2007-01-07, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumkopf
METAL!

fyfan va värdelöst det är. ett totalt jävla omusikaliskt manglande och skrikande, oftast så är "artisterna" förbannat fula och töntiga också. det här med ondskan och djävulsdyrkandet har jag väldigt svårt för också. sen när är ondska något att sträva efter??

vidare så är 95% av fansen glasögonprydda oskulder.

Nu är du väl verkligen ute på tunn is?
Metalgenren har alltid varit känt för att vara bland dom mest musikaliska, och visst det finns som i alla andra genrer, riktiga pajaser, men oftast är det ruskigt bra musiker, och det är väl mer än man kan säga om hip-hop, trance osv? Jag menar, hur talangfullt är det egentligen att kunna skriva en bra poesi text, eller en text om livet, för att sen ha bakrundsmusik i de flesta fallen..

Trance och liknande, datormusik som jag inte väljer att ens kalla musik, då musik skapas mellan personer med instrument och en förmåga att med sina respektive instrument skapa en låt.

Det jag tror många tar fel på är att när nån nämner metal så hörs detta väldigt ofta, och i ditt fall också "men dom slår ju bara på instrumenten och skriker, det kan väl vilket pucko som helst göra?!" Och då har man förmodligen hört nån sub-genre, som dödsmetal eller dylikt, och det är det som gör mig förbannad, då dom som spelar dödsmetal är förmodligen 10 ggr så bra musiker än dom som spelar "vanlig musik"

Exempel ; http://www.youtube.com/watch?v=QOb6JSQd-Qw

Dåliga musiker? Stoppa upp det nånstans hörru.
2007-01-07, 19:48
Medlem
Hard To Beats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hegg
Nu är du väl verkligen ute på tunn is?
Metalgenren har alltid varit känt för att vara bland dom mest musikaliska, och visst det finns som i alla andra genrer, riktiga pajaser, men oftast är det ruskigt bra musiker, och det är väl mer än man kan säga om hip-hop, trance osv? Jag menar, hur talangfullt är det egentligen att kunna skriva en bra poesi text, eller en text om livet, för att sen ha bakrundsmusik i de flesta fallen..
Det handlar inte om att metal är musikaliskt eller inte, utan att det är oftast "töntar" som lyssnar på den sortens musik. Sorry.
2007-01-07, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hard To Beat
Det handlar inte om att metal är musikaliskt eller inte, utan att det är oftast "töntar" som lyssnar på den sortens musik. Sorry.

Haha, ja det är väl din åsikt och får lov o respektera den, nog för att du förmodligen inte har en aning om vad du pratar om.

Mest synd om dom som kanske sitter och lyssnar på hip-hop och tycker att det är så jävla bra, med dina baggybrallor och pratar rinkebysvenska, även fast du är så svensk som du kan bara vara, nackskott på sådana?
2007-01-07, 19:54
Medlem
Hard To Beats avatar
Citat:
Haha, ja det är väl din åsikt och får lov o respektera den.

Men du kanske sitter och lyssnar på hip-hop och tycker att det är så jävla bra, med dina baggybrallor och pratar rinkebysvenska, även fast du är så svensk som du kan bara vara, nackskott på sådana?
Du anar inte hur fel du har.
2007-01-07, 20:03
Medlem
Citat:
Du anar inte hur fel du har.

Citat:

Du anar inte hur fel DU har.
2007-01-07, 20:16
Medlem
wheyrds avatar
Hip-hop är ofta töntigt, dock inte alltid.
Justin Timberlake, Pussycat Dolls, Fergie och liknande musik som spelas på MTV i dagsläget tycker jag är 100% töntigt, inte bara att musiken är dålig utan imagen är så intetsägande också.
Nightwish, Within Temptation och liknande "fantasy-hårdrock" kvalar in på plats nummer två, tätt följt utav "rocker"-musik såsom Three Doors Down, Creed, Backyard Babies och liknande.
2007-01-07, 20:24
Medlem
Hard To Beats avatar
Citat:
Du anar inte hur fel DU har.
Det finns en anledning till varför jag satte "töntar" inom citationstecken och det är för att man kan ha delade meningar om vad töntar är egentligen. Men jag, och många andra, har upplevt att folk som lyssnar på metal och sådant oftast är datornördar/lajvare/fantasyfreaks etc. och andra socialt handikappade människor.

Citat:
Men du kanske sitter och lyssnar på hip-hop och tycker att det är så jävla bra, med dina baggybrallor och pratar rinkebysvenska, även fast du är så svensk som du kan bara vara, nackskott på sådana?
Jag lyssnar inte på hiphop, men jag lyssnar på väldigt mycket annat. Några äldre favoriter är Bob Dylan, The Beatles, The Clash, The Rolling Stones, Ramones, The Stone Roses etc. Sedan lyssnar jag på massor av ny musik som The Strokes, The Libertines, Kings Of Leon, Razorlight, My Morning Jacket. Och sedan lite mer lugn musik som Bright Eyes, Damien Rice, Josh Rouse, Jeff Buckley.
Har inga "baggybrallor" utan mina byxor brukar faktiskt vara ganska tighta eller helt normala. Jag pratar inge "rinkebysvenska" utan min svenska är faktiskt ganska bra. Jag är f ö inte ens i närheten av att vara "svenskt", förutom på pappret dårå.
2007-01-07, 20:27
Medlem
LiquidSwordss avatar
Rock
2007-01-07, 20:30
Medlem
cerns avatar
dansbands musik
2007-01-07, 21:32
Medlem
papa_ogens avatar
Bögig pop som fjolliga indie-poppare lyssnar på, typ: The Knife, The Sounds etc

Schlagermusik.
2007-01-07, 21:49
Medlem
Enhörnings avatar
Citat:
Och då har man förmodligen hört nån sub-genre, som dödsmetal eller dylikt, och det är det som gör mig förbannad, då dom som spelar dödsmetal är förmodligen 10 ggr så bra musiker än dom som spelar "vanlig musik"

Exempel ; http://www.youtube.com/watch?v=QOb6JSQd-Qw

Dåliga musiker? Stoppa upp det nånstans hörru.

Problemet är att jag bara tycker de är snabba. Det är självklart också svårt och man är ju duktig på sitt instrument när man är snabb. Men det blir så själlöst. Som trummisen i Cryptopsy, jättesnabb och... Jättetråkig. Därmed inte sagt att jag tycker all metal är tråkig. Men genren som sig har en väldig tendens att bli rätt nerdig.
Hastighetsmässigt är nog metal kung. Men de har en lång väg att gå för att bli lika duktiga som ex. jazzmusiker.
2007-01-07, 22:03
Medlem
sighs avatar
50 cent, Korn och Green Day är i varje fall med på top10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in