De ger alltså Trump både Regenerons experimentella antikropps medicin och Remdesivir.
Någor är seriöst off. Man ger inte något experimentellt till en fet 74 åring som är president.
Och Remdesivir brukar inte ges om det inte ser hyfsat illa ut då det kan ha rätt jobbiga bieffekter.
Senast redigerad av gorbag 2020-10-03 kl. 10:20.
Enl CNN så har Trump svårt att andas säger deras källor där av så tog dem han till sjukhuset, Ska bli intressant följa detta och hur detta ska sluta om det forts så lär det bli syrgas....
Varför kunde inte Trump vänta med att bli sjuk till efter att han förlorat valet. Tänk så mycket enklare allt hade varit för USA och medborgarna då. Viruset verkar ju när möjligheterna yppar sig t.om ha högre intelligens än många i vita huset. För oskyddade evenemang med Trump i talarstolen vill ju inte viruset missa för allt i världen.
De ger alltså Trump både Regenerons experimentella antikropps medicin och Remdesivir.
Någor är seriöst off. Man ger inte något experimentellt till en fet 74 åring som är President.
Och Remdesivir brukar inte ges om det inte ser väldigt illa ut då det kan ha rätt jobbiga bieffekter.
Man får nog ta dom uppgifterna med en nypa salt. Enligt SVD skulle Trump hostat blod. det känns inte trovärdigt. man låter knappast Trump gå till och från helikoptern om han riskerar att få ett kraftig hostattack mitt i promenaden.
OK - då tar vi lite statistoik för dummies. Några intressanta jämförelsetal är:
Antal smittade i förhållande till befolkningsmängden
Antal döda i förhållande till antal smittade
Och om man vill - antal döda i förhållande till befolkningsmängden
Annat som kan vara intressant att undersöka är
Geografisk fördelning (oavsett om det är Texas/Ohio eller Småland/Medelpad)
Fördelning i åldersgrupper
Fördelning i befolkningsgrupper
Lägg till detta utveckling över tid.
Man bör också titta på konfidens och hur säker man är på att siffrorna som rapporteras in är korrekta och representativa eller kompletta; grunderna ska vara jämförbara - dödligheten kan vara en direkt följd av corona, en indirekt följd eller fristående.
Innan jag tackar Gud eller Trump för de 5% som klarat sig - inte som är räddade undrar jag var du har din källa. Sjukvården kan rädda folk men vi har inget effektivt botemedel eller vaccin ännu. Trump får remdesivir men det är i brist på bättre. Genom strategier (som vi alla lär oss över tid) klarar sig flera och överlever - så långt kan man argumentera för att sjukvården räddar eller att vi lär oss tillvägagångssät att inte smitta varandra men någon mirakelmedicin som verkligen räddar finns inte ännu.
Så om det är någon som räddar oss är det nog varken Gud eller Trump utan sjukvård, läkemedelsindustri och kanske flockimmunitet.
Om 157 000 klarat sig - grattis. Om Trump eller Gud räddat dem ... - det får du nog förklara gärna hur och med angivande av källor.
Yes, o min matematik har fokuserat på..
Antal döda i förhållande till antal smittade
Då det inte behöver vara mer komplicerat än så om man vill se hur olika länder har klarat sig.
Just den siffran sa experterna att det skulle ligga på cirka 5%.. "Av alla som blir smittade verkar cirka 5% stryka med baserat på olika omständigheter".
Och det gör att USA nu ligger på 2%. Det är 3% bättre än det experterna sa att det skulle vara.. Det är 4% bättre än det vi har här i Sverige. Och det är dessutom cirka 3% bättre än de flesta andra länder lyckades med.
Summa summarum, Usa har klarat sig otroligt jävla bra. O vem leder USA? Jo det gör Trump. Tack som fan att det var någon som han som satt i makten.. När det här är över sen så tvivlar jag på att USA ens kommer ligga inärheten utav Sveriges 6%..
Den sa experterna att det skulle ligga på cirka 5%.. "Av alla som blir smittade verkar cirka 5% stryka med baserat på olika omständigheter".
Och det gör att USA nu ligger på 2%. Det är 3% bättre än det experterna sa att det skulle vara.. Det är 4% bättre än det vi har här i Sverige. Och det är dessutom cirka 3% bättre än de flesta andra länder lyckades med.
Summa summarum, Usa har klarat sig otroligt jävla bra. O vem leder USA? Jo det gör Trump. Tack som fan att det var någon som han som satt i makten.. När det här är över sen så tvivlar jag på att USA ens kommer ligga inärheten utav Sveriges 6%..
Som ett första steg i din statistik utbildning bör du fokusera på
Källhänvisningar/-kritik
Prognos och konfidens
Korrelation
Bara ett tips. Välkommen tillbaka när du gjort det.
Man får nog ta dom uppgifterna med en nypa salt. Enligt SVD skulle Trump hostat blod. det känns inte trovärdigt. man låter knappast Trump gå till och från helikoptern om han riskerar att få ett kraftig hostattack mitt i promenaden.
En fråga till er Pro-Trumpers och Corona-förnekare:
Varför har man flugit presidenten till sjukhus, något som enligt er knappt är en lätt förkylning?
Är varken en Trump älskare eller en förnekare men det är ju självklart att den sittande presidenten kommer att vara under strikt uppsikt när han är smittad. Skulle viruset slagit till under Obamas administration och han själv smittats så skulle det vara klart som korvspad att det skulle följa samma mönster.