Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-05-13, 01:34
Medlem
%s avatar
Jag är inte den morgon piggaste människan men jag brukar dra och träna innan jobbet i bland. Då känner jag att jag inte fått i mig tillräckligt med kolhydrater och blir fort trött och får blodsocker fall.

Allså vill jag ha tips på något bra jag kan käka på morgonen som inte tar allt för lång tid att tillaga. Dessvärre hatar jag gröt.
Citera
2006-05-13, 01:35
Medlem
Lucifiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Jag är inte den morgon piggaste människan men jag brukar dra och träna innan jobbet i bland. Då känner jag att jag inte fått i mig tillräckligt med kolhydrater och blir fort trött och får blodsocker fall.

Allså vill jag ha tips på något bra jag kan käka på morgonen som inte tar allt för lång tid att tillaga. Dessvärre hatar jag gröt.
Hum, gröt hade varit svaret på din fråga.
Men annars tycker jag du ska typ dra i dig fil med havrepuffar, eller lite frukt?
Citera
2006-05-13, 02:08
Medlem
Ägg
Citera
2006-05-13, 07:54
Medlem
muesli med fil & färska bär.
Citera
2006-05-13, 10:09
Medlem
stRs avatar
fil/yoghurt med musli, juice, fibermackor, ägg och en frukt. Orkar du inte då så beror det på någonting annat.
Sen lägger du väl till det du tycker om tex jag skulle skivat ner en banan i filen och kanske lite bär som tidigare nämnt.
Allt är inte ett måste, men det är ett förslag!
Ägg kan väl vara krångligt när man är nyvaken kanske, ska mest vara skaka och häll :P
Citera
2006-05-13, 10:13
Bannlyst
Dra i dig en dubbeljapp.
Gör ordning mackor dagen innan så spar du tid.
Hoppa över frukosten?
Citera
2006-05-13, 10:59
Medlem
%s avatar
Jag brukar koka 6 ägg åt gången som jag sedan äter kalla till frukost. Ska testa äta fil och musli. Måster vara 10 år sedan jag åt fil sist.

Tackar för alla svar.
Citera
2006-05-13, 12:31
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Hatar du all gröt eller bara havregrynsgröt? mannagryn går fort att laga och smakar juh inte ens i närheten av havregryn. Kornmjölsgröt är en annan trevlig rackare, de flesta brukar tycka om iaf en av dessa tre grötar.

Och ursäkta om du verkligen menade "jag tycker inte om någon gröt"
Citera
2006-05-13, 12:54
Medlem
Jag har börjat med en drink som jag mixar med stavmixer;

2-2.5 dl Fiberberikas havregryn
2 msk linfrön
proteinpulver
3-4 dl minimjölk

Häll allt i en shaker låt stå i ca. 10 min. mixa, drick. Går fort att göra dricka och minimal disk. Perfekt.

Du kanske skal ta gainer istället för proteinpulver.
Citera
2006-05-13, 14:33
Medlem
Pannkakor eller våfflor bestående av ägg + fullkornsmjöl e en nyttig höjdare. Servera med valfri färsk frukt eller sylt utan allt för mkt tillsatt socker + uberlight grädde på burk.
Citera
2006-05-13, 15:36
Medlem
Du äter precis vad fan du vill men det är av godo om frukosten är protein och kolhydratsrik. Bröd är en alldeles utmärkt kolhydratskälla, komplettera med proteinrikt pålägg och drick mjölk till så har du en snabb och potentiellt god måltid.
Citera
2006-05-13, 17:19
Medlem
Continental Ops avatar
lär dig gilla fiberhavregrynsgröt, utan den skulle jag inte vara den jag är, kör med lingonsylt el äpplmos o kanel

sen varför skall han käka protein innan han tränar ? det är väl kolhydrater som gäller innan o sen protein.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in