2022-03-09, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
C
Var bor Esb? Hemma hos pensionatstanten? Bedriver hon fortfarande påtryckning så Esb svamlar om allt möjligt i rädsla?

En ledtråd kan hittas i dagboksbladet
Citat:
Slutligt beslut som sändes per post till Esbjörn Bolin kom i
retur med postens anteckning okänd. Omskickat på
folkbokföringsadress i spar (annat lgh-nr). /ULST
Visserligen kan det vara Postnords inkompetens som spökar här. Eller så är det så enkelt att det inte finns någon dörr med Esbjörns namn på den adressen han uppgett
2022-03-09, 13:09
Medlem
SvT är på, med en sparsmakad notis.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/ebba-busch-husaffar-overklagas-till-hogsta-domstolen
2022-03-09, 13:09
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det verkar som många här tror att det handlar om juridik. Det gör det väl till någon liten del, men den huvudsakliga anledningen är naturligtvis att Ebba skall smutskastas så långt det går, av politiska skäl.

Skulle den kampanjen lyckas betyder det att Kd kanske får litet mindre antal röster än eljest, något som troligen (men inte nödvändigtvis) gynnar vänsterblocket (numera med C). Det är primärt Expressen som är megafonen, organisatörerna är mer oklart - men "follow the money" brukar vara en bra ledtråd.
Nu handlar det uppenbarligen bara om att jävlas maximalt mycket med Ebba.
Inte en chans att de vinner och det vet de om.
2022-03-09, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
En ledtråd kan hittas i dagboksbladet

Visserligen kan det vara Postnords inkompetens som spökar här. Eller så är det så enkelt att det inte finns någon dörr med Esbjörns namn på den adressen han uppgett

Har något i bakhuvudet om att Esbs adress på de olika ställen han bott på så var ett lägenhetsnummer felaktigt.

Bor han i sin egna lägenhet eller är den uthyrd i andra hand till någon som kärringarna i bakgrunden vurmat för? (mina tankar och spekulationer)
Bor Esb fortfarande på pensionatet och mår väldigt dåligt pga behandling från den som troddde sig ärva som med andra äldre barnlösa män? (mina tankar och spekulationer)

Nu får det ju liksom vara nog.
2022-03-09, 13:22
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Ebba har väl inte fått lagfarten ännu? Får hon, rent juridiskt, börja renovera eller hur är det med detta? Hindrar lantmäteriet henne från att använda sitt hus genom att inte ge lagfart?

Sen tror jag att "folk" står på Ebbas sida i det här nu. Enda som kalabaliken medfört är mer sympatier för henne. Tvärtemot vad esb (majkgård) tänkt sig.
Senast redigerad av WTFSTHLM 2022-03-09 kl. 13:24.
2022-03-09, 13:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Ebba har väl inte fått lagfarten ännu? Får hon, rent juridiskt, börja renovera eller hur är det med detta? Hindrar lantmäteriet henne från att använda sitt hus genom att inte ge lagfart?

Sen tror jag att "folk" står på Ebbas sida i det här nu. Enda som kalabaliken medfört är mer sympatier för henne. Tvärtemot vad esb (majkgård) tänkt sig.

Fastighetsinskrivningen höll ju på lagfarten i och med att de manade att det inte fanns någon laga kraft vunnen dom i ärendet, enligt min mening så tänjer de på sina befogenheter rejält där.

Ebba Busch är i det här läget låst, det enda hon får och kan göra är att betala räntor och amorteringar på det lån hon tagit för att köpa det hus som hon inte får tillträde till, helt vansinnigt.

Högsta Domstolen borde avslå ärendet med vändande post men det ska väl dras i långbänk ytterligare några månader.
2022-03-09, 13:51
Medlem
Bara pinsamt… kan inte förstå hur någon vettig människa kan välja att fortsätta stödja detta spektakel.
Och patetiskt snack om sköra stackars äldre… jag tror inte jag har träffat en enda 80-åring som inte är fullt kapabel att förstå skillnaden mellan att sälja och hyra ut. Och om han nu mot förmodan inte är lika smart som normala 80-åringar har han haft tillgång till ombud som har haft som uppgift att hjälpa honom att allt går korrekt till.. och det finns inte en chans i världen att det inte hade märkts att han var så förståndshandikappad som ni påstår. Det är ren och skär mobbning mot EB från människor som stör sig på hennes politik och att hon är bestämd kvinna.
Han är nog bara en grinig gubbe med giriga rådgivare.

Skäms på er
2022-03-09, 13:52
Medlem
Sockerhalss avatar
Sicken skitgubbe! Tyvärr finns det såna i mängder. Tycker faktiskt synd om Ebba nu, fast jag inte gillar henne. Måtte det lösa sej till hennes favör.
2022-03-09, 13:57
Medlem
Citat:
Har något i bakhuvudet om att Esbs adress på de olika ställen han bott på så var ett lägenhetsnummer felaktigt.

Bor han i sin egna lägenhet eller är den uthyrd i andra hand till någon som kärringarna i bakgrunden vurmat för? (mina tankar och spekulationer)
Bor Esb fortfarande på pensionatet och mår väldigt dåligt pga behandling från den som troddde sig ärva som med andra äldre barnlösa män? (mina tankar och spekulationer)

Nu får det ju liksom vara nog.

När Esbjörn "flyttade" till Uppsala så folkbokförde han sig (möjligen av misstag) på fel våning. Detta ändrades efter ett tag. Den felaktiga adressen har fortsatt finnas med i diverse dokument, dvs ingen har bemödat sig med att dubbelkolla

Värt att notera är att han inte bor på något pensionat utan i ett hus en bit bort, som ägs av Majkgård eller hennes bolag.
2022-03-09, 14:04
Medlem
Tycker nog att det mest intressanta är att det kommer fram efter 1,5 år.

Drar vi det vidare ett steg till kan man ju alltid överklaga och hävda att det var en bedragare/imitatör som skrev under avtalet och att det ska ogillas av den anledningen, ESB har kanske varit på solsemester under denna tid och någon för honom okänd har agerat på detta sätt.

Möjligheterna är många...

Citat:
Citat ur AB:
"”Trodde han hyrde ut fastigheten”"

2022-03-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
När Esbjörn "flyttade" till Uppsala så folkbokförde han sig (möjligen av misstag) på fel våning. Detta ändrades efter ett tag. Den felaktiga adressen har fortsatt finnas med i diverse dokument, dvs ingen har bemödat sig med att dubbelkolla

Värt att notera är att han inte bor på något pensionat utan i ett hus en bit bort, som ägs av Majkgård eller hennes bolag.

Hus en bit bort?
Just bara runt hörnet? Pensionatet?
Är han kvar där stackarn?
Det var ju där han bodde när Majken fick veta at han sålt huset första gången och hon svarade med att skicka in till kommunens biståndshandläggare om att hon skötte hans byk och hygien. (typ gubben är senil och kan inte ha ingått försäljningsavtal och jag ska ärva det)
2022-03-09, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joonas73
Tycker nog att det mest intressanta är att det kommer fram efter 1,5 år.

Drar vi det vidare ett steg till kan man ju alltid överklaga och hävda att det var en bedragare/imitatör som skrev under avtalet och att det ska ogillas av den anledningen, ESB har kanske varit på solsemester under denna tid och någon för honom okänd har agerat på detta sätt.

Möjligheterna är många...

Han kan ju liksom inte tro att han bara hyrde ut då han varit till rätten och ville ha mera betalt för försäljningen,,just saying,,,

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in