2022-08-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Betvivlar att Majkgård har varit aktiv med inlägg på Facebook.

Du som har sett skärmdumpar får gärna berätta vad hon har skrivit på Facebook som är relevans för trådämnet.
Det fina med att leva i internetåldern är att allt finns sparat till eftervärlden. Allt finns bevarat och kan plockas fram. Till och med sånt som Majkgårds väninna Pernroth Lüllmaa raderat från sin Facebook. Det är en fantastisk tid att leva i för den som inte trasslar in sig i lögner, hot och brottslighet.

https://web.archive.org/web/20210226220826/https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QmjpoQ/facebook-traden-om-planerna-mot-ebba-busch-ga-till-pressen
2022-08-11, 22:20
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Du som har sett skärmdumpar får gärna berätta vad hon har skrivit på Facebook som är relevans för trådämnet.

MaryBum har som vanligt blandat ihop vad som sagts, skrivits, av vem och när.
Det var ju på MPLs Facebook planerna om att möra fanns och utan inlägg från Majkgård.
Vad som skrevs, av vem och vems Facebook står på sid 1 inlägg 1 & på Aftonbladet.se.
Men säger som MaryBum:
”Hennes ord är värt noll och ingenting på detta forum om hon inte har klara fakta att styrka dem med.
I synnerhet som hon mässar ut dom som sanningar.”
2022-08-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ursäkta, men jag måste bara fråga, du tycker inte det används (o)värdesord för att beskriva människornas runt Esbjörn?

P*e*o*i*, h*r*, b*d*a*e*s*a, för att bara nämna några. Vissa har till och med antytts begått mord.

Tänker du att dessa epitet och anklagelser inte är till för att skapa en bra story och försöka att vinna sympatier?

För övrigt har detta inte med politik att göra, det har med en politikers handlande att göra.

Jag hade tyckt exakt samma sak oavsett vilken av partiledarna som än gjort en affär som denna. Om det varit partiledaren som representerar det partiet jag röstar på hade jag krävt hens omedelbara avgång.

Frågan jag fortfarande inte fått svar på av någon är vad du/ni hade tyckt om det var, säg, Maggan som köpt Esbjörns hus på exakt samma sätt som Ebba gjorde.

"Frågan jag fortfarande inte fått svar på av någon är vad du/ni hade tyckt om det var, säg, Maggan som köpt Esbjörns hus på exakt samma sätt som Ebba gjorde."

Helt jävla irrelevant vilken partiledare eller vem som helst för den delen som köpt rucklet. Det har inte framkommit något vare sig moraliskt eller juridiskt fel hos köparen i detta fall. Så som svar på din fråga- oavsett vem som köpt Esbjörns ruckel på samma sätt som Ebba gjort, hade gjort denna affär rätt och riktigt.

Det är de facto bara i din Sossemarinerade hjärna fel har begåtts av Ebba, lite märkligt kan tyckas när precis allt motparten och dess team har gjort är så galet så man häpnar...
2022-08-11, 22:42
Medlem
Merrybums avatar
Citat:

Hon skrev något om att göra henne mör. Och med henne menade hon Ebba.

Att Majkgård finns på Facebook är ju väldigt lätt för dig att kolla.
2022-08-11, 22:46
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det fina med att leva i internetåldern är att allt finns sparat till eftervärlden. Allt finns bevarat och kan plockas fram. Till och med sånt som Majkgårds väninna Pernroth Lüllmaa raderat från sin Facebook. Det är en fantastisk tid att leva i för den som inte trasslar in sig i lögner, hot och brottslighet.

https://web.archive.org/web/20210226220826/https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QmjpoQ/facebook-traden-om-planerna-mot-ebba-busch-ga-till-pressen

Citat:
Ursprungligen postat av nova68
MaryBum har som vanligt blandat ihop vad som sagts, skrivits, av vem och när.
Det var ju på MPLs Facebook planerna om att möra fanns och utan inlägg från Majkgård.
Vad som skrevs, av vem och vems Facebook står på sid 1 inlägg 1 & på Aftonbladet.se.
Men säger som MaryBum:
”Hennes ord är värt noll och ingenting på detta forum om hon inte har klara fakta att styrka dem med.
I synnerhet som hon mässar ut dom som sanningar.”

Werrydum bara lallar på och har noll koll på vilka kärringarna är och vem som är aktiv på social media och vem som verkar i det fördolda.

Att MPL var med på Facebook och drog igång drevet är välkänt. Majkgård däremot har en (1) vän på sin Facebookprofil och till och med en skitstövel som hon borde ha mer än en om hon var aktiv.
2022-08-11, 22:47
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Du har tagit fel på person. Monica är den som var med i tråden, tillsammans med Binninge.
2022-08-11, 22:48
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Du har nog blandat ihop dina dockor.
2022-08-11, 23:13
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Hej Frälsaren!

Tack, klart du har rätt, du kung i de enögdas land.

Nu när även jag sett ljuset, inser jag äntligen att en kollapsad och maläten djävulsgrotta som mot sonens vilja pressats på Esbjörn, självfallet inte är mer värd än en ett par svettiga håliga raggsockor, som ärvts mellan två generationer.

Tack för att du och dina undersåtar fått mig att inse det. Jag ska självfallet uppmana de otrogna i tråden att kalla huset/den sjönära tomten/släktgården för arvssynden, för att de kommunistiska skribenterna inte ska plocka billiga poäng på kommande val.

Tack för att du hjälpte mig ur mörkret!

Tack och återigen tack!
arvssynden den var ju riktigt rolig - så tror jag Ebbas hus kommer att omnämnas i folkmun sen framöver

För det blir väl hennes? Turerna är många och det är länge sen jag tröttnade hålla mig ajour med de juridiska turerna i "affären". Hur går det egentligen? ibland läser man här att det är över å så nästa dag är det ändå inte det å så håller det på fram och åter. Är det lagfarten som Ebba behöver men ännu inte fått loss? Om så varför då om nu allt är klappat å klart samt över?
2022-08-11, 23:20
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursäkta, men jag måste bara fråga, du tycker inte det används (o)värdesord för att beskriva människornas runt Esbjörn?

P*e*o*i*, h*r*, b*d*a*e*s*a, för att bara nämna några. Vissa har till och med antytts begått mord.

Tänker du att dessa epitet och anklagelser inte är till för att skapa en bra story och försöka att vinna sympatier?

För övrigt har detta inte med politik att göra, det har med en politikers handlande att göra.

Jag hade tyckt exakt samma sak oavsett vilken av partiledarna som än gjort en affär som denna. Om det varit partiledaren som representerar det partiet jag röstar på hade jag krävt hens omedelbara avgång.

Frågan jag fortfarande inte fått svar på av någon är vad du/ni hade tyckt om det var, säg, Maggan som köpt Esbjörns hus på exakt samma sätt som Ebba gjorde.

Det var ju det här med epitet på vissa personer, Binninge var pedofil och dessutom dömd pedofil.
H*ora var ett populärt uttryck hos LN6, Ebba kallades ofta vid detta epitet.
Även bedra*erska kallades hon flertalet gånger, av flera rabiata skribenter.
Du hade inte tyckt likadant om det varit en annan partiledare, det lovar jag dig.
Om vem som helst annan hade köpt huset på samma sätt som den nye ägaren?
Korrekt genomfört köp enligt JB & marknadsmässigt pris på 3.9 milj, vad finns det att tycka?
Ebba gjorde ett exemplariskt köp, om Maggan köpt likadant hade det väl inte varit något att tycka?
Förstår du inte att köpet är korrekt gjort, om någon annan gör ett sådant korrekt köp så grattis.
2022-08-11, 23:29
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
arvssynden den var ju riktigt rolig - så tror jag Ebbas hus kommer att omnämnas i folkmun sen framöver

För det blir väl hennes? Turerna är många och det är länge sen jag tröttnade hålla mig ajour med de juridiska turerna i "affären". Hur går det egentligen? ibland läser man här att det är över å så nästa dag är det ändå inte det å så håller det på fram och åter. Är det lagfarten som Ebba behöver men ännu inte fått loss? Om så varför då om nu allt är klappat å klart samt över?

Det har varit hennes sedan 20/8-2020 då köpeavtalet undertecknades.
Övertagandet dröjde dock till okt -2021 köpeskilling togs emot o köpebrev skrevs.
Så ja det varit hennes i nästan 2 år, hon har varit juridisk ägare sedan dess.

Ja nog har den varit arvssynden den sommarstugan.
2022-08-11, 23:43
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Övertagandet dröjde dock till okt -2021 köpeskilling togs emot o köpebrev skrevs.

men lagfarten då? Är inte det en nödvändighet för henne att ha? Har fortfarande Esbjörn kvar den sk dispositionsrätten? Har väl snart gått ett år av den nu? Har Esbjörn nyttjat den på något sätt? Två år kvar då eller...?

EDIT:jo jag googlade på "lagfart" - det är då man blir registrerad ägare när man får en lagfart - ett ägarbevis helt enkelt - Så Ebba har inte fått ut nån lagfart, för hon har väl sökt? När sökte hon om att få en lagfart över fastigheten hon köpt av Esbjörn? Dröjer det.....varför?
Senast redigerad av kubun 2022-08-12 kl. 00:02.
2022-08-11, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68

Arvssynd var det Majkgård begick när hon besökte den döende mannen på sjukhus och övertalade honom att skriva på testamentet som gav henne hans hus i Marielund och stuga i fjällen.

Men hon har fått syndernas förlåtelse från trådens änglar eftersom hon endast gjorde det för att Allmänna arvsfonden inte skulle besväras.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in