Citat:
Ursprungligen postat av C-O.M
Ja. Sam. Nej, unconditional.
Varför tror du inte att dom gillar svenska studenter? Eller inte svenska betyg? Det är sant att de flesta svenskar jag känner här har gått IB, men å andra sidan anger Oxbridge/LSE VG on average with MVG in relevant subjects som grundkrav, vilket är löjligt lågt.
Oj! Grattis! Nejmen jag baserar det här på vad min studievägledare sa häromdagen.
Jag går i ett gymnasium i Sverige där vi skickar ut ~60 elever utomlands varje år (högsta siffran i Sverige). Varje år får skolan in 2-3 elever till Cambridge och andra top-top universitet. Men "vi" har ALDRIG fått in någon på LSE.
Alltså, folk har kommit in på Columbia, Yale, Berkley, UCL, Cambridge, ja you name, bara det konstiga att in en enda jäkel fått offer från LSE.
Sen har jag ju även läst på TSR att några svenskar har fått 20.0, t.o.m fått göra entrance examination men ändå inte kommit in. Jag har varit i kontakt med LSE angående det här och det enda svaret man får är att det klipper in texten för "Swedish applicants" från hemsidan och skriver att just nu går X svenskar undergraduate här...Konstigt..
Hur hög matte hade du? Vilken skola gick du i (vilken stad)... Du kan PM:a om du vill