Citat:
Ursprungligen postat av
nighter825
Du tycker Esbjörn förtjänar folk som utnyttjar honom för det passar in i ditt hat mot en kvinna? Tragiskt.
Det även tragiskt att du håller fast vid en falsk historia för det passar in i din tragiska världsbild.
Esbjörn har sålt huset, Esbjörn har skrivit på en förlikning som bekräftar det.
Jag tycker ingen gammal människa förtjänar denna ekonomiska gruppvåldtäkt som pågår inför öppen ridå. Är det så härligt med bostäder och pengar?
Jag tycker detta är ett fall som visar hur sjaskigt det kan bli när folk inte ha normals spärrar. Esbjörns öde visar att det finns inga gränser för människor ondska och girighet. Att ge sig på en gamling för egen vinning skull, och utsätta honom för att förlora sitt sommarställe är grymt. Därför är det angeläget att HD återförvisar målet till tingsrätten, där denna tvist hör hemma.
Nu ha vi kontrakt av olika slag där man undrar vad är det som får folk att vilja lösa saker på juridikens bakgårdar? Varför är dessa personer med juristutbildning så rädda för en tingsrättsförhandling, undrar jag?
En ensidig förlikning där ombud är överens kallar inte jag för att komma överens, när klienten inte är överens. Det är på tiden att Esbjörn hörs, och att en domstol avgör hans rättshandlingsförmåga.
En eloge till den gode Sture som orkar, när ingen annan gör det.
Jag har fullt förtroende för att Sture kan skilja agnarna från vetet i kretsen kring Esbjörn.