2020-10-02, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkeborgBombare
Vad finns det för gäng där?

Aftonbladet sammanfattade många av de gäng som finns i Stockholmsområdet här om dagen och då skrev de så här om Märstanätverket:

"Det är närmare 30 personer som ingår i polisens hemliga kartläggning av Märstanätverket. Ligan leds av en 38-årig man med flera företagskopplingar, men det finns även medlemmar födda på 00-talet. Flera år dömda för grov brottslighet. Polis har lagt stora resurser på kampen mot Märstanätverket.

Enligt polisens misstankar ligger nätverket bakom grova våldsbrott, narkotikabrott och ekonomisk brottslighet. Det kopplas även till flera sprängningar. En högt uppsatt medlem dömdes nyligen till fängelse för att ha försökt spränga en pizzeria i Småland. I våras greps ledaren misstänkt för grov ekonomisk brottslighet. Enligt tingsrätten fanns det dock inte skäl nog att hålla mannen häktad - så han släpptes efter bara några dagar. Ledaren har tidigare åtalats men friats för flera brott. Tillsammans med en annan framträdande medlem friades han för inblandningen i mordet på Bredängsnätverkets ledare som sköts ihjäl efter en vild biljakt i Bromma 2017. I samma mål friades även Östberga nätverkets utpekade ledare för anstiftan till mord. "
- Aftonbladet 1/10-20

Men om denna skjutning är kopplat till Märsta nätverket vet jag inte men troligen...
Citera
2020-10-02, 13:12
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KazimirMalevitj
Var det inte någon yngre förmåga som blev skjuten till döds Frejgatan i Valsta Märsta för nått år sedan?

kanske denna, fast han hittades i en skog...
(FB) Asad, 15, mördad på skolrast, Valsta, Märsta 13/2 -19. 6,5 års fängelse i Hovrätten.
Senast redigerad av hijodejuan 2020-10-02 kl. 13:14.
Citera
2020-10-02, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Legat ut ute med skottskada i huvvet. Dåliga odds på den, för BO.

Eftersom det inte verkar ha hörts något skott på platsen är det ju inte ens säkert att BO blivit skjuten där, utan kan ha blivt dumpad från en bil.

Misstänkt skjutning, säger polisen. Ja, vad skulle det vara annars? Självmord? Vapnet borde ju då ligga strax intill om ingen stulit det, vilket vekrar märkligt, men i ett land fullt av blattar så kan förståss sånt hända.
Från Expressen

"En boende i närheten hörde skottlossningen.

– Jag låg i sängen när jag hörde ungefär fem skott, jag springer till balkongen och ser en person ligga på marken så jag ringde polisen direkt. De kom efter fem minuter. En kvinna med barn och hund var framme vid mannen först, säger vittnet."
Citera
2020-10-02, 13:21
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauno1
Valsta är väl välkänt syrian-näste?

Jo men dom har allt, zigenare, afghaner, gambianer, somalier, araber av alla sorter
Citera
2020-10-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jo men dom har allt, zigenare, afghaner, gambianer, somalier, araber av alla sorter
Zigenare och afrikaner mest.
Citera
2020-10-02, 13:30
Medlem
Hayezs avatar
24 år och boendes på Rymdgatan 58 sägs det.
Citera
2020-10-02, 13:31
Medlem
Baisers avatar
Skjutningen hände i Steninge, ett bättre område brevid Valsta. Steninge huserar både Syrianska kyrkan och Carola...

http://www.marsta.nu/startsidan/man-hittad-skottskadad/
Citera
2020-10-02, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Från Expressen

"En boende i närheten hörde skottlossningen.

– Jag låg i sängen när jag hörde ungefär fem skott, jag springer till balkongen och ser en person ligga på marken så jag ringde polisen direkt. De kom efter fem minuter. En kvinna med barn och hund var framme vid mannen först, säger vittnet."

Varför polisen och inte ambulansen?
Citera
2020-10-02, 13:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
För att ambulansen väntar till polisen säkrat platsen.
Citera
2020-10-02, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hayez
24 år och boendes på Rymdgatan 58 sägs det.

Det sägs att den är avliden
Citera
2020-10-02, 13:35
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn

Du tror inte att dom också meddelar ambulans om man ringer till polisen och säger att en person ligger skjuten på marken?
Citera
2020-10-02, 13:35
Medlem
ariberts avatar
BO är antagligen redan avliden men polisen släpper inga uppgifter före anhöriga underrättats.
Var visst fem skott och det räcker med ett i skallen för en säker död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in