2021-03-09, 09:03
Medlem
appendixxivs avatar
Adrian Kempe gjorde i natt sitt andra hattrick i karriären
Citera
2021-03-09, 11:05
Medlem
Vafan 3 raka segrar nu för Canucks?

De kanske är med i racet trots allt.
Citera
2021-03-09, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maiden1666
Vafan 3 raka segrar nu för Canucks?

De kanske är med i racet trots allt.

Nja, det blir nog rätt tufft, men hoppas kan man alltid.
Problemet är att de ligger på fel sida av strecket, men klart fler matcher spelade än flera av lagen ovanför strecket.
Inför säsongen gissade jag att det kommer att krävas ett snitt på 1,2 poäng per match för att nå slutspel i norra. I nuläget har Oilers sämst PPG av slutspelslagen och de ligger på 1,19.
Var min gissning korrekt kommer det att krävas minst 67 poäng för slutspel och Nucks har 26 poäng (och 0,9 PPG) med 27 matcher kvar.
De behöver alltså snitta 1,52 poäng per match för att nå upp till det.
Dvs. vinna 20/27 matcher samt förlora en på övertid/straffar (eller 19 + 3, 18 + 5, 17 + 7, 16 + 9, 15 + 11 eller 14 + 13).
Citera
2021-03-09, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Nja, det blir nog rätt tufft, men hoppas kan man alltid.
Problemet är att de ligger på fel sida av strecket, men klart fler matcher spelade än flera av lagen ovanför strecket.
Inför säsongen gissade jag att det kommer att krävas ett snitt på 1,2 poäng per match för att nå slutspel i norra. I nuläget har Oilers sämst PPG av slutspelslagen och de ligger på 1,19.
Var min gissning korrekt kommer det att krävas minst 67 poäng för slutspel och Nucks har 26 poäng (och 0,9 PPG) med 27 matcher kvar.
De behöver alltså snitta 1,52 poäng per match för att nå upp till det.
Dvs. vinna 20/27 matcher samt förlora en på övertid/straffar (eller 19 + 3, 18 + 5, 17 + 7, 16 + 9, 15 + 11 eller 14 + 13).

Så länge det finns en chans så.

Tufft blir det men inte helt omöjligt heller.
Citera
2021-03-10, 12:04
Medlem
BizarreReverends avatar
Detroit Red Songs sägs vara villiga att lyssna på bud gällande alla spelare utom Dylan Larkin.

Trejder på gång
Citera
2021-03-10, 16:55
Medlem
Citat:

Canucks ser mest bra ut just nu för att Demko storspelar. Tror inte det är hållbart i längden, tyvärr..
Citera
2021-03-10, 16:58
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigbertil
Canucks ser mest bra ut just nu för att Demko storspelar. Tror inte det är hållbart i längden, tyvärr..
Vad har hänt från förra säsongen?
Då såg det ut som de verkligen hade något på gång inför framtiden.

Säger inte att framtiden är körd, men nog hade jag förväntat mig något mer än detta av nucks denna säsong.
Citera
2021-03-10, 17:03
Medlem
Citat:

Citera
2021-03-10, 20:08
Medlem
appendixxivs avatar
Hörnqvist 5e svensk att nå 10mål. Gör det mkt bra i panthers överlag, lite överraskad e jag nog över att det klickade med en gång efter tredjen. Men det kanske blir så när man får spela med spelgeniet huberdeau
Citera
2021-03-11, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Laine kan ju gå osynlig långa perioder. Tortorella lär ha ännu mindre tålamod med honom än vad Jets haft. Går han osynlig kommer han bli bänkad.
Det är det här jag menar. Vad är han uppe i nu, Laine? Sex raka matcher utan poäng? Snittar två skott-på-mål per match? Han behöver spela med de bästa. I Winnipeg gick han periodvis osynlig när han spelade ihop med Bryan Little i andrakedjan. Där borde han fått vara i förstakedjan (med Scheifele), så hade de kunnat putta ner Wheeler till andrakedjan. Wheeler hade producerat där också.

I Columbus bildar Laine förstakedja med Jack Roslovic, som inte tog en plats som top-six i Winnipeg. Roslovic har i alla fall fått ett lyft, helt klart. Men Laine?
Citera
2021-03-11, 19:23
Medlem
appendixxivs avatar
han som spelade i Winnipeg och gjorde mål i pp från samma fläck? trodde han spelade i AHL,KHL nu för tiden,inte hört ngt om honom sen fortnite-gate
Citera
2021-03-11, 19:32
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Hörnqvist 5e svensk att nå 10mål. Gör det mkt bra i panthers överlag, lite överraskad e jag nog över att det klickade med en gång efter tredjen. Men det kanske blir så när man får spela med spelgeniet huberdeau

Hehe ja Barkov ligger ju inte bakom något av Hörnqvists mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in