Citat:
Ursprungligen postat av
orkarN
Det är nog överlag bra för alla om ni slutar använda begreppet "miljard" när det handlar om löner. Det må vara ett väldigt välbetalt jobb, men miljardär blir man nog fortfarande av att sälja sin IT-startup, inte av att slava på till en hög lön väldigt länge.
Instämmer fullständigt i vad tomten säger om "miljardärer" när det handlar om rent knegande, om än i IB-branschen där lönenivån är hög. Vad jag förstått av språkbruket i denna tråd, och det faktum att "Hamptons" slängs med frekvent, så pratar vi om UK och USA här - och då är ju faktiskt en miljardär i dollars eller pund en tämligen förmögen person. Jag har svårt att se hur någon kan bli så förmögen genom att skatta fram pengar löne/bonusvägen.
Till skillnad från tomten ovan så vill jag dock mena att man visst kan bli miljardär på andra sätt än att sälja sin IT-firma. Men jag tror inte en anställning inom IB är rätt väg, om nu detta skulle vara målet.
Ni som hävdar motsatsen - hur många av era kolleger är miljardärer? Och ännu intressantare tycker jag vore att få reda på hur många av er som känner - eller ens har kommer i närheten av någon - som har sommarhus i Hamptons? (nej, film räknas inte)