2020-10-05, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eraidioter
Vad vinner du på att ge främlingar på fb information som de inte egentligen behöver? Om du känt honom så ha respekt och prata inte på hans namn för att få lite uppmärksamhet

Det är klart vi behöver den informationen. Att veta att ett samhällsfarligt element nu för evigt är borta är bra för alla. Men du kanske sympatiserar med den här "fina killen" som livnärde sig på kriminalitet.
Citera
2020-10-05, 13:41
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det är klart vi behöver den informationen. Att veta att ett samhällsfarligt element nu för evigt är borta är bra för alla. Men du kanske sympatiserar med den här "fina killen" som livnärde sig på kriminalitet.

Han hade ju precis muckat enl instagram.
Vad satt han för och hur länge ?
Citera
2020-10-05, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Han hade ju precis muckat enl instagram.
Vad satt han för och hur länge ?
Du menar att han bara blev avrättad sådär för ingenting?
Citera
2020-10-05, 13:49
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Du menar att han bara blev avrättad sådär för ingenting?

jag menar ingenting, ställde en rak och konkret fråga vad han satt på köken för
Citera
2020-10-05, 13:51
Medlem
Citat:
jag menar ingenting, ställde en rak och konkret fråga vad han satt på köken för

Det är klart du menar något, spela inte dum. Du antyder att denne W*ssem är en "fin kille" bara för att han inte suttit inne för något brott. Man blir inte avrättad för ingenting, speciellt inte om man är en "fin kille som gillar fotboll".
Citera
2020-10-05, 13:57
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Det är klart du menar något, spela inte dum. Du antyder att denne W*ssem är en "fin kille" bara för att han inte suttit inne för något brott. Man blir inte avrättad för ingenting, speciellt inte om man är en "fin kille som gillar fotboll".

det är ju något fel i huvudet på dej, är du dyslektisk ? Kan du inte svenska ?

Jag förtydligar så att även efterblivna kan läsa min fråga:

Enligt hans bror som skriver på instagram att han precis " muckat" så tolkar jag det som att
han muckat från kåken. Å så frågar vi igen !!

Vilket brott satt han inne för och hur länge satt han inlåst ?
Citera
2020-10-05, 14:01
Medlem
Citat:
det är ju något fel i huvudet på dej, är du dyslektisk ? Kan du inte svenska ?

Jag förtydligar så att även efterblivna kan läsa min fråga:

Enligt hans bror som skriver på instagram att han precis " muckat" så tolkar jag det som att
han muckat från kåken. Å så frågar vi igen !!

Vilket brott satt han inne för och hur länge satt han inlåst ?

OK, jag missförstod dig. Spelar det någon roll egentligen? Kriminellt avskum som kriminellt avskum.
Citera
2020-10-05, 14:02
Medlem
Lavettes avatar
Jag brukar inte läsa längre när det händer skjutningar, knivningar, rån och våldtäkter. Det har blivit vardag. Men såna här trådar gillar jag när det blir ett lyckligt slut. Slutet gott, allting gott! Han har gjort sitt för Sverige och det får vi vara tacksamma för.
Citera
2020-10-05, 14:16
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
OK, jag missförstod dig. Spelar det någon roll egentligen? Kriminellt avskum som kriminellt avskum.

Jo det spelar roll. När vi försöker få fram en bild av vad som hände.

Till exempel:
Han åker fast för narkotikabrott, 0.5 kg kokain beslagtas. Han får ett år i fängelse.
Kokainet var köpt på kredit och när han blir släppt och fri kontaktas han av dom som han
är skyldig pengar. Han kan inte betala.
Citera
2020-10-05, 14:25
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavette
Jag brukar inte läsa längre när det händer skjutningar, knivningar, rån och våldtäkter. Det har blivit vardag. Men såna här trådar gillar jag när det blir ett lyckligt slut. Slutet gott, allting gott! Han har gjort sitt för Sverige och det får vi vara tacksamma för.

Så är det. Nu har vi sparat in några skattemiljoner.

Som tyvärr kommer att användas till mer massinvandring av liknande, eller värre, typer.
Citera
2020-10-05, 14:30
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Jo det spelar roll. När vi försöker få fram en bild av vad som hände.

Till exempel:
Han åker fast för narkotikabrott, 0.5 kg kokain beslagtas. Han får ett år i fängelse.
Kokainet var köpt på kredit och när han blir släppt och fri kontaktas han av dom som han
är skyldig pengar. Han kan inte betala.

Det är väl en dålig affärsidé? När han är död kan han givetvis inte lägga fram en enda krona. Kronofogden lägger upp en avbetalningsplan istället för att ha ihjäl skuldsatta.
Citera
2020-10-05, 14:40
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det är väl en dålig affärsidé? När han är död kan han givetvis inte lägga fram en enda krona. Kronofogden lägger upp en avbetalningsplan istället för att ha ihjäl skuldsatta.

Jomenvisst. Skicka in ett betalningsföreläggande till KFM på en halv miljon och skriv
"narkotikaskuld " som fodran. lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in