Klockan 22.16 fick polisen in flera larm av personer som hört en kraftig explosion i Bromsten.
– Det har skett en explosion i anslutning till ett hus. Polisen har spärrat av och nationella bombskyddet är på väg, säger Anna Westberg, presstalesperson på polisen.
Enligt uppgifter till Aftonbladet jobbar polisen utifrån teorin om att det är en handgranat som exploderat.
Jag sökte på polisens sida angående Spånga men fick inte fram något... Och jag är absolut inte hemma i området så jag kan inte säga något mer om det hela.
Jag sökte på polisens sida angående Spånga men fick inte fram något... Och jag är absolut inte hemma i området så jag kan inte säga något mer om det hela.
De står i korsningen från Bromstensvägen mot Duvbovägens början. (Vid bron över mot Rissne).
Ser ut att trafiken stoppats från Spånga IP hållet, om man skulle ta bilden åt annan riktning finns en liten backe upp och där ligger en HSB länga med en pizzeria. I samma hus var skottlossning men det var typ 10 år sedan. På andra sidan gatan stor dagisbyggnad.
Inget att spränga där liksom?
Senast redigerad av cactaceae 2020-10-06 kl. 02:28.
Anledning: Felstavning
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!