Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-05-11, 20:55
  #1
Medlem
JEzuss avatar
Min akhilles häl, lr mer min jävliga fiende.
Iaf, när jag var 17 bänkande jag 95 ett par gånger men lyckades aldrig knipa 100. Nu är jag tbx på banan några år senare, inte tränat så länge men det går lite snabbare nu än då. iaf, målet är att ta 100 innan maj är slut och senast gjorde jag
80x5
följt av 70x5 + 70x4.

Tror ni det finns någon möjlighet? Kanske svårt att sia om iofs...

Mvh
Citera
2006-05-11, 21:02
  #2
Medlem
riegerts avatar
Varför tänker du så mycket på att bänka 100 kilo, det är ju bara en siffra och inte speciellt mycket heller. Självklart kommer du att ta hundra efter några månaders träning.
Citera
2006-05-11, 21:03
  #3
Medlem
JEzuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riegert
Varför tänker du så mycket på att bänka 100 kilo, det är ju bara en siffra och inte speciellt mycket heller. Självklart kommer du att ta hundra efter några månaders träning.


Det är ju en psykisk grej!
Troligtvis kommer det inte bli så mycket tränande under sommaren heller så det vore skönt att ta det före!
Citera
2006-05-11, 21:32
  #4
Medlem
glukosbennys avatar
Ja, det tror jag iallafall. Eftersom din kropp är ovan träning nu, så kommer du öka rätt så snabbt om du sköter kosten, vilan och träningen väldigt bra och noga. 5 mål om dagen. Köp gärna hem lite kosttillskott, såsom protein eller kreatin.(Kreatin för det där extra pumpet )
Citera
2006-05-11, 21:51
  #5
Medlem
JEzuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glukosbenny
Ja, det tror jag iallafall. Eftersom din kropp är ovan träning nu, så kommer du öka rätt så snabbt om du sköter kosten, vilan och träningen väldigt bra och noga. 5 mål om dagen. Köp gärna hem lite kosttillskott, såsom protein eller kreatin.(Kreatin för det där extra pumpet )


inget fusk här inte.
kör tre ggr veckan vanligtvis, men sen i söndags har det blivit varje dag. varvar gymmet med löpning.
men det blir vila i helgen iaf =)
Citera
2006-05-11, 22:01
  #6
Medlem
förstår inte vad det är som är så speciellt med bänkpress, kan förstå det om man tävlar i det. men jag tycker inte att det bygger bra bröst, kanske bara på mig som det är så?

MVH
Citera
2006-05-11, 22:08
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodneyn
förstår inte vad det är som är så speciellt med bänkpress, kan förstå det om man tävlar i det. men jag tycker inte att det bygger bra bröst, kanske bara på mig som det är så?

MVH

Nae, det är väl inte optimalt för att bygga bröst, för grundstyrka är det dock bra. Men det är ju alltid kul att ha mål att försöka nå upp till.

Klart det är möjligt att bänka 100, kör tungt, snacka gärna med någon styrkelyftare om pass du kan köra och tekniktips.
Citera
2006-05-11, 22:40
  #8
Medlem
brobbans avatar
Ordentliga benböj, marklyft eller frivändning är manligare!
Citera
2006-05-11, 23:17
  #9
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Rodneyn
förstår inte vad det är som är så speciellt med bänkpress, kan förstå det om man tävlar i det. men jag tycker inte att det bygger bra bröst, kanske bara på mig som det är så?

MVH
vad är det optimala då för att bygga bröst?
Citera
2006-05-11, 23:44
  #10
Banned
drulovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tronk
vad är det optimala då för att bygga bröst?

BÄNK! strikt och långsamt, prova så ska du få se på ont i bröst/axlar
Citera
2006-05-11, 23:49
  #11
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av drulovic
BÄNK! strikt och långsamt, prova så ska du få se på ont i bröst/axlar


bänk är bra! men jag får aldrig ont
Ska man variera mellan sned bänkpress och rak?
Citera
2006-05-11, 23:52
  #12
Banned
drulovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tronk
bänk är bra! men jag får aldrig ont
Ska man variera mellan sned bänkpress och rak?

Då kör du fel! Långsamt, inga ryck...variera mellan 4-10reps ca 10set. Brukar bara köra rak bänk, bygger bra volym runt hela tutten
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback