Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
E*björn/Binninges svar till Uppsala Tingsrätt, en mycket mager inlaga.
https://docdro.id/DF2IifA
Ebba Buschs ombud ska ju ge sina synpunkter på deras önskemål om att få dra ut på tiden i all oändlighet, vi får se vad ombudet och Ebba Busch tycker om den taktiken.
Känns ganska tragiskt att läsa.
"Jag har haft kontakt med min huvudman och det kan konstateras att han har svårt att ta in information om vad det är som händer i tingsrätten."
"Esbjörn Bolin har kognitiva utmaningar. Han har svårt att tillgodogöra sig vidden av vad som nu sker."
Kan det ligga något i det? hans handlande har ju varit fullständigt huvudlöst, resultatet kommer kanske som en chock?
Hans ståndpunkt verkar vara att Ebba skall stå för alla utgifter.
Även Binninge måste vid det här laget förstå att så inte blir fallet, men kanske inte kan förklara det för Esbjörn, han kan inte nå honom.
Men samtidigt tänker jag på att Esbjörn aldrig skulle hamnat i denna situation om det inte vore för "enablers" eller dåliga rådgivare.
Expressens Brännström, Matz, Binninge och Majkgård, har alla bidragit till detta tragiska utfall.
De borde alla rått honom till ett möte med Ebba och inte framställt det som att han kunnat vinna detta, genom att vägra i sten.
Det har rått en slags hybris hos Esbjörn och hans Entourage, de har sig trott kunna vinna, genom ett mediadrev, den som får bära bördan, som förlorare, är Esbjörn.