2020-10-02, 11:17
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimoscaralfredsen
Hur stor är sannolikheten att Donald med sina 74 år och 110 kg dör eller blir så pass sjuk att han inte kan fortsätta?
Jag antar att Trump inte kan få bättre vård än andra, då sådan inte finns.

Tänk vilken skräll det blir om han återfrisknar.
Citera
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Partiet avgör vem som blir kandidat. Troligen blir det Pence. De hinner nog inte med något annat och Pence är faktiskt vald av partiet ( som vicepresidentkandidat).

Jag har kollat lite på nätet och du kanske har rätt.

Partiet utser Pence och informerar elektorerna om att det är han som är kandidaten och så väljer elektorerna Pence.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Fast du är ju tydligen för korkad för att förstå grejen. Det är inga Trumpsupportrar som är butthurt pga det fula demokratspråket, problemet är att vänsterslöddret utmålar sig själva som ”godhetens sista utpost”, attackerar presidenten för att ha sagt ”hemskheter” som ”greppa dem via fittan” medan de själva bränner ner städer och sprider sitt sinnessjuka hat omkring sig, oavsett forum.

Du verkar inte så jävla smart som inte ens ser problemet här. Faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Vad snackar du om din jävla gnällkärring?

Jag supportar Trump alla dagar i veckan, men aldrig i helvete att jag skulle sitta och önska döden åt en senil idiot som Biden.. Inte heller har jag hört något annan sitta och önska livet ur han.

Jag hoppas faktiskt precis tvärtom. Att Biden överlever så han kan förlora hårt emot Trump i en RIKTIG debatt någon dag. Så hårt att idiotvänstern aldrig mera kommer resa sig och slutar bete sig som Emos.

"Wäwäwä. Det är ju så dom alla brukar sitta och snacka om Biden ju.. " Jasså. Har du några bevis på det? Nej just det, jag tänkte väl det. Ännu ett patetiskt känsloargument.

Kolla spot on på dessa två hjärndöda idioter. Och vadå bevis. Finns tillräckligt med det överallt på sociala medier.

Och kan ni hålla käften med ”vänstern” ja det finns en falang inom demokratierna som är vänster precis som det finns massa mitten och betydligt mer höger än här i Sverige tex.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vita husets läkare har uppgett att Donald Trump mår bra och att han bevakas noggrant. Men Donald Trump är 74 år gammal och överviktig, två illavarslande omständigheter som får många amerikaner att hoppas på det bästa men förbereda sig för det värsta.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/analys-usa-ber-for-trump-och-hacklar-honom?fbclid=IwAR1t6TiN9fqt8Ol0hyp0d1u1gh_YLY81S_m V1Yqe_JHM1Tft dl9iFEVxR0w#nyh_access-key--s:~:text=Vita%20husets%20l%C3%A4kare%20har%20uppge tt%20att,men%20f%C3%B6 rbereda%20sig%20f%C3%B6r%20det%20v%C3%A4rsta.

Vad menar de med detta: Andra amerikaner, som fortfarande var vakna, har ägnat natten åt att försöka minnas filmer och tv-serier där fiktiva presidenter avlidit eller tvingats bli nedsövda – och vad som händer då.

Vad är det för filmer? Finns det någon Simpson-sekvens eller vad?

Edit: ja det var såklart Simpsons. Hittade det.

https://www.google.se/amp/s/www.dnaindia.com/world/report-did-the-simpsons-predict-donald-trump-s-death-on-august-27-2020-here-s-the-truth-2839850/amp
Senast redigerad av Hamsterboll 2020-10-02 kl. 11:19.
Citera
2020-10-02, 11:19
Medlem
Citat:
Hur stor är sannolikheten att Donald med sina 74 år och 110 kg dör eller blir så pass sjuk att han inte kan fortsätta?

Män dör ju mycket oftare också så han har en del problem. Droganvändningen han sysslar med gör inte det hela bättre, och inte heller hans dåliga kost. Men Johnson och Bolsanaro överlevde. De var tjugo och tio år yngre dock.

Malariamedicinen visade sig ju döda fler med covid än kontrollgrupperna så jag tror inte att någon läkare rekommenderar det. Men kanske om presidenten insisterar?
Citera
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Det är inga problem med att någon önskar livet ur någon annan. Gör det, men hyckla inte och påstå att du står för ett humanare alternativ. Du är samma skit som de du föraktar, gilla läget.
Vad ska jag stå för? Döda Trump, döda Biden. Jag bryr mig inte ett skit? Jag känner ingen av de och de är politiker i ett land jag inte bor i?
Citera
Medlem
ceyifam2s avatar
Citat:

Tror säkert att Trump kan få den bästa vård, kontinuerliga blodtransfusioner med antikroppar från kyska jungfrur som redan haft Covid, men visst kan han bli sjuk. Kan ju få en stroke om inte annat, och den kanske inte upptäcks direkt. Men statistiskt sett bör han överleva. Han är inte SÅ gammal. Risken är mindre än 10% för allvarlig sjukdom.

Skulle Trump gå igenom det helskinnad, och chansen är säkert 3/4 att han inte får några större symptom, kan det stärka honom mot den skenbart väldigt mycket äldre Biden.

Känslan hos folk flest tycks vara att Biden har samma hälsa som ens gammelmormor, och att Covid skulle ge honom den sista knuffen ner i kistan. Det stämmer säkert inte, även han har goda chanser att överleva Covid, men han framstår som skörare.

Men debatter kan vi nog glömma, det blir ju inkubationstid på det här om inte annat, konvalescens om han tillhör den minoritet som blir riktigt sjuk.

Oavsett utgång i valet får man ändå räkna med att två så ålderstigna presidentkandidater sätter lite mer fokus på vilka som är vicepresidentkandidater.
Senast redigerad av ceyifam2 2020-10-02 kl. 11:23.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Och dör han kommer han bli ihågkommen som presidenten som dog med stövlarna på - en hjälte.

Man har varken stövlar på eller dör speciellt hjältemodigt när man ligger på mage intuberad.
Citera
2020-10-02, 11:20
Medlem
Röstar V, brinner för solidaritet.
Men önskar verkligen att han kryar på sig, han har gjort enormt mycket för det landet.
Citera
2020-10-02, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Tänk vilken skräll det blir om han återfrisknar.

I så fall har han bara fejkat smittad. Det ger inte höga poäng.
Citera
2020-10-02, 11:21
Medlem
Gronladans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
En till som går för sig saker och sedan blir upprörd... har JAG önskat livet ur mannen? Eller nej glöm det, är det inte svartvitt så kommer du visst vara bli förvirrad

I ett fall där det handlar om att man vill att han ska leva eller dö så blir det ju ganska svartvitt. Om du på något sätt tycker det är okej att folk tycker att han borde dö så får du ju stå för det. Finns knappast något mellanting i det.
Citera
2020-10-02, 11:21
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Ni tror inte Trumpen drar en luring här då på något vis? Kanske vill han visa att han kan besegra kines-viruset och då är det inte så farligt som demokraterna ylar om och nedstängningslinjen ser mindre rimlig ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in