• 1
  • 2
2020-09-29, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tankis
Varför dricker du då över huvudtaget? Du har ju skrivit svaret själv, tycker du inte om det, skit i det då.

gillar ruset
Citera
2020-09-29, 19:25
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Precis, dra i dig ett par 7.2or på fastnade mage lite snabbt. Så ska du nog se att du håller käften sen.
En av alla fördelar med intermittent fasta. Brukar ta ett par starkisar när jag lagar middag och inte har ätit något på 20 timmar. Det tar perfekt kan man säga och matlagningen blir genast mycket roligare.

Med mat i magen tål jag precis som TS alldeles för mycket, så rådet blir intermittent fasta. Mycket behagligare än man kan tro.
Citera
2020-09-29, 21:58
Medlem
Eh. Välkommen in i toleransvärmen.
Smuggla in nåt köpt billigare. Jag minns med glädje då jag smuttade en smugglad fickvarm imperial porter på en bar. Bra val då varm porter eller stout smakar lite som varm choklad. Det blev en bra kväll *minns*.
Citera
2020-09-29, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
hej jag dricker aldrig för att det är för mycket arbete, i en bar så behöver jag betala minst 400 kr för att känna något vilket är runt 7 starköl sen försvinner allt helt efter en timme, 6 shots av 42% gör att jag känner något men inte tillräckligt kan stå på ett ben tillexempel, kan dock säga att jag får ingen baksmälla, har slutat dricka vatten innan jag lägger mig efter att jag druckit mycket eftersom det inte behövs, brukade göra detta eftersom det ska hjälpa men testade att sluta och märkte att jag inte behövde det.

Ibland kan det kännas speciellt att inte bli påverkad tror en drinkoff skulle vara kul om det skulle imponera någon tjej tveksamt, men för det mesta så är det bara tråkigt, jag har aldrig råd att dricka i en bar och när jag gör det så slutar det med att jag faktiskt betalar 450 kr för alkohol så jag har slutat att ens försöka, varför är det så här? funderar på att som absinthe, problemet är att jag också hatar smaken av alkohol så har ingen vilja att dricka det för någon anledning alls, öl kan vara gott men det finns betydligt godare läsk som fanta exotic coca cola etc

Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du har utvecklat tolerans
Då krävs det mer och mer. Du borde kanske se över dina alkoholvanor.

Tolerans borde jag ha fått efter att ha druckit i typ 25 år, men icke.

Jo det är klart att när jag var 15 så drack jag bara 6-8 2,8% öl och var glad på det, men från typ 20-22 års åldern så har jag druckit ungefär samma mängd som idag när jag är närmare 40 år och då dricker jag ändå allt för ofta. Får ingen tolerans för det. Det är en skröna om du frågar mig.

Det som däremot ökar motståndet är vikt. Väger man 60 kg så klarar man mindre än om man väger 100 kg.

Kan tillägga att jag drack kanske 2 vinflaskor för 10 år sedan eller 8 starköl 50cl eller 12 starköl 33cl och det är samma mängd idag 10 år senare.
Senast redigerad av JohnBlund 2020-09-29 kl. 22:55.
Citera
2020-10-01, 01:12
Medlem
Tankiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
gillar ruset
Det finns alltid andra rusmedel att tillgå om smaken av alkohol inte tilltalar!
Citera
2020-10-01, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tankis
Det finns alltid andra rusmedel att tillgå om smaken av alkohol inte tilltalar!

inga lagliga alternativ
Citera
2020-11-13, 23:31
Medlem
Bum1s avatar
Drick starksprit på tom mage. Smuggla in sprit och drick på toaletten om du är på krogen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in