2021-04-02, 14:47
Medlem
Är det redan bestämt att Stanley Cup 2021 kommer spelas så att alla lag som går till slutspel ”håller sig inom sin division” tills det bara finns ett lag kvar från varje division, och att man först då (dvs i Stanley cup semifinal) ställs mot lag från annan division?
Citera
2021-04-02, 15:13
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Är det redan bestämt att Stanley Cup 2021 kommer spelas så att alla lag som går till slutspel ”håller sig inom sin division” tills det bara finns ett lag kvar från varje division, och att man först då (dvs i Stanley cup semifinal) ställs mot lag från annan division?
Stämmer bra.
Citera
2021-04-02, 15:18
Medlem
Bartman777s avatar
Jag vet inte vad jag tycker om Laviolette som coach för årets Capitals.

Visst, vi leder divisionen (50p tillsammans med två andra lag), men prestationerna känns så sjukt svajiga.
Jag vet aldrig var jag har Caps, ibland gör vi riktigt bra matcher, och ibland ser det bara rörigt och ängsligt ut.

Vi hade en period där vi spelade stabilare ett tag och jag faktiskt kunde tro på vinst när vi gjorde första målet.
Men nu är vi tillbaka lite till hur det var i början av säsongen, att gör vi första målet så tappar vi ofta hela matchen.

När vi spelade under Trotz kunde jag se en tydlig spelidé och mycket struktur i spelet över hela banan. Nu känns det som det kan bli vad som helst från match till match.

Det oroar mig inför slutspelet, jag tycker mycket borde ha satt sig nu.

Vad tänker ni?
Och ni som följt Laviolette's tidigare lag, vet ni om det brukar vara så här med han som coach?
Jag säger inte att han är en dålig coach, men han verkar ha svårt att få laget att spela på en någorlunda jämn nivå.
Citera
2021-04-02, 15:28
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag vet inte vad jag tycker om Laviolette som coach för årets Capitals.

Visst, vi leder divisionen (50p tillsammans med två andra lag), men prestationerna känns så sjukt svajiga.
Jag vet aldrig var jag har Caps, ibland gör vi riktigt bra matcher, och ibland ser det bara rörigt och ängsligt ut.

Vi hade en period där vi spelade stabilare ett tag och jag faktiskt kunde tro på vinst när vi gjorde första målet.
Men nu är vi tillbaka lite till hur det var i början av säsongen, att gör vi första målet så tappar vi ofta hela matchen.

När vi spelade under Trotz kunde jag se en tydlig spelidé och mycket struktur i spelet över hela banan. Nu känns det som det kan bli vad som helst från match till match.

Det oroar mig inför slutspelet, jag tycker mycket borde ha satt sig nu.

Vad tänker ni?
Och ni som följt Laviolette's tidigare lag, vet ni om det brukar vara så här med han som coach?
Jag säger inte att han är en dålig coach, men han verkar ha svårt att få laget att spela på en någorlunda jämn nivå.
Ja inte är det som under Trotz dagar inte. Vet inte hur mycket som beror på Laviolette, men något måste göras åt försvarsspelet. Hoppas fortfarande på att det är en mental grej som löser sig med bättre skärpa i slutspelet.
I övrigt instämmer jag i allt.
Citera
2021-04-03, 17:54
Avslutad
Jag ställer mig något frågande till Torts denna säsongen, först hela grejen med Laine och nu är alltså Roslovic healthy scratch, vad är det jag missar?
Citera
2021-04-03, 21:57
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Jag ställer mig något frågande till Torts denna säsongen, först hela grejen med Laine och nu är alltså Roslovic healthy scratch, vad är det jag missar?

När det gäller Laine kanske det är bättre att titta på just Laine istället för Torts.
Laine har talang men frågan är har han skallen för att ha en toppkarriär i NHL? Det ter sig mer och mer tveksamt.

Han är en av de forwards med mest speltid i Columbus men han har inte gjort ett mål på tre veckor tex.
Jag såg honom i matcherna mot Red Wings i veckan och maken till loj spelare på planen fick man leta efter.
Senast han gjorde ett mål som inte var i numerärt underläge var 13:e Februari. Hur illa man tycker om Torts så kan inte allt det skyllas på honom utan Laine har själv en stor del i det hela.
Jag vet att Torts är bland de sämsta möjliga coacherna för en spelare som Laine men någonstans ligger det ju hos spelaren att motbevisa tränaren. Det gör inte Laine just nu.
Citera
2021-04-04, 05:58
Bannlyst
Nhl samma skämt som vanligt, släng in pucken framför mål så tar det alltid på nån och går in.
Fittorna släpper in ett mål med 40 sekunder kvar , jävla skämt liga, damhockey är mer seriös än NHL.
Tv-pucken har mer glöd än NHL
Citera
2021-04-04, 18:30
Medlem
Hoppas Ullmark väljer ett bra lag nästa säsong. Om han stannar i Buffalo är han är han dum.
Citera
2021-04-04, 23:17
Avslutad
Tråkig situation för Nucks med Covid, verkar vara minst 20 spelare/personal som drabbats. En trevligare nyhet är att Shane Pinto snart lär göra sin NHL-debut.

Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
När det gäller Laine kanske det är bättre att titta på just Laine istället för Torts.
Laine har talang men frågan är har han skallen för att ha en toppkarriär i NHL? Det ter sig mer och mer tveksamt.

Han är en av de forwards med mest speltid i Columbus men han har inte gjort ett mål på tre veckor tex.
Jag såg honom i matcherna mot Red Wings i veckan och maken till loj spelare på planen fick man leta efter.
Senast han gjorde ett mål som inte var i numerärt underläge var 13:e Februari. Hur illa man tycker om Torts så kan inte allt det skyllas på honom utan Laine har själv en stor del i det hela.
Jag vet att Torts är bland de sämsta möjliga coacherna för en spelare som Laine men någonstans ligger det ju hos spelaren att motbevisa tränaren. Det gör inte Laine just nu.

Senast redigerad av J-dilla 2021-04-04 kl. 23:39.
Citera
2021-04-04, 23:36
Medlem
Swan65s avatar
Tur att nästan ingen vet att Gibson är finne.. ingen vidare match direkt
Citera
2021-04-04, 23:57
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Tur att nästan ingen vet att Gibson är finne.. ingen vidare match direkt
Jodå, vi vet. Men knappast enbart hans fel?
Citera
2021-04-05, 01:10
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Jodå, vi vet. Men knappast enbart hans fel?

Nja två mål iaf men skönt ändå att Tampa torskade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in