2020-10-03, 18:32
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Är du säker på att det är det det betyder?

Jag tycker "72h into the diagnose" låter som att det gått 72h sedan han fick diagnosen. Typ 72h efter att han fått positivt provsvar.
Det är mycket som inte stämmer med detta tyvärr och vi lär nog inte få sanningen någonsin!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Är du säker på att det är det det betyder?

Jag tycker "72h into the diagnose" låter som att det gått 72h sedan han fick diagnosen. Typ 72h efter att han fått positivt provsvar.

Ni är för korkade om ni på allvar tror han tilläts vara bland folk efter positivt provsvar. Han fick positivt provsvar igår svensk tid. Men läkaren kan såklart bedöma hur långt gången sjukdomen är baserat på olika parametrar.
Citera
Medlem
Alternativa fakta är Trumps sätt att kringgå sanningen
även när det gäller hans nuvarande tillstånd med covid-19.
Säkert har han en 'proxy' på sjukhuset som upprätthåller
skenet av att Trump skenbart är fullt kapabel att sköta
presidentämbetet under hans oklara sjukdomsförlopp.
Citera
2020-10-03, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Han fick diagnosen på torsdagen. Läkaren kan ju dock mäta upp detta på andra sätt än du och jag, så man tror sig veta att han är 72 timmar in i sjukdomen som man bedömer den. Naturligtvis var han INTE ute bland folk efter att han fick diagnosen. Dock kan man tänka sig och bedöma detta som läkare i efterhand.

Men läkaren sa 72 timmar "in i diagnosen". Och en annan läkare sa att han fått en viss medicin kring 48 timmar sedan trots att han officiellt blev diagnosticerad 36 timmar sedan? Tidslinjen är väldigt rörig för närvarande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
En coronasjuk Trump krossade Bidén i debatten. Det säger en hel del om hur kass Bidén är.
Tyckte mest att Trump påminde om en bortskämd snorunge som ideligen avbryter när ungen inte får din vilja igenom, och då ska du veta att jag inte gillar någon utav dom två.
I en sån pajastävling som ändå debatten var så ska ingen hyllas.

Bra ändå att Gubbfan tycks må bra, men fan vet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Hade inte läget varit alvarligt så ahde läkaren redan varit ute och gett en update, Ju längre tid det tar så brukar det innebära at det är sämre än när patienten kom in för vård!

Kan vara så att det är gränsfall för syrgas eller respirator samt att man måste följa ett visst protokoll då att överföra maten till Pence temporärt, men vi får vänta och se vad läkaren har att säga väl när han dyker upp och hur mycket dem kan säga om allt avd tillståndet!
Överföra maten?! Du satte igång min fantasi där ett tag, såg framför mig slangar sondmatning etc,

Nej, nu är det lördag
Senast redigerad av popll 2020-10-03 kl. 18:37.
Citera
2020-10-03, 18:35
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Ni är för korkade om ni på allvar tror han tilläts vara bland folk efter positivt provsvar. Han fick positivt provsvar igår svensk tid. Men läkaren kan såklart bedöma hur långt gången sjukdomen är baserat på olika parametrar.
Korkad är jag absolut inte. "My mother had me tested" :-)

Men det kan vara en språklig nyans jag missförstått.
Citera
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
President Trump "is doing very well," his personal physician says

https://www.cnn.com/politics/live-news/trump-covid-19-updates-saturday/index.html

38 min sen

Boris Johnson var inte heller särskilt sjuk första veckan, och skulle jobba som vanligt. Därefter var han nära att faktiskt avlida. Ingen läkare kan rädda en kropp som saknar motståndskraft oavsett vad som står på spel.
Citera
Medlem
Han är uppe och går allts. Med eller utan rollator. Uttalandet om att han är uppe och går är lite lustigt. Han ligger alltså inte till sängs hela tiden. Det säger inte så mycket. Och mer hade de sagt om det funnits täckning för det.

Det att han arbetar betyder inte mer än att han tittat på något papper som de kom till honom med.

OM han mår så bra är det väldigt bra, men detta att vara uppe och gå och arbeta är väldigt luddigt..
Citera
2020-10-03, 18:36
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Överföra maten?! Du satte igång min fantasi där ett tag, såg framför mig slangar sondmatning etc, Nej, nu är det lördag
Förbannade tangentbord och klippa fel bokstav ska vara makten!
Citera
2020-10-03, 18:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vad är din uppfattning om det här scenariot?

(FB) Trump har testats positivt för corona

Att vi får se helt enkelt, det är min personliga åsikt
Citera
2020-10-03, 18:37
Avslutad
Det visar sig alltså trots allt att Bidens approach visavi Covid var den rätta. Biden har, tvärtemot Trump, hållit en låg profil och skyddat sig själv. Detta borde belönas av väljarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in