2013-09-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
sales / research & strategy / ibd / dcm / ecm

mest sales

Tack så mycket Ugglan.
Citera
2013-09-09, 20:51
Bannlyst
Hur gammal kan man högst svara för en god framtid? Vet att det brukar finnas ett tak då man oftast vill ha yngre förmågor man kan drilla hårt. Vad är högsta åldern man bör ha när man börjar på HHS? Är 21-22+ för sent? Dvs 24-25 när man är klar. Vad bör GPA ligga på för att få tjänst i säg London?
Citera
2013-09-10, 11:56
Medlem
ugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wercoltese
Hur gammal kan man högst svara för en god framtid? Vet att det brukar finnas ett tak då man oftast vill ha yngre förmågor man kan drilla hårt. Vad är högsta åldern man bör ha när man börjar på HHS? Är 21-22+ för sent? Dvs 24-25 när man är klar. Vad bör GPA ligga på för att få tjänst i säg London?

Det var en kille som skulle fylla 30 i min grad class. Vi var ett gäng som var över 25, dock var lejonparten nybakade 21/22-åriga britter. Det är alltså inte kört för att du är lite äldre.

ang GPA, finns det någon anledning att inte maxa? Känns inte som det borde vara ett problem om du läser på HHS.
Citera
2013-09-19, 18:43
Medlem
Hejsan!

Jag pluggar fysik nu, kandidat + master, startade denna utbildning för ca 3 veckor sedan. Under sommaren har jag läst runt en del om vad man kan få jobba med som "färdig" fysiker och "snubblade" då över att fysiker är ganska populära mot finansmarknaden med kvantanalyser (nåt sånt).

Där tändes en liten "låga" i bakhuvudet, för jag tycker att det verkar väldigt spännande av det jag kunnat läsa hittils. Läste en artikel om någon fysiker som berättar om övergången från akademin till finans. Inte bara att det är mycket pengar (självklart en ganska stor del i intresset) utan också att det verkar finns massor att forska kring i just statistiken, upp och nergångar osv.

Tänkte höra med er vad jag skulle kunna förvänta mig för typ av arbete på en bra bank/finansbolag, om ni kanske har erfarenhet av att själva vara fysiker och komma in i finansvärlden, eller sett fysiker komma in eller bara har koll på det.

Tacksam på förhand för ev svar!
Citera
2013-09-19, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mercai
Jag fick visa upp gymnasiebetyg både för Spring Week och Summer Intenrship på IB i London. På flertalet banker.
Gammalt inlägg, men gymnasiebetyg också? Så pass.
Citera
2013-09-19, 21:28
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashurnasirpal2
Gammalt inlägg, men gymnasiebetyg också? Så pass.

I alla internshipansökningar (antar att detta även gäller för graduatepositioner) ska du fylla i vad du pluggat innan universitetet. Har nog inte stött på någon bank som inte efterfrågat detta så av någon anledning verkar dom bry sig.
Citera
2013-09-26, 21:44
Medlem
Karl.Anderssons avatar
Hej,

Vilka är de mer frekventa misstagen som orsakar agg bland medarbetarna, i synnerhet hos de högre upp i hierarkin? Misstag vars karaktär påverkar vid bonussamtal och ev. befodran. Tänker specifikt på IB-miljön eller andra dylika arbetsmiljöer.
Citera
2013-09-27, 06:27
Medlem
Bucketshops avatar
AC för summer internship nästa vecka där HR uttryckligen sagt att det mest kommer vara folk som blivit fast trackade från spring week där. Hur bör jag som är masterstudernt och med ett internship i ryggen sälja in mig själv när konkurrensen består av softa tjugoåringar från Oxford? Blir ju lite töntigt att prata om "min långa erfarenhet" när jag blir intervjuad av någon som jobbade där innan jag föddes.
Citera
2013-09-27, 08:38
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
AC för summer internship nästa vecka där HR uttryckligen sagt att det mest kommer vara folk som blivit fast trackade från spring week där. Hur bör jag som är masterstudernt och med ett internship i ryggen sälja in mig själv när konkurrensen består av softa tjugoåringar från Oxford? Blir ju lite töntigt att prata om "min långa erfarenhet" när jag blir intervjuad av någon som jobbade där innan jag föddes.
Säg att du kommer kunna "hit the ground running". Bland det töntigaste och bankigaste som finns. Säg det om och om igen tills de anställer dig.
Citera
2013-09-27, 10:51
Medlem
ugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Säg att du kommer kunna "hit the ground running". Bland det töntigaste och bankigaste som finns. Säg det om och om igen tills de anställer dig.

Om inte annat kan du nämna att du inte har några problem med att arbeta tills du stupar (bokstavligen), att du t.o.m. ser det som en ära.
Senast redigerad av ugglan 2013-09-27 kl. 10:54.
Citera
2013-09-27, 13:18
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
Om inte annat kan du nämna att du inte har några problem med att arbeta tills du stupar (bokstavligen), att du t.o.m. ser det som en ära.

Sparar den tills BoAML ringer.
Citera
2013-09-27, 18:04
Avslutad
Hur stora monsterlöner kan man i slutändan komma upp i på stora renommerade firmor? Pratar vi miljardbelopp här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in