Citat:
Ursprungligen postat av
J-dilla
Sa att jag skulle hålla ett öga på Tolvanen, han imponerar på mig denna säsongen, 28 matcher 18 poäng så långt. Snyggt avgörande i OT mot Stars senast. Sedan så min favoritfinne Hintz som jag tidigt haft ögonen på har en fantastisk säsong som väntat.
Old saying "If you wanna win,get a Finn" (Esa Tikkanen,Kurri m.m)
Citat:
Ursprungligen postat av
appendixxiv
Tolvanen har haft det lite trögt i NHL och AHL...fick spela lite i NHL förra året,bottom 6 i preds men mestadels osynlig då.Spelade mest AHL där han snittade runt 0,5p/match.Många menade efter ett tag att han aldrig skulle bli NHL-spelare men andra att han aldrig fick chansen att visa sig ordentligt.När preds i år började vika ner sig rejält fick han chansen till slut att spela i första-linan och i första pp.Nu tycker jag verkligen han kommit till sin rätt, vissa behöver bra spelare runt omkring sig för att blomstra.Funkar riktigt bra med Forsberg (nu skadad) och spelar nu med Johansen och Arvidsson med betydligt mer istid o ligger runt 0,65p/match. Han börjar sakta leva upp till hypen men jag tror han kan mer. Jävligt bra skott iaf
Inte helt ovanligt att dem "hypade" spelarna får svårt till en början och att inte enbart talangen räcker för att ta plats i Nhl. Fiala,Forsberg spelade i Ahl en del, om jag minns rätt innan dem tog plats.
Ang,Tolvanen så tror jag att han kan bli en 30-35 måls skytt. Beror på hurdana spelare hann har runtomkring givetvis. Men hans genombrott har varit ett av få utropstecken i Preds detta året.