Citat:
Ursprungligen postat av
wedonthavetime
Ebba har ju gett lite dubbla budskap gällande att backa.
Ebba är ju politiker så det hon säger behöver ju tolkas så att vi vanliga dödliga förstår vad hon egentligen menar. I intervjun sa Ebba följande:
"Är det så att Esbjörn absolut inte vill sälja och om det är så, tvärtemot hur jag uppfattat honom, att han inte är kapabel att fatta egna beslut kring sin egen fastighet, och om vi reder ut det här med de här 2 andra personerna som nu gör anspråk på fastigheten, ja då kommer jag självklart inte att fullfölja detta."
Att Esbjörn ångrat sig är, i vart fall juridiskt, ointressant och irrelevant. Däremot skulle köpekontraktet eventuellt kunna anses vara ogiltig om Esbjörn inte kan anses kunna fatta egna beslut dvs att han inte är tillräknelig. Det är rimligt att tro att Ebba inte vill driva detta vidare om det finns risk för att Esbjörn inte skulle kunna anses vara tillräknelig. För egen del tror jag det skulle bli mycket svårt för Esbjörn att driva ett sådant case med framgång. Slutligen lägger Ebba in en brasklapp vad gäller de 2 andra personerna som enligt uppgift har synpunkter på affären. Matz är väl en av dem. Vi vet ju inte men det skulle kunna finnas andra legala skäl till att det här köpekontraktet skulle vara ogiltigt såsom t.ex. någon form av samägande eller annat. Så vitt det är känt så finns det inga sådana legala hinder och det tror jag Ebba är mycket väl medveten om.
Min kraftigt nedkortade tolkning av vad hon säger är...
- Kan jag inte få fastigheten så vill jag inte driva saken vidare.
Sen kan jag förstå om det är flera som bara hörde följande:
- "
Är det så att Esbjörn absolut inte vill sälja... [en massa ord som lyssnaren väljer att inte lyssna på]...
kommer jag självklart inte att fullfölja detta."
Allt detta naturligtvis som jag uppfattar saken.