2020-10-13, 14:38
  #73
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Har ju verkligen inte gått bra för Stall Malmborg i år. Inte ens de dyra, toppstammade hästarna har presterat särskilt bra. Kanske har man tvingat "slimma" organisationen?

Hennes lärling tycks inte bli kvar. Hennes stalljockey rider inte ens ut. Hennes ställföreträdande tränare har slutat. Det låter som att andra orsaker föreligger.

Hon har alltid haft dyra hästar som aldrig springer in ens hälften av vad deras syskon gör. Det är mycket märkligt, torde hon inte mista ägare med anledning av detta?
Citera
2020-10-13, 14:42
  #74
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Mer spännande i den nationella championstriden för amatörer:

1. Hanna Nimåker 24: 8-3-2 265.316 kr

2. Malva Blademo 29: 7-3-4 247.954 kr

3. Alina Öhgren 23: 5-3-2 216.526 kr

Blir det Hanna eller Malva? Jag gissar på Hanna, som redan leder med en pinne och som har strålande "ryttarform". Malva har inte vunnit sedan i juli. Men har i och för sig inte haft mer än kanske tio ritter sedan dess. Har ju dessutom ridit mest för Malmborg och Vång, vars hästar inte vinner så ofta. Lär väl inte bli någon ny seger på söndag heller? Men kanske kan Alina ta ett steg närmare toppduon med Arabianranta som nu står väldigt billigt inne. En amatörlöpning bör han väl kunna ta hem?

En spännande strid blir det.

Hanna såklart. Jag klandrar inte Malva, hon är en duktig och bra tjej. Men att Malmborgs extremt toppstammade hästar går ut i Amatörlopp ger ju ingen bra indikation. Hennes hästar köps in för flera hundratusen. Normala handicap/amatörhästar är inte särskilt dyra och i regel egenägda och amatörtränade. En proffstränare måste kunna stå sig högre.
__________________
Senast redigerad av Avlans 2020-10-13 kl. 14:45.
Citera
2020-10-13, 14:44
  #75
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Ja, SG har gått ARK tillmötes i frågan om högre klass och bättre prispengar i amatörlöp. kan ju vara kul och lärorikt för amatörryttare att tävla med lite bättre hästar ibland.

Ja det är bara bra. Det vore sannerligen roligt att se talanger som Alina Öhgren, Hanna Nimåker eller Jessica Wadst i Proffesionella löp. Om de själva vill förstås, men det vore mycket intressant att se.
Citera
2020-10-13, 14:47
  #76
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Oväntat men roligt med Wido som championtränare på just Göteborg. Men det blir väl så när klassen på löpen höjs. Då kommer även topptränarna.

Ja det vore kul om fler av Storloppen på Gräs även tävlas där. Men jag antar att SG vill fronta Bro som estetiskt ser bättre ut.
Citera
2020-10-13, 14:47
  #77
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Hennes lärling tycks inte bli kvar. Hennes stalljockey rider inte ens ut. Hennes ställföreträdande tränare har slutat. Det låter som att andra orsaker föreligger.

Hon har alltid haft dyra hästar som aldrig springer in ens hälften av vad deras syskon gör. Det är mycket märkligt, torde hon inte mista ägare med anledning av detta?

Det har hon ju redan gjort. Gabrielsson har flyttat sin häst till McLaren. Övriga ägare är väl syndikat som Ivares samlat ihop? Försvinner någon ur dem kan han säkert locka med någon annan.
Citera
2020-10-13, 14:49
  #78
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Det har hon ju redan gjort. Gabrielsson har flyttat sin häst till McLaren. Övriga ägare är väl syndikat som Ivares samlat ihop? Försvinner någon ur dem kan han säkert locka med någon annan.

Hon har väldigt många ägare, det känner jag till. Men inte mer i detalj. Vet att Tobias Hellgren har nyligen förvaltat två av hennes forna hästar.
Citera
2020-10-13, 15:03
  #79
Medlem
Avlanss avatar
Är Mclaren en bra tränare eller en bra galjonsfigur?
Citera
2020-10-13, 15:08
  #80
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Hon har väldigt många ägare, det känner jag till. Men inte mer i detalj. Vet att Tobias Hellgren har nyligen förvaltat två av hennes forna hästar.

Det är väl champagnen som håller dem kvar. Malmborg är väl det stall som satsar mest på att skapa ett glamoröst skimmer över hästägandet.
Citera
2020-10-13, 15:14
  #81
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Det är väl champagnen som håller dem kvar. Malmborg är väl det stall som satsar mest på att skapa ett glamoröst skimmer över hästägandet.

Haha.

Vill man verkligen äga en häst för flera tusen i månaden när man inte får tillbaka någonting för det? Är folk så dumma i huvudet....
Citera
2020-10-13, 15:15
  #82
Medlem
Avlanss avatar
Skulle jag varit ägare skulle jag satsat på Sjökvist, Brolin eller Smith. Deras hästar springer alltid in något åtminstone.
Citera
2020-10-13, 15:15
  #83
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Är Mclaren en bra tränare eller en bra galjonsfigur?

Jag tycker han gör det bra med det begränsade material han har att arbeta med. Har väl haft ett mellanår i år, kanske beroende på att de bästa handicaphästarna inte presterat som ifjol.

Har två stora ägare från travet, Mats Gabrielsson och Hans Nelén, men de verkar inte köpa in de dyraste hästarna nere i Europa.

Vill väl inte ha för många hästar med tanke på arbetet på Kanal 75.
Citera
2020-10-13, 15:21
  #84
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Haha.

Vill man verkligen äga en häst för flera tusen i månaden när man inte får tillbaka någonting för det? Är folk så dumma i huvudet....

Ja, man vet inte hur folk tänker. Men de kanske har råd att förlora några tusen varje månad? Läkare, reklamfolk, direktörer ...

Om jag själv skulle äga häst, skulle jag sätta den i träning hos någon "levererar" resultat, en sån som De Burca till exempel. Om han fick lika toppstammade hästar som Malmborg skulle han nog bli champion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in