2020-10-10, 17:46
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
I Malmö heter de tydligen "Bronx Burgers" och ligger inne på Kalendegatan där det är gårdsgata, men aldrig testat. Föredrar Surf Shack och innan var Tomii's favoriten. "Casual Streetfood" ska tydligen vara en av de bästa här, men inte testat ännu.

Bronx/Bastard är överskattat, snäppet bättre än dom "vanliga kjedjorna", du betalar mer för den "coola inredningen" samt att du kan sitta där i mössa året om och casha in hipster poäng...
I Malmö är Casual definitivt bäst, falafel and burgers som god tvåa!
Citera
2020-10-10, 18:17
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xyliool
Wall of text där man smutskastar ett företag

Producera ett maskat anställningsavtal eller åtminstone en lönespec där du kan bevisa att du arbetat på ovan nämnda företag. Annars är det här bara trams.
Citera
2020-10-10, 18:19
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Hej Flashback! Har läst här sedan många år tillbaka, men har aldrig riktigt känt att jag behövt ha ett konto förrän nu. Känner att det är min plikt som svensk att varna er för detta genomruttna företag som kan likställas med McDonalds och Burger King i många aspekter.

Många av er har säkert ätit på eller uppmärksammat Bastard Burgers, eller Bronx Burgers som det heter i vissa städer (pga namnet Bastard redan använts av andra restauranger i samma stad). Företaget expanderar otroligt snabbt och är uppe i 40 restauranger runt om i Sverige. Bastard Burgers är en av många “Premium” hamburgarkedjor här i vårt avlånga land, och marknadsför sig väldigt mycket med att vara “svenskt”, “norrland” och “miljövänligt” med deras nya satsning på veganska menyn.

Jag har nu jobbat i över ett år i detta företag och har en chefsposition där jag fått en del insyn i företaget och har dessutom åkt runt en del och jobbat på flera av restaurangerna. Jag gör den här tråden för att varna den svenska folket för att både äta och jobba åt detta företag.

Varför ska man inte äta på Bastard Burgers? Det kostar minst 159kr för en meny med pommes och läsk, och 199 kr om man vill ha en dubbelburgare. Jag vill bara informera er om att det inte är någon kvalité överhuvudtaget på dessa burgare. Brödet är frysbröd från korvbrödsbagaren, dressingarna är maskingjorda och skickas med tiokiloshinkar till restaurangerna och köttet som dom påstar “mals varje morgon”, kan ha stått och oxiderat och blivit alldeles brunt i flera dagar innan det serveras. Veganburgarna som är gjorda av Beyond”köttet” steks på samma grill som köttet (företaget är alldeles för snåla för att köpa separata grillbord för veganburgarna) och slängs därefter in i ett värmeskåp där dom kan stå en hel dag innan dom serveras. Brödet kan stå ute tills det blir helt torrt och grönt av mögel, men man plockar ändå ut dom bröden “som ser bra ut” ur samma påse som det mögliga och serverar det till gäster . Jag har själv blivit matförgiftad två gånger av att äta maten i restaurangen och har därför slutat äta därifrån helt och hållet.

Varför man inte ska jobba åt Bastard Burgers då? Kan ju börja med att säga att jag har jobbat på fem olika restauranger i mitt liv, varav två av dom var snabbmatsrestaurangerna McDonalds och Max Hamburgare, och sättet högre chefer på Bastard Burgers beter sig på har jag aldrig varit med om tidigare. Area managern som är ansvarig för mellersta Sverige tar nog priset för största psykopat jag stött på i hela mitt liv. Han är en fet neger från Mauritius öarna som åker runt och beter sig som en maffiaboss. Han kan lova en något, för att dagen efter säga att han minsann aldrig har sagt det, såhär här håller han på heeela tiden. Alla som någonsin har haft med negern att göra vet vad jag pratar om. Han känns som den typen som slår sin fru och sina barn.

Denna neger har också satt upp ett system i företaget där det ALDRIG ges ut några tillsvidarekontrakt. Såhär brukar det gå till för kassapersonalen: företaget anställer låt säga “Frida” på 100%. Frida blir lovad att om hon jobbar på bra så kommer hon efter att provanställningstiden går ut få ett tillsvidarekontrakt på 100%. Men detta händer såklart aldrig hur duktig “Frida” än har varit. När dom sex månaderna har gått får man i uppgift av denna feta psykopatneger att meddela Frida att hon antingen kan gå ner i tjänst till extrapersonal eller få sparken. Detta har företaget alltså satt i system för att kringgå regler och lagar om att man måste ge sin personal säkerhet i form av ett tillsvidarekontrakt efter provanställningen. Dom flesta av dom som jobbar i kassan på Bastard Burgers är egentligen extrapersonal som dom alltså schemalägger som vanlig personal.

Hur går det till för kökspersonalen då? Jo, nästan ALL kökspersonal på bastard burgers kommer från arbetsförmedlingen. Jag skulle uppskatta det till nästan 90% av all kökspersonal. Dessa människor får knappt någon upplärning eftersom “det kostar för mycket”, utan slängs rätt in i köket och där dom ska hantera RÅTT KÖTT, och det är inte sällan det går otroligt snett med hygienen. Varför anställer dom bara kökspersonal från arbetsförmedlingen kanske ni frågar er då? Jo, eftersom arbetsförmedlingen betalar minst 70% av deras lön i ett år då. Med andra ord är det vi svenska skattebetalare som betalar för Bastard Burgers kockar. Dessa personer lovas också att få fasta tillsvidarekontrakt när ersättningen från AF tar slut. Men efter ett år när arbetsförmedlingens ersättning tar slut ber dom personen att försöka förlänga ersättningen ett år till, och om AF inte går med på detta sparkas personen och man tar in en ny person från AF, och såhär håller dom på i repeat. Dom gör alltså allt dom kan för att vi skattebetalare ska betala för deras personal istället för dom själva, samtidigt som dom gör så stora vinster att dom kan öppna en ny restaurang varje månad (tror dom har öppnat nio resturanger under pandemin med hjälp av oss skattebetalare). Detta system är också skapat av denna tjockisneger från Mauritius-öarna.

Återigen, ÄT INTE PÅ BASTARD BURGERS. Gillar du burgare, stöd mindre lokala hamburgarrestauranger, eller gör egna. Det är en tidsfråga innan du blir matförgiftad av Bastard Burgers cancer-burgare om du fortsätter äta där.

Du säger att du hade en chefsposition så varför gjorde du inte nått åt problemet? låter som att du är bitter för att du fick sparken? att du va en dålig chef ? du har tydligen sett ett problem men inte gjort nått åt problemet?

Och nu gör du en tråd på flashback hur dåligt dom skötte det?
Senast redigerad av Qusimoto 2020-10-10 kl. 18:21.
Citera
2020-10-10, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Haha jag uppmanar alla att läsa den här snubbens historik! ;-)

Det ger faktiskt cred till TS beskrivning av deras strategi för personalförsörjningen.

/Johan

Kul att han fått jobb efter att suttit inne 4 ggr. 25 år i fängelse... 🤦🏼
Citera
2020-10-10, 18:29
Medlem
Storslaeggans avatar
Får nog också stämma in i klagosången. Burgarna är helt OK, men överpriser och lååång väntetid. Ni får göra hur ni vill, men jag går aldrig mer dit.
Citera
2020-10-10, 18:44
Medlem
Citat:
Ni som skriker att ni vill ha bevis. Det är flera i tråden som har jobbat åt företaget och bekräftat det jag skrivit, likt LondiniumsFenix och jag antar att det kommer komma fler.
Fortfarande inga bevis utan bara hörsägen. Bilder på mögligt bröd, äckliga rapporter etc. Kom igen nu!
Citera
2020-10-10, 18:57
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain
Bronx/Bastard är överskattat, snäppet bättre än dom "vanliga kjedjorna", du betalar mer för den "coola inredningen" samt att du kan sitta där i mössa året om och casha in hipster poäng...
I Malmö är Casual definitivt bäst, falafel and burgers som god tvåa!

Har passerat stället på Kalendegatan och funderade på det, men reagerade på priset och storleken på gästernas burgare.. såattee näe.
Citera
2020-10-10, 19:04
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Producera ett maskat anställningsavtal eller åtminstone en lönespec där du kan bevisa att du arbetat på ovan nämnda företag. Annars är det här bara trams.

Håller med
Citera
2020-10-10, 19:16
Medlem
Finns det något burgarhak där de anställda inte är överbetalda gnällspikar?
Citera
2020-10-10, 19:24
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Känns lite som att du har en personlig vendetta mot företaget och personer där. Om det nu är bristande hygien och du hade en chefsposition var det väl ditt ansvar att göra något åt det, alternativt anmäla det hela till hälsovårdsnämnden.
¨
Jag har själv varit i samma situation och till slut orkar man inte. Man prövar att förrändra saker och ting, man visar sig från sin bästa sida men personer som den här TS pratar om ser det som en svaghet och utnyttjar situationen för sin egen vinning. Det är ohållbart.
Citera
2020-10-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
du har noll koll!

”Dubbelarbetande Ebony Gaither är bostadslös. En tid tvingades familjen bo i bilen. Hon är en av miljontals amerikaner som inte kan leva på sin lön, en konsekvens av att minimilönerna legat still i sju år.

LÄS OCKSÅ Debatt: Snart kan vi i Sverige få en segregation som i USA

Tre år har gått sedan Ebony Gaither senast hade en egen bostad. Hon hade inte råd att behålla den. Sedan dess har hon och hennes familj flyttat runt mellan en rad olika ställen.

– Jag har en partner, och hon har en dotter. Vi måste klara oss. På något sätt måste vi lösa det. Ibland har vi hyrt ett rum hos någon eller bott hos vänner och släktingar.

Familjen har haft svårt att skaffa egen bostad trots att både hon och hennes sambo har jobb. Ebony Gaither till och med två stycken. Det ena som diskare på en restaurang, och det andra i köket på en pizzeria.

Hon tjänar drygt nio dollar i timmen, ungefär 80 kronor. Det innebär att hennes lön bara ligger ett par dollar över den lagstadgade minimilönen, trots att Ebony Gaither inte alls är en nykomling i restaurangbranschen.”

Dubbellön jo tjena

Det finns folk i Sverige som är diskare och tjänar lika mycket som Ebony. Genomsnittslönen är fortfarande högre (https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...y_average_wage)
Citera
2020-10-10, 19:35
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGårman
Finns det något burgarhak där de anställda inte är överbetalda gnällspikar?
Nej det tror jag inte, finns alltid någon på alla hak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in