2020-12-17, 12:10
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Agendasättande journalistik, vettefan, sätt på dig en foliehatt istället.
Ebba har satt sig i klistret själv genom upprepade lögner under hösten kring alla de skandaler hon blossat upp i. Helt klart att kärringen inte klarat trycket och att leva upp till kraven som den gode herren sätter på henne.

Du får byta nick till fullretard, vimsar om foliehattar, slänger på smileys och åberopar sen herren, du är lika vrickad som de scientolog-offer som dyker upp i blaskorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
E*björn/Binninges svar till Uppsala Tingsrätt, en mycket mager inlaga.

https://docdro.id/DF2IifA

Ebba Buschs ombud ska ju ge sina synpunkter på deras önskemål om att få dra ut på tiden i all oändlighet, vi får se vad ombudet och Ebba Busch tycker om den taktiken.

Så Binninge har då slängt in en ansökan runt den 8/12 till Överförmyndarförvaltningen, sen har han antingen skickat sitt svaromål med bud, eller framdaterat sitt svaromål, eftersom både hans svaromål och tingsrättens stämpel anger den 15/12.

NOTERA att Binninge INTE anger att det skulle ha funnits en tidigare utredning, han vågade alltså inte frisera den detaljen som han gjorde i Expressens artikel som nu ligger bakom betalvägg. Förklarar att det bara tog 4 tim att lägga påståendet att det fanns en tidigare utredning bakom betalvägg för att lindra den lilla lögnen. Här underlät Expressen även att kolla Binninges utsago, för då hade dom fått veta att det inte fanns någon utredning, utan de kollade först igår den 16. och fick då till svar att det fanns en ansökan inne som var en vecka gammal.

Sist men inte minst, först nu i samband med Binninges svaromål skickades då också fullmakten med, men den verkar inte ha registrerats för då hade nog Reimer uppmärksammat detta och lagt ut dagboksbladet igen.

Alltså bara en jävla teater, typiskt Binninge.
Senast redigerad av vittne-x 2020-12-17 kl. 12:23.
2020-12-17, 12:12
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Nu har ju Esbjörn gett sin underskrift i kontraktet som hävdar att Dietz har tagit fram avtalet enligt båda parternas önskemål. Skall vi nu spekulera utifall Esbjörn aldrig fick ge sina önskemål?

Om vi skall spekulera så är ju fakta att Esbjörn är ju gammal och då kan man behöva springa på toaletten ofta. Det kan ju ha varit så att han behövde utföra sina behov och inte hann läsa igenom hela kontratet och när han kom tillbaka från toaletten och då kände han sig stressad och skämdes och skrev under utan att lägga tid på att läsa igenom allt. Det skulle inte förvåna mig om elaka Ebba även bjöd på kaffe för att öka Esbjörns risk för en sådan situation.

Tråden kan bli riktigt lång om vi alla spekulerar ordentligt.

Gällande 3 ex har jag redan svarat på.

Var dom inte i huset ? finns ju inget fungerande avlopp
2020-12-17, 12:16
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Ebba Buschs ombud ska ju ge sina synpunkter på deras önskemål om att få dra ut på tiden i all oändlighet, vi får se vad ombudet och Ebba Busch tycker om den taktiken.

Så länge det inte finns en god man bör väl Esb anses vara kapabel att handla för egen maskin?
2020-12-17, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha

Esbjörn vattnade säkert träden som han brukar göra när han tar sin promenad på tomten! ;-)
2020-12-17, 12:21
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Nu har ju Esbjörn gett sin underskrift i kontraktet som hävdar att Dietz har tagit fram avtalet enligt båda parternas önskemål. Skall vi nu spekulera utifall Esbjörn aldrig fick ge sina önskemål?

Om vi skall spekulera så är ju fakta att Esbjörn är ju gammal och då kan man behöva springa på toaletten ofta. Det kan ju ha varit så att han behövde utföra sina behov och inte hann läsa igenom hela kontratet och när han kom tillbaka från toaletten och då kände han sig stressad och skämdes och skrev under utan att lägga tid på att läsa igenom allt. Det skulle inte förvåna mig om elaka Ebba även bjöd på kaffe för att öka Esbjörns risk för en sådan situation.

Det som möjligen saknas i kontraktet är väl mest olika möjligheter för Ebba att avbryta ett köp, typ får inte låna pengar, får inte sålt sin gamla bostad och liknande, sen är det ju i kontraktet inte så mycket skydd för Esb om Ebba skulle hoppa av, men den risken var väl ganska liten

Nån klausul om att Esb först måste köpa en ny sommarbostad som han kan låta stå öde, innan han kan frånträda denna är kanske inte helt nödvändig..
2020-12-17, 12:25
Medlem
fy fan!
vilken otroligt sorglig soppa (hela historian)
o vilken jävla röra! (diskussionen)
vet ej vart jag skulle börja o därför bidar min tid.
men för stunden passar på att citera en favorit film:
Bob (cynical chimpanzee) "It's illosery! (sic!) It's ill and its for losers!"
2020-12-17, 12:50
Avslutad
Citat:

Vilken idiotisk kommentar, om han måste gå ut på toa så blir han väl iväg från köksbordet än längre tid och påståendet väl stärks isf.

Skriver du innan du tänker eller skriver du bara för att jävlas?
Mkt fånigt och omoget inlägg.
2020-12-17, 13:00
Medlem
Kan ju va ett genidrag för gubben att blanda in en god man.

Detta då den goda mannen fullstänsigt kan skita i vad gubbens släktingar sättet för press.

Jag är HELT övertygad om att gubbfan vill sälja. Men när brorssonen kom och satte en massa press så hamnade han i en situation som han inte kan ta sig ur.

Men en god man så kommer en lösning där han får sitt hus sålt, alla blir nöjda utom den gnidna brorsonen som får se sin plan gå i sank.

Åsså kan gubben och EBT skåla i skumpa gjord på brorssonens tårar.
2020-12-17, 13:39
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:

Det är troligtvis så att mäklaren skrivit kontraktet som ett betalt uppdrag. I det läget krävs just den här arkiveringen för en eventuell granskning AV MÄKLARFIRMAN.

Men visst kan mäklaren kallas som vittne, särskilt om någon hävdar att avtalet förhandlats och båda parter påverkat utformningen. TROLIGEN är det i så fall Ebba som tjänar på det.
2020-12-17, 15:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Så länge det inte finns en god man bör väl Esb anses vara kapabel att handla för egen maskin?

Javisst, köpet gjordes ju upp i Juli/augusti och då hade ju inte E*björn några som helst problem vilket jag antar att Ebba Buschs advokat kommer att påpeka i sitt svar till Tingsrätten.

Tror det blir svårt för Binninge att argumentera för retroaktiv "demensförklaring".
2020-12-17, 15:09
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorn-vadjar-om-anstand-i-processen-mot-ebba-busch/

Skälet för att få köpeavtalet ogiltigförklarat tycks ju vara att Esb redan har satt sprätt på handpenningen.

Jo det hade just varit snyggt det . Esbjörn säger att han är lite frikostig med pengar. Tänk om han blåst handpenningen som Ebba gav för huset. Jobbigt läge i så fall
2020-12-17, 15:22
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:

Känns ganska tragiskt att läsa.

"Jag har haft kontakt med min huvudman och det kan konstateras att han har svårt att ta in information om vad det är som händer i tingsrätten."
"Esbjörn Bolin har kognitiva utmaningar. Han har svårt att tillgodogöra sig vidden av vad som nu sker."
Kan det ligga något i det? hans handlande har ju varit fullständigt huvudlöst, resultatet kommer kanske som en chock?
Hans ståndpunkt verkar vara att Ebba skall stå för alla utgifter.
Även Binninge måste vid det här laget förstå att så inte blir fallet, men kanske inte kan förklara det för Esbjörn, han kan inte nå honom.

Men samtidigt tänker jag på att Esbjörn aldrig skulle hamnat i denna situation om det inte vore för "enablers" eller dåliga rådgivare.
Expressens Brännström, Matz, Binninge och Majkgård, har alla bidragit till detta tragiska utfall.
De borde alla rått honom till ett möte med Ebba och inte framställt det som att han kunnat vinna detta, genom att vägra i sten.

Det har rått en slags hybris hos Esbjörn och hans Entourage, de har sig trott kunna vinna, genom ett mediadrev, den som får bära bördan, som förlorare, är Esbjörn.
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-12-17 kl. 15:32.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in