Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-10-04, 15:14
Medlem
Hej!

Jag skjuter fram på allt. Städning, diskning, betala räkningar, arbetsuppgifter på jobbet och handla, you name it. Jag har ingen motivation att göra saker och jag har blivit mindre tolerant mot uppgifter som orsakar stress och ångest. Nu är jag lite orolig för att min chef kommer att sparka mig eller är arg på mig. För jag sköt fram på att rapportera mina timmar till honom. Jag får till och med självmordstankar eftersom jag inte kan hantera mitt liv och mina ansvar längre.

Vad fan ska jag göra? Riskerar nog både jobb och att hamna hos Kronofogden trots att jag har pengar.

Orkar snart inte mer för livet är bara 90% stress och ångest så man inte orkar bry sig.

Tack för råd och svar!
Citera
2020-10-04, 15:20
Gör bara det du absolut måste göra. Resten kan vänta 100 år.
Livet är för kort för att leva med skinande ren toastol. Släng allt skräp på golvet och sopa undan med bred kvast en gång i månaden. Räkningar = autogiro.
Citera
2020-10-04, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Klister93
Hej!

Jag skjuter fram på allt. Städning, diskning, betala räkningar, arbetsuppgifter på jobbet och handla, you name it. Jag har ingen motivation att göra saker och jag har blivit mindre tolerant mot uppgifter som orsakar stress och ångest. Nu är jag lite orolig för att min chef kommer att sparka mig eller är arg på mig. För jag sköt fram på att rapportera mina timmar till honom. Jag får till och med självmordstankar eftersom jag inte kan hantera mitt liv och mina ansvar längre.

Vad fan ska jag göra? Riskerar nog både jobb och att hamna hos Kronofogden trots att jag har pengar.

Orkar snart inte mer för livet är bara 90% stress och ångest så man inte orkar bry sig.

Tack för råd och svar!
Det låter inte alls kul. Är du deprimerad? Så det är därför du inte orkar fixa med sakerna. Ett tips är att inte tänka på allt du ska göra på en gång. Utan en sak i taget. Då kanske inte allt känns lika jobbigt för då är fokus bara på en grej.
Citera
2020-10-04, 15:22
Medlem
Citat:
Hej!

Tack för råd och svar!

Kanske ett dåligt förslag av mig men något som hjälpt mig är att köpa en stor whiteboard sen på kvällen skriver du upp någon grej du vill ha uträttat kommande dag.
Genom att skriva upp detta o sätta upp i din bostad nånstans där det syns blir det mer tydligt vad man ska göra samtidigt är det en muskel man måste tråna upp för varje gång du stryker ngt på listan så blir det kättare nästa gång.
Citera
2020-10-04, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Kanske ett dåligt förslag av mig men något som hjälpt mig är att köpa en stor whiteboard sen på kvällen skriver du upp någon grej du vill ha uträttat kommande dag.
Genom att skriva upp detta o sätta upp i din bostad nånstans där det syns blir det mer tydligt vad man ska göra samtidigt är det en muskel man måste tråna upp för varje gång du stryker ngt på listan så blir det kättare nästa gång.

Han har inte Asperger
Citera
2020-10-04, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronettt
Det låter inte alls kul. Är du deprimerad? Så det är därför du inte orkar fixa med sakerna. Ett tips är att inte tänka på allt du ska göra på en gång. Utan en sak i taget. Då kanske inte allt känns lika jobbigt för då är fokus bara på en grej.

Ja, har haft depression i typ 7 år. Jag går inte i terapi för vet att det är brist på psykologer och vill inte vara bort från jobbet. Jag slutade med SSRI för jag ville känna igen hur det känns utan den om jag blir piggare. Har inte märkt någon stor skillnad.
Citera
2020-10-04, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarstenLindholm
Gör bara det du absolut måste göra. Resten kan vänta 100 år.
Livet är för kort för att leva med skinande ren toastol. Släng allt skräp på golvet och sopa undan med bred kvast en gång i månaden. Räkningar = autogiro.

Autogiro var ett bra tips. Ska fixa det snarast när jag får tummen ur. Tack! Min lägenhet ser förjävlig ut och kör lite een strategin.
Citera
2020-10-04, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor

Skadar inte att prova.
Citera
2020-10-04, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Han har inte Asperger

Helt ärligt har jag misstankar om att hsg har autism. Borde kanske göra en utredning. Har svårt för det sociala t
ex. .
Citera
2020-10-04, 16:04
Medlem
Skriv upp allt du behöver göra på en lista.

Rangorda uppgifterna. Det viktigaste först.

Arbetsuppgifter och rapportera till chefen är prio 1.

Hemma är prio 1 betala räkningar.

Gå upp tidigt på morgonen tidigt, drick kaffe, ta en promenad, gå hem, drick kaffe igen. Nu är du piggare!

1. Gör de arbetsuppgifter du har i prioordningen.

Känn inte efter, bara gör. Du kommer känna dig nöjdare när du gjort det du ska.

Bocka av....

Lycka till!
Citera
2020-10-04, 16:15
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Helt ärligt har jag misstankar om att hsg har autism. Borde kanske göra en utredning. Har svårt för det sociala t
ex. .

Låter mer som add i mina öron.
Citera
2020-10-04, 17:00
Medlem
Klockren depression. Försök handla därefter. Ha bra folk omkring dig, som du litar på och lyfter dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in