2020-10-06, 09:32
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja det där sant och intressant. Bra iakttagit.

Det visar att svenska journalister och medier brister i självständighet och eget kritiskt tänkande.
Det är väl inte osannolikt att CNN är svenska journalisters huvudkälla till USA. Jag ser på den 1 timme varje dag, de kan mala om fel som Trump gör i dagar, fast det bara är fel ideologiskt. Rätt skumt med en nyhetskanal som är så ideologisk, mycket mer än SVT t.ex. Man måste kunna se igenom deras ideologi-brus för att kunna tolka USA.
Citera
2020-10-06, 09:41
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Det var inte öppet mål. Att låta Biden och demokraterna visa att de haft rätt hela tiden hade gjort mer skada än nytta för Trump just nu.

I ett normalt läge utan en månad kvar till valet så hade Trump kunnat visa lite ödmjukhet som Boris Johnson gjorde men i Trumps läge måste han se stark ut inför sina väljare.

När Brasiliens president fick corona hanterade han det exakt som Trump och nästan hånade viruset och han ökade väldigt mycket i populäritet efter det.

Så det finns den ödmjuka vägen att ta men också den lite mer populistiska vägen.

Båda funkar uppenbarligen. Trump gjorde väl bedömningen att inte låta Biden ta taktpinnen såhär långt in i valrörelsen.

Sant, det har du rätt i.
Han behöver ändå nån annan vinkel på det, hur vet jag inte, för kan tänka mig att många av de amerikaner som har haft sjuka anhöriga tar illa upp - så de inte hade tillgång till samma sjukvård som Trump
Citera
2020-10-06, 09:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Tss! Man ger istället ut ett jubileumsmynt att man har besegrat COVID19:
HISTORIC MOMENTS IN HISTORY COIN: PRESIDENT DONALD J. TRUMP DEFEATS COVID WITH ICONS OF HIS ENTIRE FIRST TERM! LIMITED EDITION, GIANNINI SERIES AS SEEN WORLDWIDE, EDGE NUMBERED EDITION, PRE-ORDER SHIPS NOV 14, 2020
https://www.whitehousegiftshop.com/product-p/trump-defeats-covid.htm
Jag trodde du skämtade, men den där sidan ser äkta ut. Snacka om dålig smak medan pandemin fortfarande rasar i USA.

Trump är ju inte ens frisk än, trots den specialbehandling han fått med mediciner som inga andra får tillgång till, men jag antar att om han dör närmaste dagarna kommer samlarvärdet på det där myntet bli rätt stort
Citera
2020-10-06, 09:49
Medlem
humanlifes avatar
Biden leder opinionsmätningarna och det verkar ha ökat lite.
Och amerikanerna 57 % ogillar Trumps Corona-hantering.

https://www.wionews.com/videos/us-election-2020-who-is-leading-on-opinion-poll-charts-332761

Tufft läge för Trump alltså och det är nog det som stressar honom att verka frisk, han måste kämpa allt vad tygen håller. Men håller hans hjärta?
Senast redigerad av humanlife 2020-10-06 kl. 09:52.
Citera
2020-10-06, 09:55
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Underbart att se regim-medias bittra kommentarer och gråtande över att Trump redan tillfrisknat från förkylningen.
Regimmedia, är det CNN och Newyork Times?
Citera
2020-10-06, 09:56
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Tufft läge för Trump alltså och det är nog det som stressar honom att verka frisk, han måste kämpa allt vad tygen håller. Men håller hans hjärta?
Det skiter han i, han måste ha bekräftelse nu på en gång! Börjar bli dags att tag i 25th amendment...
https://twitter.com/DrLeanaWen/status/1312896628274147333
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Leana Wen, M.D.
If @realDonaldTrump were my patient, in unstable condition + contagious illness, & he suddenly left the hospital to go for a car ride that endangers himself & others:

I'd call security to restrain him then perform a psychiatric evaluation to examine his decision-making capacity.
Citera
2020-10-06, 09:58
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Visst kan han det. Han har inte legat hemma utan behandling i två veckor och blivit sämre och sämre utan läkartillsyn, vilket är vad man rekommenderas t ex i Sverige. Trump har fått omedelbar toppkvalitativ behandling. Det vore väl märkligt om sjukdomsförloppen inte skiljde sig åt beroende på om man får behandling eller ej.

Nu är "Hittepå-Zurfarn" i gång igen.
Vita Huset har ett fullt fungerade sjukhusfaciliteter i sig själv. Bemannade med en ytterst professionell grupp av medarbetare. Du kan med andra ord inte jämföra hur Trump hade haft det om han varit kvar i Vita Huset med hur en Svenne har det om i hemmet med Covid.

https://en.wikipedia.org/wiki/White_House_Medical_Unit
Citera
2020-10-06, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jag trodde du skämtade, men den där sidan ser äkta ut. Snacka om dålig smak medan pandemin fortfarande rasar i USA.

Trump är ju inte ens frisk än, trots den specialbehandling han fått med mediciner som inga andra får tillgång till, men jag antar att om han dör närmaste dagarna kommer samlarvärdet på det där myntet bli rätt stort

Så varför inte lägga dina pengar där din käft är då och köpa ett par stycken?

Om det nu är ett så himla hemskt virus som Trump hanterat fullständigt oansvarigt och du vill kalla det för "rasande pandemi" när det tagit mindre än 0,01% av världsbefolkningen, så kommer du ju bli rik på ett sånt där mynt. För säkerligen måste ju ett sådant farligt dödsvirus ta en fet och gravt överviktig snubbe nära 80 som aldrig tränar, lever på donken-mat och har förmodligen världens mest stressfyllda jobb.

Men det kommer du och naturligtvis ingen annan här heller göra då ni inte ens själva tror på skiten. Hade ni gjort det hade ni förfasats mer över BLM-kravallerna och att ingen demokrat-politiker sa ett illa ord om det. Utan det handlar som vanligt bara om att få spy galla på Trump och lite gammalt hederligt godhetsknarkande.
Senast redigerad av trevliggrabb 2020-10-06 kl. 10:06.
Citera
2020-10-06, 10:07
Medlem
Trump: Jag har lärt mig massor om det här viruset.
också Trump...: Jag tror jag är immun.
Citera
2020-10-06, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Nu är "Hittepå-Zurfarn" i gång igen.
Vita Huset har ett fullt fungerade sjukhusfaciliteter i sig själv. Bemannade med en ytterst professionell grupp av medarbetare. Du kan med andra ord inte jämföra hur Trump hade haft det om han varit kvar i Vita Huset med hur en Svenne har det om i hemmet med Covid.

https://en.wikipedia.org/wiki/White_House_Medical_Unit

Vita huset är INTE ett ”fullt fungerande sjukhusfacilitet”. Även om det finns läkare och syrgas så är det knappast utrustat att hantera allt. Det är komplett vansinne att de tillät honom åka ifrån sjukhuset med riskerna som fortfarande finns.
Citera
2020-10-06, 10:21
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hur skulle du önska att de uttryckte sig?

"Gå inte till jobbet även om du inte är sjuk och låt era liv domineras av rädsla för covid"?

Försöker du missförstå? Trump följer den svenska linjen och det var bara för en månad sedan som Amerika passerade antalet döda per capita.
Citera
2020-10-06, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Försöker du missförstå? Trump följer den svenska linjen och det var bara för en månad sedan som Amerika passerade antalet döda per capita.
I Sverige uppmuntrades vi dagligen sen start att hålla avstånd från varandra och att inte samlas i grupper över 50 personer blev t.o.m. lag.
Trump packar sina rallyn med tusentals människor och kan inte minnas att han pratat alls om att hålla distans. Hur anser du att han följer den "svenska linjen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in