2007-01-07, 19:45
Citat:
Ursprungligen postat av dumkopf
METAL!
fyfan va värdelöst det är. ett totalt jävla omusikaliskt manglande och skrikande, oftast så är "artisterna" förbannat fula och töntiga också. det här med ondskan och djävulsdyrkandet har jag väldigt svårt för också. sen när är ondska något att sträva efter??
vidare så är 95% av fansen glasögonprydda oskulder.
METAL!
fyfan va värdelöst det är. ett totalt jävla omusikaliskt manglande och skrikande, oftast så är "artisterna" förbannat fula och töntiga också. det här med ondskan och djävulsdyrkandet har jag väldigt svårt för också. sen när är ondska något att sträva efter??
vidare så är 95% av fansen glasögonprydda oskulder.
Nu är du väl verkligen ute på tunn is?
Metalgenren har alltid varit känt för att vara bland dom mest musikaliska, och visst det finns som i alla andra genrer, riktiga pajaser, men oftast är det ruskigt bra musiker, och det är väl mer än man kan säga om hip-hop, trance osv? Jag menar, hur talangfullt är det egentligen att kunna skriva en bra poesi text, eller en text om livet, för att sen ha bakrundsmusik i de flesta fallen..
Trance och liknande, datormusik som jag inte väljer att ens kalla musik, då musik skapas mellan personer med instrument och en förmåga att med sina respektive instrument skapa en låt.
Det jag tror många tar fel på är att när nån nämner metal så hörs detta väldigt ofta, och i ditt fall också "men dom slår ju bara på instrumenten och skriker, det kan väl vilket pucko som helst göra?!" Och då har man förmodligen hört nån sub-genre, som dödsmetal eller dylikt, och det är det som gör mig förbannad, då dom som spelar dödsmetal är förmodligen 10 ggr så bra musiker än dom som spelar "vanlig musik"
Exempel ; http://www.youtube.com/watch?v=QOb6JSQd-Qw
Dåliga musiker? Stoppa upp det nånstans hörru.