2020-10-03, 10:08
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nirecue
Hur kommer världen/börsen/valet med mera att påverkas om han dör tror ni?
Alla skurkstater vädrar naturligtvis morgonluft. Kina, Nordkorea, Iran m fl har hållits på mattan av Trump, föreställ dig Biden i samma situation... Vad ska han göra när han trängs in i hörnet, dra upp mobilen och spela ”Despacito”?
Citera
2020-10-03, 10:09
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Enl CNN så har Trump svårt att andas säger deras källor där av så tog dem han till sjukhuset, Ska bli intressant följa detta och hur detta ska sluta om det forts så lär det bli syrgas....

Ganska väntat med hans fysik 🤡
Citera
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Trump låter vetenskapamännen tala så länge de inte går för mycket emot vad han tycker. Han har ju bytt ut den mest respekterade av dem och slängt in nån tomte som inte ens jobbar inom ämnet. Och den personen, döga förvånande, säger allt Trump vill höra. Så kommer även Trump med uttalanden om allt från när viruset ska försvinna av sig själv till tider så vaccinet ska vara klart. Helt draget ur röven, men hans bas lyssnar ju på honom.
Såklart, från vänstern är allt som Trump gör dåligt, även när det är något bra. Men som jag sa så skiljer det sig inte mycket från Sverige då det gäller det faktabaserade uttalandena, men den delen av mitt inlägg bommade du.

Var det för övrigt Azar du syftade på eller någon annan?
Senast redigerad av tinybits 2020-10-03 kl. 10:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Donald Trumps nära rådgivare Hope Hicks är sjuk i covid-19.

Hon testades positivt i onsdags kväll och reste under veckan med presidenten i Air Force One.

Under fredagsmorgonen testades både Trump och hans fru Melania positivt, skriver presidenten själv på Twitter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7Klbe3/trump-har-testats-positivt-for-corona

Vad får detta för konsekvenser för valet?

Före valdagen kommer Trump att vara på benen igen. Valkampanjen blir däremot lidande.

Om frågan som ska diskuteras är konsekvenser på valet så borde det även stå i rubriken. Folk är sjukt off topic i tråden.
Citera
2020-10-03, 10:10
Avslutad
Den hatfulla vänstern förnekar sig inte. Jim Acosta fick ur sig tweeten "Trump did not stop for questions" efter att ha bevakat Trumps avfärd till sjukhuset igår.

https://www.foxnews.com/media/cnn-jim-acosta-trump-did-not-stop-for-questions

Vänsterjournalism i sin prydno. Det goda hatet fullt exponerat. Hoppas han bannas från Vita Huset igen.
Citera
2020-10-03, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Du verkar däremot inte ha lyssnat på vad din idol själv säger om tilltaget i efterhand där han bortförklarar det hela som sarkasm.

Dom frågade honom alltså en helt annan dag om det han sagt o hans svar var "ni borde inte ha tagit det så ordagrant.".

Du förstår inte hur en konversation fungerar va?

Du lyssnar bara hjärndött på orden som används, men hör inte det folk säger när dom öppnar käften?
Har du aspberger?

För mig var det självklart vad Trump menade. Han sa att det går bra. Dom arbetar för fullt med det här just nu. Dom håller på att jobba för fullt med en mängd olika lösningar. Och folk borde inte ta det han sa där så jävla ordagrant.

Vart fan var du när han sa det?

Citat:
Du sitter och fantiserar om folks politiska tillhörighet samtidigt som du skriver egenpåhittade meningar inom citattecken precis som om de vore riktiga citat.

Det kallas o förlöjliga det någon säger för att driva igenom en poäng. Dvs, det jag gjorde där var o visa dig att det du sa var fruktansvärt löjligt sagt.
Senast redigerad av AlfaKennyBody 2020-10-03 kl. 10:16.
Citera
2020-10-03, 10:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Är detta 'alternativa fakta' eller 'fake news'..?

https://twitter.com/KellyannePolls/status/1312214949658152960

Allt pekar mot att det som spred smittan var rose garden mötet där folk kramades och sådant, 9 personer har bekräftats smittade från detta event.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tack, mycket bra redogörelse! Vilken soppa Trump har kastat in landet i.

Varför säger jag "Trump har"?
- Att det är så extremt stor spridning i USA, som är värst drabbade land, är ju Trumps fel
- Att det har kommit in i Vita Huset är ju Trumps fel, som hatar och hånar skydd och masker

Det stora problemet för amerikanska staten just nu är hur många i den amerikanska säkerhetsapparaten är smittade. :Rådgivare, ministrar, politiker och militärer?

Sen hur kommer det att gå med Trumps nominering av en ny domare? Flera i senaten kanske måste vara i karantän.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tack, mycket bra redogörelse! Vilken soppa Trump har kastat in landet i.

Varför säger jag "Trump har"?
- Att det är så extremt stor spridning i USA, som är värst drabbade land, är ju Trumps fel
- Att det har kommit in i Vita Huset är ju Trumps fel, som hatar och hånar skydd och masker
Precis som i Sverige då. Inga masker, stor spridning och många döda per capita. Med den skillnaden att Trump åtminstone försökte stoppa inresor från drabbade länder, vilket Sverige inte gjort (förutom det som EU tvingade oss att göra). Men det är klart, Sverige är ju vänsterliberalt, då blir vår strategi plötsligt "bra"...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Rallyna har främst varit utomhus och många i publiken har haft mask på sig och hållit avstånd.

Globalisterna vill förstås att Trump stannar hemma så att han förlorar valet.
Många har inte hållit avstånd, vilket är a och o när det gäller smittspridning, eller haft mask heller för den delen. Detta syns med all tydlighet på många av de bilder som finns från hans rallies, vilka finns tillgängliga en enkel googling bort. Så återigen hur motiverar man att skapa stora folksamlingar under en pandemi om man nu har en coronahantering som sägs främja folkhälsan?
Citera
2020-10-03, 10:15
Medlem
Trump har gett covid-19 ett ansikte.

Den 6 apr 2020 sa Trump "Jag skulle ha mask om jag trodde det var viktigt"
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/trump-jag-skulle-ha-mask-om-jag-trodde-det-var-viktigt/
Citera
2020-10-03, 10:15
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Jag vet inte varför ni muppar sitter här o säger att det inte skulle vara en tävling för helt plötsligt. Nyss satt ni o gnällde över att USA har en hel hög av människor som ligger döda o allt pga Trump.

Jag har sagt att den högen skulle vara fan så mycket större om dom hade exakt samma siffror som vi i Sverige hade..

Det enda statistiken säger om det här är att om Löfven hade styrt i USA så hade hela landet varit fucked. Ett klart bevis på hur jävla blåsta ni är.
Jag har aldrig påstått att det här var en tävling för någon. Vad jag säger är att USA har klarat sig fruktansvärt bra undan i jämnförelse med många andra.

Men visst, börja gnälla om att det inte är någon tävling så fort ni blir överbevisade. Sluta gör det till en tävling då! Börja ge credit where credits due förfan era jävla bönder..

157 500 människor räddade om man utgår ifrån de 5% som experterna kom med.. Det kan du tacka både gud och Trump för, men på det sättet ni fungerar så kommer ni ju aldrig o ge någon direkt cred till den sistnämnda då ni är oärliga.

OK - då tar vi lite statistoik för dummies. Några intressanta jämförelsetal är:
  • Antal smittade i förhållande till befolkningsmängden
  • Antal döda i förhållande till antal smittade
  • Och om man vill - antal döda i förhållande till befolkningsmängden

Annat som kan vara intressant att undersöka är
  • Geografisk fördelning (oavsett om det är Texas/Ohio eller Småland/Medelpad)
  • Fördelning i åldersgrupper
  • Fördelning i befolkningsgrupper

Lägg till detta utveckling över tid.
Man bör också titta på konfidens och hur säker man är på att siffrorna som rapporteras in är korrekta och representativa eller kompletta; grunderna ska vara jämförbara - dödligheten kan vara en direkt följd av corona, en indirekt följd eller fristående.

Innan jag tackar Gud eller Trump för de 5% som klarat sig - inte som är räddade undrar jag var du har din källa. Sjukvården kan rädda folk men vi har inget effektivt botemedel eller vaccin ännu. Trump får remdesivir men det är i brist på bättre. Genom strategier (som vi alla lär oss över tid) klarar sig flera och överlever - så långt kan man argumentera för att sjukvården räddar eller att vi lär oss tillvägagångssät att inte smitta varandra men någon mirakelmedicin som verkligen räddar finns inte ännu.

Så om det är någon som räddar oss är det nog varken Gud eller Trump utan sjukvård, läkemedelsindustri och kanske flockimmunitet.

Om 157 000 klarat sig - grattis. Om Trump eller Gud räddat dem ... - det får du nog förklara gärna hur och med angivande av källor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in