Citat:
Ursprungligen postat av
BINARY-CIS-PERSON
Jag kan inte se att jag brunnit eller haft något starkt intresse för något. Jag minns faktiskt inte hur det var att se fram emot någonting. Sådan har jag väl varit sedan tidiga tonåren. Jag har inte haft något drömyrke och inga direkta planer. Jag jobbar deltid och ledig tid fördriver jag framför datorn. Haft mycket ångest samt en del panikångest. Energilösheten, initiativlösheten och håglösheten har hela tiden varit närvarande. Jag är 30+ år gammal.
Känner du att små inslag av hopp emellanåt infinner sig där du vill ändra på situationen, eller tror dig vilja ändra på situationen? Jag har haft väldigt svårt för att acceptera att det här är allt. Det hände mycket oftare bara för några år sedan men allt mer sällan att jag känner att jag vill ta tag i livet genom att börja träna, skaffa en schyst lägenhet, resa, lära mig något - men det är gång på gång något sorts infall som lika snabbt återgår till håglösheten, som att jag togs ner på jorden efter något mani liknande tillstånd. Jag vill ha en förändring men vill-vill det inte, alltså inte tillräckligt mycket för att skapa en förändring som kan leda någovart, uppenbarligen.
Tiden då jag tränade åt jag mycket god kost, steg upp tidigt, la mig tidigt, gick upp i vikt, klädde mig propert, repeterare detta dag in och dag ut till att jag en dag vaknade och undrade varför jag gör detta. Det gjorde mig inte gladare, jag var fortfarande inte genuint intresserad. Trots att dagara innehöll utomhusaktivitet, arbete och träning så var det allting jag gjorde men till vilket syfte om jag fortfarande suckades pesimistiskt till allting och inte upplevde förändring själsligt eller psykiskt?
Ingen själ, inget glöd, inget att se fram emot. Träning och god kost skulle bidra med energi men jag var lika dranerad, om inte ännu mer - vilket får mig att tänka om det är något kroniskt fel i kroppen som bidrar till det här lågvattenmärke till liv.
Det dröjer inte länge innan jag bryter ihop fullständigt och tappar det. Värst är det på jobbet när en fasad tvingas uppvisa. Varit sjukskriven fyra gånger på fem år. Det är ohållbart på riktigt.