2018-06-24, 10:55
Medlem
Absolut, bonusar exempelvis är ofta grovt underskattade där för de som presterar bättre än medel.
Citera
2018-07-02, 20:31
Medlem
Triremers avatar
Vad ska man begära i lön som equity analyst (sell-side) i Sverige? Jag har 3-4 års erfarenhet från ett väldigt bra ekonomjobb men är lite sugen på att söka mig vidare.
Senast redigerad av Triremer 2018-07-02 kl. 20:35.
Citera
2018-07-02, 21:12
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Vad ska man begära i lön som equity analyst (sell-side) i Sverige? Jag har 3-4 års erfarenhet från ett väldigt bra ekonomjobb men är lite sugen på att söka mig vidare.

Har du ett sånt erbjudande i dagsläget? Annars kan det nog vara svårt att landa sådana jobb om du inte kommer direkt från skolan och/eller saknar konkret erfarenhet av just analys.
Citera
2018-07-02, 21:14
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Har du ett sånt erbjudande i dagsläget? Annars kan det nog vara svårt att landa sådana jobb om du inte kommer direkt från skolan och/eller saknar konkret erfarenhet av just analys.

Ja jag har ett på gång.
Citera
2018-07-02, 21:15
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ja jag har ett på gång.

Var? Samt vilken erfarenhet har du?
Citera
2018-07-03, 19:45
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Var? Samt vilken erfarenhet har du?

Tog det på PM igår. Fick ett erbjudande idag via kontakter till ett jobb jag inte sökt. På en annan banks markets-avdelning.

Får se om det blir ett lyft.
Citera
2018-07-03, 19:49
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Tog det på PM igår. Fick ett erbjudande idag via kontakter till ett jobb jag inte sökt. På en annan banks markets-avdelning.

Får se om det blir ett lyft.

Yes, detta skickades innan ditt PM. Kunde dock ej svara på ditt senaste PM då din mejlkorg ska vara full.
Citera
2018-07-03, 19:52
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Yes, detta skickades innan ditt PM. Kunde dock ej svara på ditt senaste PM då din mejlkorg ska vara full.

Raderat några mail nu...
Citera
2018-07-14, 16:46
Medlem
Ducadreams avatar
Vad tror ni en Investment Associate på SEB bank skulle tjäna idag ungefär?
Citera
2018-07-15, 00:28
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Vad tror ni en Investment Associate på SEB bank skulle tjäna idag ungefär?

Vilka meriter har du?

Syftar du på nyxade eller de med några års erfarenhet? Idag är det inte ovanligt att en tjänst annonseras som "Associate" trots att de söker folk med +3 års erfarenhet.

För nyexade gissar jag att lönen ligger på 35-40 tkr (om det är corp), med en dålig timlön.
Citera
2018-08-13, 00:58
Medlem
Hej,
Jag har ett instegsjobb (analyst) på gång på en av de bättre hedgefonderna i Stockholm. Jag undrar om någon i denna tråden har koll på vad ett sådant jobb ligger på i lön? dvs. grundlön + bonus?

Jag vet att tråden handlar om IB, men hittade ingen bättre lämpad tråd
Citera
2018-08-14, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finansintr.student
Hej,
Jag har ett instegsjobb (analyst) på gång på en av de bättre hedgefonderna i Stockholm. Jag undrar om någon i denna tråden har koll på vad ett sådant jobb ligger på i lön? dvs. grundlön + bonus?

Jag vet att tråden handlar om IB, men hittade ingen bättre lämpad tråd

Kanske lite OT då jag själv inte har någon erfarenhet av ingångslöner hos hedgefonder men vad har du för profil i övrigt? Nyutexaminerad eller examen+ ett par års jobberfarenhet? Vad/var läste du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in