Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Klister93
Hej!
Jag skjuter fram på allt. Städning, diskning, betala räkningar, arbetsuppgifter på jobbet och handla, you name it. Jag har ingen motivation att göra saker och jag har blivit mindre tolerant mot uppgifter som orsakar stress och ångest. Nu är jag lite orolig för att min chef kommer att sparka mig eller är arg på mig. För jag sköt fram på att rapportera mina timmar till honom. Jag får till och med självmordstankar eftersom jag inte kan hantera mitt liv och mina ansvar längre.
Vad fan ska jag göra? Riskerar nog både jobb och att hamna hos Kronofogden trots att jag har pengar.
Orkar snart inte mer för livet är bara 90% stress och ångest så man inte orkar bry sig.
Tack för råd och svar!
Kanske ett dåligt förslag av mig men något som hjälpt mig är att köpa en stor whiteboard sen på kvällen skriver du upp någon grej du vill ha uträttat kommande dag.
Genom att skriva upp detta o sätta upp i din bostad nånstans där det syns blir det mer tydligt vad man ska göra samtidigt är det en muskel man måste tråna upp för varje gång du stryker ngt på listan så blir det kättare nästa gång.