• 1
  • 2
2020-09-28, 19:24
Bannlyst
hej jag dricker aldrig för att det är för mycket arbete, i en bar så behöver jag betala minst 400 kr för att känna något vilket är runt 7 starköl sen försvinner allt helt efter en timme, 6 shots av 42% gör att jag känner något men inte tillräckligt kan stå på ett ben tillexempel, kan dock säga att jag får ingen baksmälla, har slutat dricka vatten innan jag lägger mig efter att jag druckit mycket eftersom det inte behövs, brukade göra detta eftersom det ska hjälpa men testade att sluta och märkte att jag inte behövde det.

Ibland kan det kännas speciellt att inte bli påverkad tror en drinkoff skulle vara kul om det skulle imponera någon tjej tveksamt, men för det mesta så är det bara tråkigt, jag har aldrig råd att dricka i en bar och när jag gör det så slutar det med att jag faktiskt betalar 450 kr för alkohol så jag har slutat att ens försöka, varför är det så här? funderar på att som absinthe, problemet är att jag också hatar smaken av alkohol så har ingen vilja att dricka det för någon anledning alls, öl kan vara gott men det finns betydligt godare läsk som fanta exotic coca cola etc
Citera
2020-09-28, 19:28
Medlem
Låter som en rätt billig krognota om du bara går ut för o bli full ändå?

Vill du ha det billigare drick hemma, eller mindre ofta.
Citera
2020-09-28, 19:30
Bannlyst
Drick på fastande mage.
Citera
2020-09-28, 19:34
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Drick på fastande mage.
Precis, dra i dig ett par 7.2or på fastnade mage lite snabbt. Så ska du nog se att du håller käften sen.
Citera
2020-09-28, 19:42
Medlem
Du har utvecklat tolerans
Då krävs det mer och mer. Du borde kanske se över dina alkoholvanor.
Citera
2020-09-28, 20:06
Medlem
Testa och kör varannan Gammeldansk och varannan Fernet branca imellan bärsen, det brukar ge ett gött rus! Dock har det en förmåga att ge dig bakruset från helvetet, vilket är mindre kul, men du verkar ju vara väldigt tolerant så fan kör på!
Citera
2020-09-28, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du har utvecklat tolerans
Då krävs det mer och mer. Du borde kanske se över dina alkoholvanor.

saken är den att jag druckit typ 4 gånger i hela mitt liv aldrig druckit ofta men varje gång har det alltid blivit väldigt mycket första gången jag drack så blev det väldigt mycket detta var väl 7 år sedan spydde då, men har aldrig gjort det igen sedan dess.
Senast redigerad av zzcool 2020-09-28 kl. 20:29.
Citera
2020-09-28, 20:27
Medlem
Nej drick inte på hungrig mage, drick hemma istället, vid och kanske sprit också. Sen köp två tre öl på krogen.
Citera
2020-09-28, 21:35
Medlem
Jag har samma ”problem”...
Det händer liksom inte mycket överhuvudtaget. Om man ligger i som en dåre så kommer en svag effekt, men precis som du också beskriver så försvinner känslan på 30-60min.

Tål utan att överdriva att dricka 70cl sprit utan att bli märkbart påverkad.

Och precis som du så blir jag heller aldrig det minsta bakfull.

Nu dricker inte jag ofta överhuvudtaget av just den anledningen att det är ett djävla jobb att hålla på att hälla i sig dom mängderna för den lilla kortvariga effekten!

Jag är en fullbloods Finsk, om det har någon påverkan vet jag inte.

Har själv funderat på om det kan ha att göra med en snabb metabolism?
Jag själv har en effektiv metabolism, men är inte underviktig...
Citera
2020-09-28, 23:14
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Åk över till Danmark. Inhandla Stroh 80%, eller 60% om du finner det mer lättsmält. Alternativ en tur till Bordershop och köpa Smirnoff 50% halt. Tror även Systembolaget säljer viss 50% sprit. Kanske ännu starkare.

Borde inte vara några större bekymmer att bli dragen på ganska lite.
Citera
2020-09-28, 23:17
Medlem
Tankiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
problemet är att jag också hatar smaken av alkohol så har ingen vilja att dricka det för någon anledning alls, öl kan vara gott men det finns betydligt godare läsk som fanta exotic coca cola etc

Varför dricker du då över huvudtaget? Du har ju skrivit svaret själv, tycker du inte om det, skit i det då.
Citera
2020-09-29, 08:24
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag hade samma problem.
Ända tills jag upptäckte tjusningen med braj.

Nu är min standard 1 sexpack folköl och 1-2 jointar.
Det skruvar som om jag druckit en mängd starköl + viljan att hetsdricka eller jaga mer alkohol försvinner helt.
Nöjer mig gott med alkoholfritt eller t.om vatten efteråt.
Bakfylla slipper man med!

Men odla det själv, så du vet vad du har för sort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in