är en Fetisch. Fötter känns inte så ovanligt heller? Skor känns ju lite mer originellt, ingen kille har varit intresserad av mina skor. De skulle nog inte ens minnas vad jag haft för skor.
Jag vet inte? Men vissa saker, som de jag skrev som exempel på vad som kanske inte gör det, verkar vara väldigt vanligt och jag tror inte de som gör det ser det som kinky etc.
Så nivån av dominans på ett mer psykologisk plan är skillnaden inte hur man binder någon etc? Så vilken nivå av dominans blir kinky för dig?
Som många redan har sagt, subjektivt.
Det MÅSTE absolut inte vara smärta inblandad i en BDSM-lek men jag tror du tänker lite fel från början.
Det finns inget facit för vad som är BDSM, kinky och en fetisch. Det är bara definitioner/akronymer som skapats för att klassificera vissa typer av (sexuellt) beteende men sen är det upp till var och en att fylla dessa definirioner med substans.
Jag är själv helt klart en fan och utövare av BDSM och har flera kinks och fetischer så som JAG definierar orden. En del skulle tycka det jag gillar och gör är borderline vanilj, andra skulle tycka att det är det grövste de någonsin hört. Alla är olika.
Det som kanske skulle kunna vara lite, med betoning på lite, lättare att definiera är kanske Fetischism vilket ju brukar innebära att man tänder på något mer/annat än traditionellt sex. T.ex skor, fötter, hår, salladshuvuden, you name it men som sagt, var går gränsen?
Det är oftast inte speciellt intressant eller givande att behöva ha en knivskarp definition och gräns mellan allt det här så jag blir mest nyfiken på varför du vill ha/söker detta? Vad skulle informationen ge dig om det fanns klara och raka svar på dina frågor?
Jag är en glad utövare av det mesta som skulle kunna klassas som kink, fetisch och BDSM men variationen från situation till situation HUR jag agerar ut det är milsvid. Med en del damer har det varit massor med redskap och tillbehör och stoppord för att undvika att det går överstyr, med andra har det varit mer psykologiska lekar med disciplin och lydnad i fokus men jag har aldrig ens för en sekund funderat över vad min typ av sexualitet kallas eller klassas som.
Så länge allt är Safe, sane and consensual, vem bryr sig liksom?