2020-10-09, 21:41
Medlem
HarryLonsdales avatar
Tack för varningen.

Jag har alltid tänkt att det är ett hipster-ställe. Ett hak för människor som följer trender. Den typen som måste låta alla på Facebook och Instagram veta att man käkade där på lunchen.

Citat:
Ursprungligen postat av Fistpump
Om du nu har en chefsposition, är det inte då ditt fel att köttet står framme och att bröden möglar? Det är ju du som ska göra något åt det.
Du har aldrig jobbat en dag i ditt liv, va?

Du tror alltså att bara för att man är chef någonstans i företag, så kan man påverka allt?

Antar att du är neger..
Citera
2020-10-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Blev sugen på att gå dit bara för att kvalitetstesta när jag läste tråden men ändrade mig direkt när jag läste om att de sponsrar BLM.

Tack men nej tack!
Har dock inte sett något bevis för det? Är det däremot sant så var dagens burgare den sista även för mig.
Citera
2020-10-09, 21:52
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Jag tycker att han skapade trovärdighet genom att kalla en neger just för neger.

Hahaha! Hur fan tänker du? Är du själv en neger som skäms över att vara just en neger?

Negrerna borde väl vara stolta över vad de är? Sjukt!

För övrigt heter företaget "Bastard". Du kan ju gå och slå upp vad det betyder och klura på om inte det ändå är ett ännu mer kränkande ord.

/Johan
Håller med om att man får mer trovärdighet genom att säga neger. Trodde ändå att det var Flashback vi postade på, och inte Lunarstorm. Med det sagt så är Mauritius-negern, sannolikt rasblandad med tanke på landets demografi, så det kan ju inte bli mer lämpligt att han bossar på "Bastard Burgers", som rasbastard

Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Käften, luder, detta är Flashback.
1+

Citat:
Ursprungligen postat av Xyliool
Dom marknadsför sig med att allt är ”färskt” när det egentligen håller samma kvalité som donken samtidigt som dom tar det trippla priset. Tycker inte du det här är oärligt? Den veganska maten påstår dom är tillagad på separata grillbord när dom inte följer detta på en enda av restaurangerna jag har varit runt och jobbat på.
Alla dessa restauranger och snabbmatskedjor är inte värda pengarna och rent kvalitetmässigt håller de inte högre kvalitet än vad man kan köpa frysta burgare och hamburgerbröd på ICA och trixa ihop själv, till mycket lägre priser. Det man betalar för när man besöker donken osv, är lönerna till de anställda som gör allt åt en på 5 minuter. Jag tog mig en titt på Ansiktsboken på Bastard Burger burgarna, och det verkar röra sig om en överdos av kött och ost med lite bröd och knappt några andra råvaror (som isbergssallad, gurka, tomat osv). Med andra ord, skitburgare. För 159 kr får jag på donken, 5 McVegan, 2 stora pommes och stor Cola Zero. Detta är betydligt mer prisvärt än 1 burgare, lite pommes och läsk, och då är ändå Donken ockerpriser det också. Av ren princip betalar jag inte för så folkfientliga priser, rena rånet liksom. Men som så mycket annat idag så handlar det om en status- och klassfråga, där folk vill signalera att de har råd att lägga mycket pengar på värdelöst skräp. Folk som handlar på ICA istället för Lidl är den sortens snobbar också, som exempel. Totalt ansvarslösa med pengar och folk FÖRSVARAR att de betalar mer för sämre produkter. More bang for a buck är ett totalt främmande koncept för dessa iGnoranta iDioter (iPhonemänniskor liksom, vad ska man förvänta sig).

Det är en sak om maten som serverades på liknande snabbhak verkligen vore godare, mer näringsrik och hälsosam, då kanske man hade kunnat rättfärdiga ockerpriserna, men rent näringsmässigt är riktigt kött ganska skräp, och cancerframkallande osv. Så det går inte att rättfärdiga dessa skamlösa priser. Men mainstreamtänkare är ganska ansvarslösa med och har noll respekt för pengar, och då blir det så här.

Citat:
Folkhälsomyndigheten har varit hos oss flera gånger och gett anmärkningar varje gång. Men av någon anledning har vi kommit undan varje gång. Känns som att dom är mycket snällare mot bastard för det är ”svenskt” jämför med när jag tex jobbade på donken. Där blev vi hotade att bli nerstängda för det minsta lilla.

Har varit runt och jobbat på flera av restaurangerna, kaos på ALLA verkligen. Dom i Norrland är dock lite bättre styrda, men det är marginellt.
Okej, det förklarar väl en del. Men vad är den bakomliggande orsaken till att det är så ruttet på Bastards? Är det låg IQ bland de anställda eller är det en medveten "strategi" från högre rang, för att "spara på pengar"?
Senast redigerad av EliasAlucard 2020-10-09 kl. 21:59.
Citera
2020-10-09, 21:55
Medlem
Rick.Blaines avatar
Jag har ätit på BB totalt två-tre gånger. Ett jävla hipsterställe om något. Burgarna är bra, men som andra skribenter i tråden redan har påpekat är portionerna små och dyra.
Citera
2020-10-09, 21:57
Medlem
Hade höga förhoppningar när de skulle öppna i Göteborg, hade hört att de skulle vara bra. Blev väldigt besviken, inredningen var miserabel och maten medioker. Aldrig mer.

Ser fram emot att testa Jureskog när han öppnar i november.
Citera
2020-10-09, 21:58
Medlem
Var och åt där senast idag, var 40 min väntetid på att få en burgare vid lunchen så jag förstår det som sägs om otränad personal. Egentligen trist då jag tycker smaken på dressing/burgare som regel är rätt nice. Lunchpris på 109 kr för en meny är inte heller illa...
Citera
2020-10-09, 22:16
Medlem
Citat:
Folkhälsomyndigheten har varit hos oss flera gånger och gett anmärkningar varje gång. Men av någon anledning har vi kommit undan varje gång. Känns som att dom är mycket snällare mot bastard för det är ”svenskt” jämför med när jag tex jobbade på donken. Där blev vi hotade att bli nerstängda för det minsta lilla.

Har varit runt och jobbat på flera av restaurangerna, kaos på ALLA verkligen. Dom i Norrland är dock lite bättre styrda, men det är marginellt.

Spännande att Folkhälsomyndigheten har varit hos er. Det gör er nog rätt unika. Hos oss andra i branschen kommer kommunens kontrollorgan, vilket i dagligt tal ofta kallas miljö och hälsa. Där får vi säga att Bastard har misslyckats om du som chef inte har fått med dig den infon.

I övrigt hoppas jag att du har kontaktat såväl HRF som din lokala miljö och hälsa och har berättat om dina erfarenheter om du nu anser att du inte fått gehör för din kritik hos ledningen. Vill du hoppa ett steg kan du också ta kontakt direkt med det norska riskkapitalbolag som äger stor del av Bastard. Googlade upp dem och kontaktuppgifter står på hemsidan.

Anonymt gnäll på en branschkollega ger jag inte mycket för. Du kan lika gärna vara en konkurrent.

Hittar för övrigt inget stöd för BLM (dock från en annan aktör). Däremot verkar de stödja en kvinnojour.
Citera
2020-10-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackstalkern
Har dock inte sett något bevis för det? Är det däremot sant så var dagens burgare den sista även för mig.

Inte sett det heller med däremot sponsrar Babas Burgers med 5 kr per såld burgare.
Citera
2020-10-09, 22:22
Medlem
RickRozays avatar
Namn på Maritiusnegern?
Citera
2020-10-09, 22:50
Medlem
HateWrecks avatar
Har hört historier snarlika den TS berättar från olika håll.
Dels från en släkting som jobbat i servering och en annan, fd kollega som är kock.
Två olika restauranger i olika städer. En ganska långt uppe i norr, den andra i söder.

Det jag fått höra rör dels hygien/miljö-hälsa men även arbetsförhållanden/anställningsformer och rekrytering.
Tydligen problem med rutiner, och precis som TS skriver, oerfaren och okunnig personal.
Just det där med köttfärsen har jag hört nästan ordagrant.
Ful köttfärs från dagen innan.. För de priserna? Brrrr.

Utlovade tillsvidareanställningar som uteblivit, lönebidragare osv.
Ena källan hade visst träffat företagsedningen vid ngt tillfälle och beskrev dem som otroligt dryga.

Jag anser personligen att Premiumburgare är störtlöjligt och en rätt korkad trend.
Mest är det ett sätt att ta kungligt betalt för käk som egentligen är rätt billigt.
Oftast med hjälp av någon urdum gimmick eller tråkig slogan.
Hade sannolikt aldrig köpt någon av deras löjligt dyra hamburgertallrikar även om jag inte hört dessa historier.
Nu när jag hört så blir det ett skarpt nej, definitivt inte.

Snusk i köket går jag inte med på. Betalar definitivt inte för det.
Vet dessutom att det går alldeles utmärkt att driva restaurang utan att pissa på och utnyttja sina anställda.
Senast redigerad av HateWreck 2020-10-09 kl. 23:00.
Citera
2020-10-09, 22:58
Medlem
Det är dyrare än Mcdonalds och Burger King men smakar betydligt bättre. Att din chef är dålig är inte relevant. Att han är "neger" är ännu mindre relevant. Jag kommer fortsätta äta där. Kanske beställa en extra för din tråd var så dålig.
Citera
2020-10-09, 22:59
Medlem
Har både ätit på plats och beställt hem ett 20-tal gånger sedan "ni" öppnade i Linköping.
Varit lika nöjd VARJE gång förutom senast, när grabben in fick med sin pommes till sin lilla burgare.
Alltid varit toknöjd.
Både hemleverans, och på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in