2020-10-02, 19:35
Medlem
Är det moraliskt fel att hoppas på att han dör? Jag tror att jag gör det. Det dör hur många människor som helst varje dag, så varför inte han? Potentiellt kan han mörda miljoner med sin klimatpolitik. Hans corona-politik har mördat minst ett par tusen. Sen det här föraktet för fattiga och svaga, när han själv har ärvt miljoner dollar.
Ljuger vanemässigt. Vill att senator med ett annat ursprung ska åka hem. Säger till White power-grupper att vara beredda om han förlorar valet. Förmodligen finns det en hjärnskada där bakom alla dessa beslut, men världen som påverkas av dem är äkta. Nä, vi får hoppas att han dör. Det var mera synd att Adam Alsing dog. Om Trump dog vore det snarare en välsignelse. Gudomlig rättvisa till och med.
Citera
2020-10-02, 19:35
Medlem
Trots coronan var det meningen att Trump skulle hålla konferens med guvernörerna idag, men när det var dags var det istället Pence som höll i det.
Citera
2020-10-02, 19:36
Medlem
0rganets avatar
Donald är inte kapabel med telefonsamtal nu!

"He was slated to host a phone call on COVID-19 support to vulnerable seniors, but Vice President Mike Pence stepped in to host instead."
https://twitter.com/ABC/status/1312082968001884160?s=20

Är Den Vite Mannen president nu?

Citera
2020-10-02, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Nej. Jag förklarar detta tydligt nu, för sista gången. Sen svarar jag inte dig igen eftersom jag tror du missförstår med flit.
Biden beklagade sig över att Trump är sjuk, men med handen på hjärtat är det nog inte många som tror Trump skulle gjort det om det var tvärtom.
Vad du tror skiter jag i. Du kanske tror på tomten, det är ointressant. Faktum är att Trump beklagade en meningsmotståndares bortgång, Biden beklagade Trumps sjukdom. 1-1 i visad humanitet.
Citera
2020-10-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverind
Är det moraliskt fel att hoppas på att han dör? Jag tror att jag gör det. Det dör hur många människor som helst varje dag, så varför inte han? Potentiellt kan han mörda miljoner med sin klimatpolitik. Hans corona-politik har mördat minst ett par tusen. Sen det här föraktet för fattiga och svaga, när han själv har ärvt miljoner dollar.
Ljuger vanemässigt. Vill att senator med ett annat ursprung ska åka hem. Säger till White power-grupper att vara beredda om han förlorar valet. Förmodligen finns det en hjärnskada där bakom alla dessa beslut, men världen som påverkas av dem är äkta. Nä, vi får hoppas att han dör. Det var mera synd att Adam Alsing dog. Om Trump dog vore det snarare en välsignelse. Gudomlig rättvisa till och med.

Gudomlig rättvisa är om han får uppleva hur jävligt viruset faktiskt kan vara, förlorar valet och sedan får spendera resten av ålderdomen med att utredas för skattebrott och jagas av långivare.
Citera
2020-10-02, 19:40
Medlem
Han är notorisk löngare så det skulle nog vara bra om någon oberoende tog prover. Det kan mycket väl vara valtaktik. Hur som helst så tror jag det skulle vara bra för världen i fall han fick åka respirator några dagar.
Citera
2020-10-02, 19:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Haha, vad grinig du är.

Trump vidtog proportionerliga åtgärder. Å ena sidan försökte han stoppa smittan, å andra sidan försökte han se till att hålla igång ekonomin.

Din idol Nancy Pelosi betedde sig däremot som en riktig idiot. Totalt dumdristigt beteende.
Nope, det gjorde han inte, Obama/Biden gjrode bra mer och på en bra mildare virus.
Och sen har du ebolan också, som de hjälpte till och stoppa den med.

Är min idol Pelosi, oops det var nått nytt även för mig, men tack nu vet jag då
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Så Stefan är en konspirationsteoretiker? En foliehatt alltså?

Har alla 200.000 dött av covid19 eller finns det 200.000 döda med covid19? Vet du eller skjuter du från höften? Alla 6000 i Sverige, dog de också av covid19 eller med covid19? Har för mig att jag läst att 6% av de registrerat döda verkligen avled av covid19.

Empati är inte din starka gren, eller hur?

Riskgrupp i Sverige förefaller vara MENA-invandrare.

Absolut. Vet flera sjukhus i Sverige där vissa avdelningar haft 50% av personalen covidsmittade utan att en enda haft symtom.
Och jag som vi trodde vi pratar om den feta trumpen.

Deaths:213,011
Citera
2020-10-02, 19:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Donald är inte kapabel med telefonsamtal nu!

"He was slated to host a phone call on COVID-19 support to vulnerable seniors, but Vice President Mike Pence stepped in to host instead."
https://twitter.com/ABC/status/1312082968001884160?s=20

Är Den Vite Mannen president nu?

Det ska byggas sympatier nu för trumpen, låter nästan som ett PR-stunt.
Citera
2020-10-02, 19:44
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Vänta nu, enligt Anders Tegnell kan coronaviruset inte smitta på flygplan.
Eller via barn, i skolor, utomhus, inomhus, i grupper under 500 personer (justerat till 50 personer), på flygplatser, i fjällen, på nattklubb eller när man sitter ner.
Citera
2020-10-02, 19:45
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Tror ni att de behandlar honom med plasma från corona-överlevare? För antikropparna alltså?

Han har varit helt tyst om klorokin, tror ni han tar det nu?
Citera
2020-10-02, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Tror jag inte, han är över 70, överviktig och överansträngd, och han har inte sett speciellt kärnfrisk ut de senaste månaderna. Jag tippar att han hamnar i sjuksängen på allvar inom ett par veckor.
Det är inte en random 70åring vi snackar om, gubben har energi och världens bästa läkare vid sin sida. Och sedan har dom säkerligen upptäckt väldigt tidigt att han smittad och kan sätta in åtgärder på direkten.
Friskförklarad snart.
Citera
2020-10-02, 19:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ebola är ingen särskilt smittsam sjukdom. Den härjar dessutom i Afrika som ligger isolerat.

De där har dött med covid-19. De som har dött på grund av covid-19 är bara en bråkdel av den siffran.
Erfarenhet baby och om smittor och ur en politisk synvinkel.

I den siffran är inte de som dött utanför sjukhusen medräknade, så den är betydligt större den siffran och om man klarar av att identifiera dom.
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstock
Det är inte en random 70åring vi snackar om, gubben har energi och världens bästa läkare vid sin sida. Och sedan har dom säkerligen upptäckt väldigt tidigt att han smittad och kan sätta in åtgärder på direkten.
Friskförklarad snart.
Herman Cain hade också tillgång till de allra bästa, men han klarade aldrig sig.

trumpen är i en mycket klar riskgrupp, men chansen att trumpen dör är ändå rätt låg, men den finns helt klar där.
Och de egenskaper du räknar upp saknar betydelse för sjukdomen.
Senast redigerad av klyban 2020-10-02 kl. 19:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in