2021-04-05, 12:20
Avslutad
Chychrun 3 mål igår mot Ducks.

Kollar TSN trade baitlista, Hall, Ekholm, Rakell och Palmieri som största namn.

Är säker på att någon plockar Driedger.

För Sens del är nog Dzingel och Tierney trade bait.
Citera
2021-04-05, 22:31
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Jag ställer mig något frågande till Torts denna säsongen, först hela grejen med Laine och nu är alltså Roslovic healthy scratch, vad är det jag missar?

Vissa röster säger,att han verkar vilja få sparken. Torts är lite av den sista av sitt slag,bland dagens Nhl coacher.

Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
När det gäller Laine kanske det är bättre att titta på just Laine istället för Torts.
Laine har talang men frågan är har han skallen för att ha en toppkarriär i NHL? Det ter sig mer och mer tveksamt.

Han är en av de forwards med mest speltid i Columbus men han har inte gjort ett mål på tre veckor tex.
Jag såg honom i matcherna mot Red Wings i veckan och maken till loj spelare på planen fick man leta efter.
Senast han gjorde ett mål som inte var i numerärt underläge var 13:e Februari. Hur illa man tycker om Torts så kan inte allt det skyllas på honom utan Laine har själv en stor del i det hela.
Jag vet att Torts är bland de sämsta möjliga coacherna för en spelare som Laine men någonstans ligger det ju hos spelaren att motbevisa tränaren. Det gör inte Laine just nu.

Laine borde spela bättre. Men jag tror att det finns missnöje i hela laget. Det är alldeles för mycket taktik och onödigt jagande. Men det beror väl på att dem saknar 2 ledande centrar mer eller mindre.

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Tur att nästan ingen vet att Gibson är finne.. ingen vidare match direkt

Han är halv Finsk,såsom t.ex Jake Virtanen eller som t.ex Wahlström är halv Svensk (inget konstigt med det)... Tror inte Gibson kommer göra någon karriär i Nhl. Hans talang sträcker sig till Ahl/Shl/Liiga nivån på sin höjd m.m
Citera
2021-04-05, 22:46
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Sa att jag skulle hålla ett öga på Tolvanen, han imponerar på mig denna säsongen, 28 matcher 18 poäng så långt. Snyggt avgörande i OT mot Stars senast. Sedan så min favoritfinne Hintz som jag tidigt haft ögonen på har en fantastisk säsong som väntat.

Old saying "If you wanna win,get a Finn" (Esa Tikkanen,Kurri m.m)

Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Tolvanen har haft det lite trögt i NHL och AHL...fick spela lite i NHL förra året,bottom 6 i preds men mestadels osynlig då.Spelade mest AHL där han snittade runt 0,5p/match.Många menade efter ett tag att han aldrig skulle bli NHL-spelare men andra att han aldrig fick chansen att visa sig ordentligt.När preds i år började vika ner sig rejält fick han chansen till slut att spela i första-linan och i första pp.Nu tycker jag verkligen han kommit till sin rätt, vissa behöver bra spelare runt omkring sig för att blomstra.Funkar riktigt bra med Forsberg (nu skadad) och spelar nu med Johansen och Arvidsson med betydligt mer istid o ligger runt 0,65p/match. Han börjar sakta leva upp till hypen men jag tror han kan mer. Jävligt bra skott iaf

Inte helt ovanligt att dem "hypade" spelarna får svårt till en början och att inte enbart talangen räcker för att ta plats i Nhl. Fiala,Forsberg spelade i Ahl en del, om jag minns rätt innan dem tog plats.
Ang,Tolvanen så tror jag att han kan bli en 30-35 måls skytt. Beror på hurdana spelare hann har runtomkring givetvis. Men hans genombrott har varit ett av få utropstecken i Preds detta året.
Citera
2021-04-06, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag vet inte vad jag tycker om Laviolette som coach för årets Capitals.

Visst, vi leder divisionen (50p tillsammans med två andra lag), men prestationerna känns så sjukt svajiga.
Jag vet aldrig var jag har Caps, ibland gör vi riktigt bra matcher, och ibland ser det bara rörigt och ängsligt ut.

Vi hade en period där vi spelade stabilare ett tag och jag faktiskt kunde tro på vinst när vi gjorde första målet.
Men nu är vi tillbaka lite till hur det var i början av säsongen, att gör vi första målet så tappar vi ofta hela matchen.

När vi spelade under Trotz kunde jag se en tydlig spelidé och mycket struktur i spelet över hela banan. Nu känns det som det kan bli vad som helst från match till match.

Det oroar mig inför slutspelet, jag tycker mycket borde ha satt sig nu.

Vad tänker ni?
Och ni som följt Laviolette's tidigare lag, vet ni om det brukar vara så här med han som coach?
Jag säger inte att han är en dålig coach, men han verkar ha svårt att få laget att spela på en någorlunda jämn nivå.

Snacket kring Laviolette är att hans lag alltid gör bra ifrån sig hans första år som coach men att det sedan går utför för varje säsong. Så bäst chans att vinna med honom borde Caps ha i år.

Man fick följa Laivolette i tv-serien Road to winter classic 2012 då han var coach för Flyers. Mitt intryck av honom bygger mycket på vad jag såg där, och det var en väldigt emotionellt inspirerande coach men kanske inte den mest taktiskt drivna (coach för Rangers då var Tortorella, som också var kul att följa). Laviolette hade många inspirerande snack och var klart karismatisk. Att säga saker som "Full fucking assault" för att beskriva hur de skulle spela när de tagit ut målvakten kändes mer som hans grej än att ta fram taktiktavlan och rita tekningsvarianter.
Citera
2021-04-06, 18:01
Medlem
Är det bara jag som skulle trejda ett förstaval mot Hall? Jag tror att hans dåliga säsong mest beror på Buffalo och att hans "riktiga" nivå i ett bra lag är 65-70 poäng.
Citera
2021-04-06, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Är det bara jag som skulle trejda ett förstaval mot Hall? Jag tror att hans dåliga säsong mest beror på Buffalo och att hans "riktiga" nivå i ett bra lag är 65-70 poäng.

Håller med, tycker ett förstaval är rimligt. Kolla bara Staal igår, avgjorde i OT för Habs och verkar nu spela med glädje på isen.
Citera
2021-04-06, 21:47
Medlem
appendixxivs avatar
Varken Hall eller Palmieri kommer spela i nattens devils vs sabres-möte. Är ngn trade nära?
Citera
2021-04-06, 22:00
Medlem
Swan65s avatar
Canes vs Pantrarna inatt klockan 01.00! Ojoj vilken match det blir, måste förstås betta kryss
Citera
2021-04-06, 22:03
Medlem
appendixxivs avatar
Landeskog i avs gjorde sitt 36e goal winning goal i matchen mot wild, inte så pjåkigt. Mackinnon har 41. (Peter Forsberg 35)
Citera
2021-04-06, 22:09
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Landeskog i avs gjorde sitt 36e goal winning goal i matchen mot wild, inte så pjåkigt. Mackinnon har 41. (Peter Forsberg 35)

Nämn för guds skull inte Rantanen och hans smått makalösa Mars månad.
Citera
2021-04-06, 22:19
Medlem
appendixxivs avatar
Mars? rantanen? Jag tog upp att Landeskog passerat Peter Forsberg i Gwg i Avs historia,rätt ballt. Vill du skriva om rantanen, gör det, men han var inte m på den top 5 listan just nu
Citera
2021-04-06, 22:34
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Mars? rantanen? Jag tog upp att Landeskog passerat Peter Forsberg i Gwg i Avs historia,rätt ballt. Vill du skriva om rantanen, gör det, men han var inte m på den top 5 listan just nu

Hyfsat obskyr statistik i vilket fall. Men visst kan vi hylla honom iom det. Finns kanske viktigare statistik tänkte jag bara..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in