2020-10-06, 03:48
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NemesisSweden
Bromsten var förut ett trevligt område för svennar.
'White flight' är redan pågående och påskyndas såklart på grund av sådana här händelser.

Snart kommer det att vara ett 'No go', liksom grannområdena Rinkeby och Tensta😩.

Blattarna utökar sina revir på svennarnas bekostnad.

Så var det fram till 90-talet.
Mycket villa lite billigare än Bromma. Men betydligt bättre än Järfälla.

Bromsten o Spånga är nu fångade i en kniptång. Järva på ena sidan. Vällingby o Hässelby på den andra. O Barkarby norrut.

Du har helt rätt i att den vita medelklassen flyttar ut. O in flyttar de nya medelklass invandrarna.

Annars så är väl just området vid bron över till Rissne lite blandat med företagsfastigheter (metall, byggvaror, bilar, skrot etc) samt villor.
Citera
2020-10-06, 06:55
Medlem
Ligger det inte en bilverkstad där? Kanske inblandade? Ägare?
Citera
2020-10-06, 07:51
Medlem
Hörde smällen. Lät ungefär som om man kastar något tungt i en tom plåtcontainer.

Hört ryktesvägen för flera år sedan att personen som bor i huset på hörnet cervins väg/duvbovägen (huset med vitputsad mur) är gäng/livstidskriminell.
Citera
2020-10-06, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Var tror du det har sprängts då, Bromstensgården (hvb-hem?), bilverkastan, moskén eller någon privatbostad?
Ingen aning men bilverkastan el moskén ligger väl närmaste till hands att tippa på.Men kollar man bilden så ser det ut som avspärrningen är precis efter bilverkastan tycker jag det ser ut som.
Senast redigerad av BLUES40T5 2020-10-06 kl. 08:19.
Citera
2020-10-06, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KazimirMalevitj
Ligger det inte en bilverkstad där? Kanske inblandade? Ägare?

Citat:
Ursprungligen postat av BLUES40T5
Ingen aning men bilverkastan el moskén ligger väl närmaste till hands att tippa på.

Tvivlar på det, träffat ägaren några gånger i våras. Verkar vara hyggligt folk.
Citera
2020-10-06, 11:51
Medlem
Resplendents avatar
Snälla snälla snälla SÄG ATT den lilla fittan på Bromstengården, C*ra P*rez dog av explosionen. 🙏
Eller måste man ta saken i egna händer?
Citera
2020-10-06, 12:31
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resplendent
Snälla snälla snälla SÄG ATT den lilla fittan på Bromstengården, C*ra P*rez dog av explosionen. 🙏
Eller måste man ta saken i egna händer?

Det finns en film nu på svt.se och där ser man ganska bra var de spärrat av och vare sig Bromstensgården eller moskén ligger inom avspärrningen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...skyddet-pa-vag
Citera
2020-10-06, 14:49
Medlem
Stod bil från glasmästare på planen vid garagen till D*vbovägen 141 och 143 tidigare idag. Kunde inte se vilket av husen de bytte fönster hos.
Citera
2020-10-06, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hej-jag-heter-Hej
Stod bil från glasmästare på planen vid garagen till D*vbovägen 141 och 143 tidigare idag. Kunde inte se vilket av husen de bytte fönster hos.

Duvbov. 143 finns enl. Hitta.se ratsit.se mfl. en ensam dam på 60 år som bor.
Jättekonstigt om man nu vill spränga hos en 60-årig tant som ser ut att bo ensam.

Men med hennes efternamn finns att hitta en koppling till skjutningen på Lidingö nyligen. Cengiz & co som rånade pantbanken i Västerås. Obs! Jag kan ha fel, någon som vet?
Senast redigerad av cactaceae 2020-10-06 kl. 17:09. Anledning: Felstavning
Citera
2020-10-06, 17:41
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Duvbov. 143 finns enl. Hitta.se ratsit.se mfl. en ensam dam på 60 år som bor.
Jättekonstigt om man nu vill spränga hos en 60-årig tant som ser ut att bo ensam.

Men med hennes efternamn finns att hitta en koppling till skjutningen på Lidingö nyligen. Cengiz & co som rånade pantbanken i Västerås. Obs! Jag kan ha fel, någon som vet?

Det kan ju också vara att den som kastat granaten, kastat den på fel hus...
Citera
2020-10-06, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jo precisionen på attackerna från våra förortsgäng är ju inte alltid den bästa direkt!
Citera
2020-10-06, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Jo precisionen på attackerna från våra förortsgäng är ju inte alltid den bästa direkt!

Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

Visst kan det vara så. Men jag tror de är mer noga med adresserna med sina hälsningar. Detta säkerligen adresserat till sonen? Som inte hittas på annat sätt, vad vet jag?
Lyckligtvis anlitar de inte Postnord, dhl och dylikt, och leveranserna går på tider när folk minst rör sig utanför husen. 😏
Stackars damen! Tur att hon inte gick ut med sopor, vilket jag har vanan att göra sist på kvällen.
Senast redigerad av cactaceae 2020-10-06 kl. 18:10. Anledning: Felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in