2020-10-02, 11:01
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Tror du verkligen Trump skulle behöva bli sjuk på riktigt om han tyckte det behövdes?

Det jag ser som lite skumt är att hans läkare har gett ut ett väldigt officiellt dokument om hans och frugans smitta. Är det nödvändigt eller lite för att bevisa det?
Absolut ALLT är möjlig med Trump. Mitt senaste halvår med USA-TV under corona har visat att han inte är riktigt frisk i huvudet.
Citera
2020-10-02, 11:04
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Intressant utveckling. Detta val innehåller allt, inte ens mästerregissör skulle göra det bättre.

Önskar president Trump allt väl i tillfrisknadet (han är väl i princip inte ens sjuk ännu, detta är innan symptom utvecklats).

Hur detta påverkar valet? Extremt svårt att bedöma. Om Trump utvecklar milda symtom, lätt feber och krasslighet i en vecka och därefter frisk; då kommer nog hans image som "Strongman" att stärkas vilket skulle kunna gynna honom.

Negativt är givetvis att en del kan tycka att det hans egen vårdslöshet som lett till detta.

Åter på positiva sidan skulle kunna vara om han blir allvarligt sjuk men repar sig senare, då skulle han kunna tjäna på "tycka synd om-effekten".

Jag tror valet helt avgörs av hur pass Trump klarar detta. Blir det respirator så är det helt kört.

Inga symtom eller väldigt lätta symtom, han vinner valet.
Citera
2020-10-02, 11:04
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Trump supportrar brukar ju önska döden till Biden och har nästan en besatthet att snacka om hans hälsotillstånd men nu är det plötsligt lågt att snacka om sånt..

Hoppas Trump klarar sig men det bevisar återigen att en stor majoritet av Trump supportrar inte är raketforskare direkt.
Fast du är ju tydligen för korkad för att förstå grejen. Det är inga Trumpsupportrar som är butthurt pga det fula demokratspråket, problemet är att vänsterslöddret utmålar sig själva som ”godhetens sista utpost”, attackerar presidenten för att ha sagt ”hemskheter” som ”greppa dem via fittan” medan de själva bränner ner städer och sprider sitt sinnessjuka hat omkring sig, oavsett forum.

Du verkar inte så jävla smart som inte ens ser problemet här. Faktiskt.
Citera
2020-10-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Trump supportrar brukar ju önska döden till Biden och har nästan en besatthet att snacka om hans hälsotillstånd men nu är det plötsligt lågt att snacka om sånt..

Hoppas Trump klarar sig men det bevisar återigen att en stor majoritet av Trump supportrar inte är raketforskare direkt.

Vad snackar du om din jävla gnällkärring?

Jag supportar Trump alla dagar i veckan, men aldrig i helvete att jag skulle sitta och önska döden åt en senil idiot som Biden.. Inte heller har jag hört något annan sitta och önska livet ur han.

Jag hoppas faktiskt precis tvärtom. Att Biden överlever så han kan förlora hårt emot Trump i en RIKTIG debatt någon dag. Så hårt att idiotvänstern aldrig mera kommer resa sig och slutar bete sig som Emos.

"Wäwäwä. Det är ju så dom alla brukar sitta och snacka om Biden ju.. " Jasså. Har du några bevis på det? Nej just det, jag tänkte väl det. Ännu ett patetiskt känsloargument.
Citera
2020-10-02, 11:06
Medlem
Vita husets läkare har uppgett att Donald Trump mår bra och att han bevakas noggrant. Men Donald Trump är 74 år gammal och överviktig, två illavarslande omständigheter som får många amerikaner att hoppas på det bästa men förbereda sig för det värsta.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/analys-usa-ber-for-trump-och-hacklar-honom?fbclid=IwAR1t6TiN9fqt8Ol0hyp0d1u1gh_YLY81S_m V1Yqe_JHM1Tft dl9iFEVxR0w#nyh_access-key--s:~:text=Vita%20husets%20l%C3%A4kare%20har%20uppge tt%20att,men%20f%C3%B6 rbereda%20sig%20f%C3%B6r%20det%20v%C3%A4rsta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag tror valet helt avgörs av hur pass Trump klarar detta. Blir det respirator så är det helt kört.

Inga symtom eller väldigt lätta symtom, han vinner valet.

Vad händer hypotetiskt om han ligger i respirator på valdagen? Jag anar valet fortsätter som vanligt... Eller om han bara ännu är sjuk precis innan valet?
Senast redigerad av Snobird 2020-10-02 kl. 11:11.
Citera
Medlem
Om Trump liksom Prince Charles, Berlusconi och Bolsonaro tillfrisknar snabbt, får han vatten på sin pratkvarn att det han säger om sig själv och viruset är sant. Alltså att viruset inte är så farligt för de flesta, masshysterin är överdriven, Trump är stark (och Biden skör). Gör han detta, vinner han sannolikt.

Blir han istället allvarligt sjuk med långtgående komplikationer, á la Boris Johnson, tror jag chansen ökar att han förlorar valet.
Citera
2020-10-02, 11:07
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Varför skulle det vara fake news?

Sagt med viss ironi. Det gick skitdåligt i debatten och han vill ju skjuta upp valet.

Men vad jag gissar kommer hända är att Trump kommer studsande tillbaka frisk som en nötkärna om en vecka. En karlakarl som besegrade det kinesiska viruset.

Vi får väl se. Tror inte han kommer bli speciellt sjuk och han kommer vända detta till sin fördel.
Citera
2020-10-02, 11:07
Medlem
Comitiums avatar
Vad händer om Trump dör före valet. Pence träder in, men inte för den nya fyraårsperioden. Så?
Citera
2020-10-02, 11:09
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Men kom igen nu...

Trump är den mest polariserande president som USA någonsin haft. Mycket av skiten Trump får på sig ÄR hans eget fel. Är ni blinda, historielösa och korkade!?
Det är Trumps fel att hans hatare bränner ner landet? Okej...

Det kan sammanfattas med: ”titta vad du fick mig att göra”, sa snubben som spöade sin fru.
Citera
2020-10-02, 11:09
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Inga som helst. Trump kommer att vinna oavsett, däremot så tror jag att detta är ett spel för gallerierna i avsikt att få bort Trump och Melania från scenen ett tag, kanske för att stora avslöjanden är på gång?

Kan så vara.
I så fall sker det nog redan under dagen. Domare i USA gillar att anhålla folk på fredagar så de kan sitta under helgen och fundera.

Morgon i östra USA om någon timma.
Citera
2020-10-02, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Så du läser inte vad som skrivs av hatvänstern här t ex? Vidrigare inlägg går inte att finna. Vuxenmobbing och önskan om död. Ni är vidriga. Vilken civiliserad människa vill ens stå bakom er? Ni tror så högt om er själva, sitter där på era höga hästar och tror ni är moraliskt överlägsna men det finns ingen mer hatisk ideologi än den som står till vänster.

Ja inte vet jag då jag om jag var medborgare i USA troligen legat i gränskiktet demokrat/republikan men absolut inte röstat på Trumps för USA så förödande politik. Och Trumps död önskar nog få så jag tro du lite blandar ihop det med hans politiska död vilket ju allt fler önskar av hela sitt hjärta nu när landet störtdyker ner i allt l fler samhällsproblem orsakade av svage Trump.

Det går ju inte att komma ifrån att med dagens virusbesked så är Trump nu ansiktet utåt för hur det går om man inte tar viruset på allvar och då lyckas få att USA blir ett av de värst drabbade länderna i världen.

Trumps ansvar gentemot medborgarna som anställt honom är ju bl.a att skydda stat och regering mot hot som kan äventyra landets stabilitet. Det har han gravt misslyckats med bl.a genom att exponera sig själv, sin administration och t.om delar av allmänheten för smittan.
Att vinna över fler väljare på ett sådant omogen och oansvarigt agerande har jag svårt att tänka mig skall fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in