2021-05-29, 16:09
Medlem
skylten92s avatar
Såg en länk på reddit till biljettköp för kvällens G6 mellan Montréal-Toronto:
https://www.ticketmaster.ca/montreal-canadiens-vs-toronto-maple-leafs-montreal-quebec-05-29-2021/event/31005AB98A3814C7

Fy fan vilka sanslösa priser. ~8 200 kr för de billigaste biljetterna. Sträcker sig upp till 45 000 - 70 000 kr för de bästa platserna.
Citera
2021-05-29, 17:53
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Och Janmark kliver fram och gör sitt första hattrick i karriären i en game 7. Det är att vara bäst när det gäller! Bra trade!
Tydligen förste svensk i NHL's historia att göra hattrick i en Game 7. Bara åtta har gjort det överhuvudtaget.Enl han Bjurman iaf.
Annars skillz bakom samtliga 3 mål, dragningen i fart, välplacerade skottet och kämpandet innan den i tom kasse. Järnmark e solid hockeyspelare, men här höjde han sig ett eller eventuellt två snäpp,och vilken tid o plats han väljer att göra det 🤩
Citera
2021-05-29, 18:46
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skylten92
https://www.ticketmaster.ca/montreal-canadiens-vs-toronto-maple-leafs-montreal-quebec-05-29-2021/event/31005AB98A3814C7

Fy fan vilka sanslösa priser. ~8 200 kr för de billigaste biljetterna. Sträcker sig upp till 45 000 - 70 000 kr för de bästa platserna.

Kombinationen av väldigt få platser, och att väldigt många vill se matcherna.

Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Tydligen förste svensk i NHL's historia att göra hattrick i en Game 7. Bara åtta har gjort det överhuvudtaget.Enl han Bjurman iaf.
Annars skillz bakom samtliga 3 mål, dragningen i fart, välplacerade skottet och kämpandet innan den i tom kasse. Järnmark e solid hockeyspelare, men här höjde han sig ett eller eventuellt två snäpp,och vilken tid o plats han väljer att göra det 🤩

Ja, det var ett av dom mer imponerande mål man har sett i tom bur. Killen kliver fram när det gäller. Han var bra i VM för några år sen också när vi vann guld.
Citera
2021-05-29, 22:22
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skylten92

Sånt är både sjukt och fascinerande
Jag gillar det på något sätt, även om det känns absurt.
Citera
2021-05-30, 06:53
Medlem
Skön start av serien för Bruins. Tänk att Pasta kändes näst intill osynlig bara för ett par matcher sedan.
Citera
2021-05-30, 09:28
Medlem
Kedoxs avatar
OM Toronto skulle åka på stryk har jag tippat 4/8 första rundor och jag har varit 100% i Pacific och South men 0% i Kanada och New York-divisionen. Vinner Toronto har jag 5/8 vilket får gå som knappt godkänt men då har jag iaf tre av min topp 4 kvar.

Isles-Pittsburg var en slantsingling så kan inte gräma mig över felvalet där, Jarry gjorde sämre ifrån sig än förväntat.

Edmonton-Jets var det nog inte jättemånga som trodde på sistnämnda så den är lugn.

Men Boston-Washington grämer mig, den borde jag förutsett och valt Bruins.

Nåja, runda två tippningar, och vi börjar där jag hittills har full pott:

Tror fortsatt Tampa lyckas skala av Carolina, lär även detta bli en fysisk serie.

HOPPAS såklart Colorado tar Vegas men inget är självklart där och det vill bli stenhårt. Intressantaste serien hittills.

Tror Boston plockar Islanders relativt lätt även om man inte ska underskatta NYI, de var topp 4 förra året, men då hade Tampa satt stopp för Boston.

I Kanada vet vi ju inte hur det blir än. Men vinner Toronto så vill jag säga att de kör ut jets. Vinner däremot Montreal kommer jag sticka ut hakan och säga att Jets tar runda 2.
Senast redigerad av Kedox 2021-05-30 kl. 09:30.
Citera
2021-05-30, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
OM Toronto skulle åka på stryk har jag tippat 4/8 första rundor och jag har varit 100% i Pacific och South men 0% i Kanada och New York-divisionen. Vinner Toronto har jag 5/8 vilket får gå som knappt godkänt men då har jag iaf tre av min topp 4 kvar.

Isles-Pittsburg var en slantsingling så kan inte gräma mig över felvalet där, Jarry gjorde sämre ifrån sig än förväntat.

Edmonton-Jets var det nog inte jättemånga som trodde på sistnämnda så den är lugn.

Men Boston-Washington grämer mig, den borde jag förutsett och valt Bruins.

Nåja, runda två tippningar, och vi börjar där jag hittills har full pott:

Tror fortsatt Tampa lyckas skala av Carolina, lär även detta bli en fysisk serie.

HOPPAS såklart Colorado tar Vegas men inget är självklart där och det vill bli stenhårt. Intressantaste serien hittills.

Tror Boston plockar Islanders relativt lätt även om man inte ska underskatta NYI, de var topp 4 förra året, men då hade Tampa satt stopp för Boston.

I Kanada vet vi ju inte hur det blir än. Men vinner Toronto så vill jag säga att de kör ut jets. Vinner däremot Montreal kommer jag sticka ut hakan och säga att Jets tar runda 2.

Jets är ju kanadas klart bästa lag och är dessutom byggda för slutspel. Dom har varit kanadas bästa sedan vancouvers tid.
Har ju tappat lite sedan buf tiden, men det gäller fortfarande.
Citera
2021-05-30, 16:03
Medlem
Trollfeeders avatar
Toronto har alltså haft 3-1 i matcher för att hamna i ännu en game 7. Får se om det spöket lever vidare. Stor risk tror jag. Det kommer vara enorm press på dom.
Citera
2021-05-30, 16:24
Medlem
Citat:
Toronto har alltså haft 3-1 i matcher för att hamna i ännu en game 7. Får se om det spöket lever vidare. Stor risk tror jag. Det kommer vara enorm press på dom.
Hade varit så tillfredsställande att se hybris Toronto åka ut i första rundan ännu en gång
Citera
2021-05-30, 16:28
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Hade varit så tillfredsställande att se hybris Toronto åka ut i första rundan ännu en gång

Hehe, vore rätt kul på ett sätt, men å andra sidan är dom det enda kanadensiska laget jag kan se ha skuggan av en chans i en semifinal, så av den anledningen vore det roligare om dom gick vidare.
Citera
2021-05-30, 21:10
Medlem
appendixxivs avatar
Leafs utan Muzzin o Tavares, vilket e tufft.. speciellt muzzin i detta läge,men tror pressen är det tuffaste för dom. blir lite överraskad om leafs klarar den, mer talang på pappret men tror att de komma vika ner sig. Montreal rullar nu o har allt att vinna o Toronto allt att förlora känns d som. Marner har varit förvånansvärt blek o price förvånansvärt bra.
Citera
2021-05-30, 21:15
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Hehe, vore rätt kul på ett sätt, men å andra sidan är dom det enda kanadensiska laget jag kan se ha skuggan av en chans i en semifinal, så av den anledningen vore det roligare om dom gick vidare.
Vinner Toronto pekar det mesta på att de får möta Tampa i semifinal.
Vinner Winnipeg pekar det mot att de får möta Colorado.
Tror vi tyvärr får säga adjö till Canada i semifinalerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in