Citat:
Ursprungligen postat av TreD
Glida på en räkmacka blir det väl aldrig men du kommer att ha en klar fördel jämfört med många andra om du går på tier 1 skola, speciellt Wharton, Harvard, LSE etc.
Står en del matnyttigt på M&I:
http://www.mergersandinquisitions.com/get-a-banking-job/ (läs runt lite där)
Lite roligt att du har ett nyfunnet intresse för finans och signatur från WS

Tackar!
Abgående signaturen tycker jag att citaten är så grymma eftersom att de passar in på så mycket saker, har du t.ex. läst fysik så känner du säkert igen energiprincipen som är identisk om du bytr ut "money" mot "energi"!
Jag är uppvuxen i en familj där jag har fått köpa exalt det jag vill så länge jag själv har sparat till saken. På så sätt har jag också utvecklat en grym förmåga att få pengar att växa och tycker att det är grymt spännande!
Sedan har man haft tur att vara född i en akademisk släkt där många gått på sådana skolor men inom andra ämnen så man blev som barn tvingad att lära sig en massa matte och dylikt som har hjälpt en till topp betyg och den ekonomiska möjligheten till den ekonomiska möjligheten till att gå på sådanna skolor.
Jag hoppas att jag kommer in, dock går jag fortfarande i 2an på gymnasiet och IB-programmet och ska läsa sista året i USA så att jag får ett få ett High School Diploma och öka chanserna till lycka!
Sorry för en wall of text men det är min dröm och man måste få drömma lite!