Citat:
Ursprungligen postat av
AlfaKennyBody
Jag har inte hittat på ett skit. Det där var en sammanfattning av det du indirekt säger... Jag säger alltså inte att du påstår att trump skulle sagt att alla ska skjuta rengöringsmedel direkt i pungen mannen..
Jag säger bara att det du påstår att han sagt är precis lika jävla löjligt som det.
Du sitter och fantiserar om folks politiska tillhörighet samtidigt som du skriver egenpåhittade meningar inom citattecken precis som om de vore riktiga citat. Så jo du hittar på mycket friskt, samtidigt som du anklagar andra för att inte ha koll på sin fakta. Stenen går högljutt genom rutan på glashuset.
Citat:
Hade du ens kollat på hela den presskonferensen så hade du förmodligen vetat exakt vad han sa. Men du har förmodligen inte gjort det, utan precis som alla andra svenskar har du suttit och gjort dig rolig över det aftonbladet sa.
Vad Trump gjorde på den presskonferensen var att informera alla om hur dom handskas med det. Han sa knappast att folk skulle dricka bleach. Han sa att dom höll på o fundera ut ett antal olika lösningar och skulle se om något sånt skulle kunna fungera i teorin. Något sätt att bli av med viruset på som kan tänkas att fungera..
Så återigen.. Get your facts straight..
Eller så kan du ju fortsätta o göra som alla andra hjärndöda svenskar i det här landet och lyssna på det som aftonbladet sa.
Jag läser sällan Aftonbladet. Jag föredrar alltid att gå till ursprungskällan. Man kan se mycket roligt på presskonferensen, speciellt Dr Birx reaktion, där det ser ut som att hon vill försvinna från jordens yta, när Trump börjar sitt trumpetande om UV-ljus och blekmedel.
Du verkar däremot inte ha lyssnat på vad din idol själv säger om tilltaget i efterhand där han bortförklarar det hela som sarkasm. Han själv säger alltså att detta inte alls handlar om något seriöst uttalande eller att det skulle handla om någon lösning som man tittar på. I detta läge blir det ju väldigt konstigt om du och hans övriga fans fortsätter att försvara uttalandet som seriöst.
Nu var det ju inte sarkasm då det inte finns något i tonläget, kroppsspråket eller situationen som ens antyder detta. Det roliga här är ju att om Trump och hans anhängare bara tagit avstånd från uttalandet, istället för att komma med försvar och bortförklaringar, så hade den här pinsamheten varit ur vägen för länge sen.